Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Hertta - 17.03.2020, 17:45Lainaus käyttäjältä: submit - 17.03.2020, 17:22Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä Se, että sä vielä käyt siellä hammashoitolassa töissä tällä hetkellä, perustuu siihen, että yhteiskunta tarttee rahaa asioiden pyörittämiseen, sata kuollutta on yhteiskunnalle pienempi tappio kun sata tuhatta työtöntä.Henkilökohtasesti, mua ei yleensä napaa vittuakaan, tällä kertaa päätin, jostain syystä, tehdä osuuteni ja minimoida sosiaalisen kontaktin muiden kanssa.Tuossa pari lainattua riviä, joissa ollaan aika ytimessä. Suomi on kielto, sakotus, rajoitus, sääntö ja verotusyhteiskunta , jota vastustan kaikin voimin. En silti aio osallistua tilaisuuksiin, joissa virusten leviäminen helpottuu. Tuosta talouspuolesta tulemme kaikki kärsimään vielä pitkään. Todennäköisesti konkurssiin joutuneiden pienyrittäjien itsemurhiin tulee kuolemaan huomattavasti enemmän ihmisiä kuin tähän covid-19 kausi-influenssaan. 90-luvun laman kokeneena voin vaikka lyödä vetoa tästä. Eilen taisi olla uutisissa, että HUS:issa on tämän covid-19:n takia 1 (yksi) henkilö tehohoidossa, kuolleita 0(nolla).
Lainaus käyttäjältä: submit - 17.03.2020, 17:22Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä Se, että sä vielä käyt siellä hammashoitolassa töissä tällä hetkellä, perustuu siihen, että yhteiskunta tarttee rahaa asioiden pyörittämiseen, sata kuollutta on yhteiskunnalle pienempi tappio kun sata tuhatta työtöntä.Henkilökohtasesti, mua ei yleensä napaa vittuakaan, tällä kertaa päätin, jostain syystä, tehdä osuuteni ja minimoida sosiaalisen kontaktin muiden kanssa.
Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä
Itsensä karanteeniin asettamisesta.Muistakaa sitten pysyä ainakin juhannukseen asti karanteenissa jos haluatte että siitä on apua tartunnan saamiseen/levittämiseen..Siihen asti jonkun laskelman mukaan olisi kasvujohdannaista. Tämä laskelma oil reilusti ennen kuin Suomi suljettiin.Eli se aika saattaa hyvinkin pitkittyä.2 viikossahan kyllä selviää onko itse 'puhdas' vai sairastumassa mutta ei se estä tartunnan saamista jos vaikka vain päiväksi poistuu ostoskeskukseen tai metroajelulle.
Muistan vuoden 2009 sikainfluenssapandemian kuin eilisen ja sillä eroavaisuudella, ettei koko pandemia-alue tuolloin ollut jatkuvasti nenä kiinni älypuhelimissaan. Kyllä, sikainfluenssaan on/oli olemassa lääkitys ja rokote (toivottavasti tätä uutta rokotetta ei päästetä markkinoille hätiköiden). Mediahuomio on aivan toista verrattuna yli vuosikymmenen takaiseen, kuten on mielestäni myös mahdollisuus massahysterian kehkeytymiseen. Ja kyllä, otan viruksen vakavasti, enkä toivo että palaisimme takaisin aikoihin, jolloin uutiset saattoi lukea kerran päivässä sanomalehdestä ja iltaisin TV-uutisista. Älypuhelimet ja niiden mukanaan tuoma informaatiotulva ovat mielestäni omiaan lisäämään ahdistuneisuutta, vaikka hyötyäkin niistä on.
Lainaus käyttäjältä: bunni - 18.03.2020, 00:19Muistan vuoden 2009 sikainfluenssapandemian kuin eilisen ja sillä eroavaisuudella, ettei koko pandemia-alue tuolloin ollut jatkuvasti nenä kiinni älypuhelimissaan. Kyllä, sikainfluenssaan on/oli olemassa lääkitys ja rokote (toivottavasti tätä uutta rokotetta ei päästetä markkinoille hätiköiden). Mediahuomio on aivan toista verrattuna yli vuosikymmenen takaiseen, kuten on mielestäni myös mahdollisuus massahysterian kehkeytymiseen. Ja kyllä, otan viruksen vakavasti, enkä toivo että palaisimme takaisin aikoihin, jolloin uutiset saattoi lukea kerran päivässä sanomalehdestä ja iltaisin TV-uutisista. Älypuhelimet ja niiden mukanaan tuoma informaatiotulva ovat mielestäni omiaan lisäämään ahdistuneisuutta, vaikka hyötyäkin niistä on.Siirretään tämä nykyinen tilanne vaikka -70 luvulle. Virus pyyhkäisee maapallon yli. Tavalliset ihmiset ja poliitikot ei panikoi. Talous pyörii normaalisti. Pörssikurssit ei romahda.Muutama prosentti ihmisistä kuolee. Maapallon väestömäärään nähden tappiot olivat vähäisiä.Nyt -20 luvulla. Koko maapallo on paniikissa. Talous pysähtyy. Pörssikurssit sukeltaa. Konkurssi aalto iskee.Yrittäjät menettävät elämän työnsä. Ihmiset jäävät työttömiksi. Asunnot pakkohuutokaupataan. Jne jne.Tapahtuu pääoman uudelleen jako kuten -90 luvun lamassa. Ne harvat kenellä nyt on pääomaa tekevät satumaisia voittoja.Kuolleita kutakuinkin sama määrä kuin -70 luvun tapauksessa.Koska ihminen ei ajattele järjellä vaan tunteella niin tilanteelle ei voi nyt eikä tulevaisuudessa mitään.Ei voi muuta kuin hypätä vuoristorataan ja "nauttia" kyydistä. Vaunun suuntaa ei voi muuttaa.
