Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Emriikka - 13.03.2020, 20:38Ja vielä. Todella sydäntä lämmittää kävijöiden keskuudessa tämä pohdinta siitä, miten clubia voisi tukea. Clubilla on käynyt vieraita Hong Kongista asti toteamassa, että " olisipa meilläkin jotain tällaista". Toiset räksyttää ja toiset miettii ratkaisuja. Meitä on moneen junaan.On ajateltava riskiryhmiä, ja koko väestöä. Ei vain itseä, tai clubia.
Ja vielä. Todella sydäntä lämmittää kävijöiden keskuudessa tämä pohdinta siitä, miten clubia voisi tukea. Clubilla on käynyt vieraita Hong Kongista asti toteamassa, että " olisipa meilläkin jotain tällaista". Toiset räksyttää ja toiset miettii ratkaisuja. Meitä on moneen junaan.
Kyse ei enää ole vain "jokainen omalla vastuullaan" - mentaliteetistä. Kyse on siitä, että pystyttäisiin edes jotenkin rajoittamaan taudin leviämistä, eritoten riskiryhmiin. Italiassa on täysi kaaos. Tuskin halutaan sellaista Suomeen. Työskentelen erikoissairaanhoidossa (toki nyt kotona, kun jalka on kipsissä), ja tiedän kyllä faktat.
Lainaus käyttäjältä: Emriikka - 13.03.2020, 20:38Ja vielä. Todella sydäntä lämmittää kävijöiden keskuudessa tämä pohdinta siitä, miten clubia voisi tukea. Clubilla on käynyt vieraita Hong Kongista asti toteamassa, että " olisipa meilläkin jotain tällaista". Toiset räksyttää ja toiset miettii ratkaisuja. Meitä on moneen junaan.En tiedä tarkoititko minua, mutta silti; en ole räksyttänyt (tai, jos haluat räksyttämiseksi kutsua, niin ole hyvä vaan, mulla on jo huono maine muutenkin). Olen todennut, että kyse on nyt vähän suuremmasta jutusta kuin vain siitä, että sairastuuko itse vai ei. On ajateltava riskiryhmiä, ja koko väestöä. Ei vain itseä, tai clubia.
Ei kai nyt kukaan kuitenkaan ole koskaan kuvitellut että Tämä nyt jäisi vaikkapa johonkin arbiträäriin Aasiaan? * )
Vastuullista että ainakin osa tapahtumista peruttu, kuitenkin kaikki voisi ja olisi fiksuinta toistaiseksi perua.Siellä käyvät riskeeraavat toiminnallaan myös läheisensä sekä kanssaihmiset..ei vain itseään. Toivottavasti pian taas kaikki voi pyöriä normaalisti, mutta olisi todella vastuutonta jatkaa tapahtumien pyörittämistä nyt.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 13.03.2020, 12:58Kyse ei enää ole vain "jokainen omalla vastuullaan" - mentaliteetistä. Kyse on siitä, että pystyttäisiin edes jotenkin rajoittamaan taudin leviämistä, eritoten riskiryhmiin. Italiassa on täysi kaaos. Tuskin halutaan sellaista Suomeen. Työskentelen erikoissairaanhoidossa (toki nyt kotona, kun jalka on kipsissä), ja tiedän kyllä faktat. En ole sairaanhoidossa töissä enkä tiedä siitä sen enempää kuin keskimääräistä enemmän potilaana ravannut, mutta tällä hetkellä Italiassa, tarkemmin Milanossa, oleskelevana on pakko sanoa, että täällä ei todellakaan ole täysi kaaos. Terveydenhuoltosysteemi on kaikkien raporttien, lausuntojen, haastattelujen ja muiden perusteella erittäin kovilla, mutta tilanne ei ole vielä katastrofaalinen - siksi koko maa on karanteenissa. Että tilanteesta ei tulisi täysi kaaos. Perusterveydenhuolto pelaa niin hyvin kuin se täällä ikinä pelaa (suomalaisen silmiin kankeasti ja hitaasti, mutta laatu on hyvää). Tehohoitoon satsataan koko ajan resursseja, lääkäreitä, välineitä. Niitä on saatu mm. Kiinasta, jossa alkaa tuota