Lainaus käyttäjältä: Paistettu Mörkö - 17.03.2020, 18:49Lainaus käyttäjältä: Hertta - 17.03.2020, 17:45Lainaus käyttäjältä: submit - 17.03.2020, 17:22Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä Minä päivän tongin ihmisten suita ja oon yltäpäältä kuolassa ja hammaskivessä (se aerosoli leviää n.kaks metriä ympäriinsä siitä suusta) ja hammashoitolassa arki pyörii just niinku ennenki. Mutta sitte ku tuun kotiin, niin pitäs yhtäkkiä vaan linnottautua neljän seinän sisälle koska sillähän se maailma pelastuu etten käy kahvilla viiden muun ihmisen kanssa? Tuota tuota.. Eli ymmärsinkö nyt oikein - sinä terveydenhuollon ammattilaisena, mahdollisesti riskiryhmien edustajien kanssa päivittäin työskentelevänä, näet että tässä on nyt kyse jokaisen henkilökohtaisesta päätöksestä uskaltaako riskeerata ITSENSÄ tartunnalle?Ei.. Ei, vaan, ei.Maailmankatsomuksia on toki monenlaisia. Itse kannatan mallia jossa ollaan kuitenkin lähtökohtaisesti 'me' eikä MINÄ MINÄ MINÄ.Ei, et ymmärtäny oikein. Minä olen sitä mieltä, että yhteiskunta ei voi pysähtyä tämmöisen takia ja että meidän pitäs mahdollisuuksien mukaan pyrkiä jatkamaan normaalia elämää, toki huolehtien käsihygieniasta ym. mikä nyt muutenkin flunssa-aikana ois fiksua.Tänään viimeksi jututin tästä aiheesta 10-vuotiasta tyttöä sillä aikaa, kun odoteltiin puudutteen vaikutusta...pienelle lapselle se, että koko kaupunki on autio ja kaikki kävelee maskit naamalla on ihan helvetin pelottavaa. Siksi ois mielestäni hyvä, että yritettäis ees pikkusen pitää kiinni siitä normi arjesta.
Lainaus käyttäjältä: Hertta - 17.03.2020, 17:45Lainaus käyttäjältä: submit - 17.03.2020, 17:22Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä Minä päivän tongin ihmisten suita ja oon yltäpäältä kuolassa ja hammaskivessä (se aerosoli leviää n.kaks metriä ympäriinsä siitä suusta) ja hammashoitolassa arki pyörii just niinku ennenki. Mutta sitte ku tuun kotiin, niin pitäs yhtäkkiä vaan linnottautua neljän seinän sisälle koska sillähän se maailma pelastuu etten käy kahvilla viiden muun ihmisen kanssa? Tuota tuota.. Eli ymmärsinkö nyt oikein - sinä terveydenhuollon ammattilaisena, mahdollisesti riskiryhmien edustajien kanssa päivittäin työskentelevänä, näet että tässä on nyt kyse jokaisen henkilökohtaisesta päätöksestä uskaltaako riskeerata ITSENSÄ tartunnalle?Ei.. Ei, vaan, ei.Maailmankatsomuksia on toki monenlaisia. Itse kannatan mallia jossa ollaan kuitenkin lähtökohtaisesti 'me' eikä MINÄ MINÄ MINÄ.
Lainaus käyttäjältä: submit - 17.03.2020, 17:22Eli olette heitä, joiden vuoksi tarvittaisiin ulkonaliikkumiskielto ym. rajoituksia. Tulipahan tämäkin päivä nähtyä Minä päivän tongin ihmisten suita ja oon yltäpäältä kuolassa ja hammaskivessä (se aerosoli leviää n.kaks metriä ympäriinsä siitä suusta) ja hammashoitolassa arki pyörii just niinku ennenki. Mutta sitte ku tuun kotiin, niin pitäs yhtäkkiä vaan linnottautua neljän seinän sisälle koska sillähän se maailma pelastuu etten käy kahvilla viiden muun ihmisen kanssa?
Koronan vähättelijöille tiedoksi, että Italiassa kuolee päivittäin enemmän ihmisiä koronaan kuin toisessa maailmansodassa siviileitä ja sotilaita Italian taisteluissa.