kokemusta olla. Kaikki lomat on peruttu, kaikki mahdolliset ja osa mahdottomistakin keinoista on otettu.Terveydenhuollolla ei mene täällä hyvin, mutta tilanne ei ole katastrofaalinen.Verrattuna uutisiin ja tuttavien kuviin Suomesta, täällä on koko ajan ollu paljon rauhallisempi meininki eikä ruoka tai muutkaan ole kertaakaan loppuneet kaupasta niin täysin, että ei löytyisi seuraavasta kaupasta, jos jotakin tiettyä nyt juuri sattuu haluamaan.En tiedä onko sairaanhoidon sisällä ja maiden välillä tietoa, jota ei välitetä täällä kansalaisille, mutta toistaiseksi terveiden ihmisten silmiin tilanne ei ole täysi kaaos.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 13.03.2020, 21:34Lainaus käyttäjältä: Emriikka - 13.03.2020, 20:38Ja vielä. Todella sydäntä lämmittää kävijöiden keskuudessa tämä pohdinta siitä, miten clubia voisi tukea. Clubilla on käynyt vieraita Hong Kongista asti toteamassa, että " olisipa meilläkin jotain tällaista". Toiset räksyttää ja toiset miettii ratkaisuja. Meitä on moneen junaan.En tiedä tarkoititko minua, mutta silti; en ole räksyttänyt (tai, jos haluat räksyttämiseksi kutsua, niin ole hyvä vaan, mulla on jo huono maine muutenkin). Olen todennut, että kyse on nyt vähän suuremmasta jutusta kuin vain siitä, että sairastuuko itse vai ei. On ajateltava riskiryhmiä, ja koko väestöä. Ei vain itseä, tai clubia.Siinä vaiheessa kun on kerrottu, että epidemia iskee Suomeen, on viesttty kahdesta asiasta: 1. epidemian torjunnassa on epäonnistuttu 2. toimintastrategia muuttuu olennaisesti. Epidemia tarkoittaa sitä, että valtaosan väestöstä odotetaan siihen sairastuvan, ja toimet sairautta kohtaan kohdistetaan siihen, että sairastumispiikki olisi mahdollisimman alhainen. Eli mahdollisimman harva oisi yhtäaikaa sairaana, että hoitoresurssit riittävät. Eli siis kähtökohtaisesti kaikki siihen tulevat sairastumaan, kysymys on vain siitä, että koska.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 13.03.2020, 01:53Aika helvetin vastuutonta järjestää ko. tapahtuma tässä tilanteessa.??Eiköhän jokainen vieras itse päätä järjettömyydestä tai haluaako altistaa itsensä muiden ihmisten seurasta mahdollisesti aiheutuvasta tartunnasta.Jos järjestäjä järjestää tilaisuuden jonne jokaine voi itse vapaaehtoisesti päättää meneekö vai ei. Miten se tekee heistä vastuuttomia?Ei pidä uskoa ihan kaikkea mitä media tyrkyttää luodakseen hysteriaa. Yhtään väheksymättä tilanteen ja viruksen vakavuutta. Suosittelen THL sivuilla tutustumaan faktoihin.Vaikka kuulun vahvasti riskiryhmään en näe syytä miksi en osallistuisi Bizarren tai muihinkaan bileisiin.Kävijämäärä on kuitenkin hyvin maltillinen. Varsinkin tämä varmasti vähentää entisestään porukan määrää.Tärkeintä on että ne ihmiset jotka tuntevat olevansa vähänkään kipeitä pysyvät kotonaan eivätkä mene tartuttamaan muita.Se on vastuutonta jos altistaa muita vaikka ihan perusflunssaan jolla laskea muiden vastustuskykyä sillä.
Aika helvetin vastuutonta järjestää ko. tapahtuma tässä tilanteessa.
Lainaus käyttäjältä: Tuli - 13.03.2020, 09:19Mä haluaisin tässä kiinnittää huomioni siihen, että koronaviruksen epidemiakausi on taloudellisesti haastava kaikille yrityksille, joiden toiminta keskittyy ihmisten palvelemiseen fyysisessä tilassa. Kaikkien kannattaa miettiä onko omassa elämässä sellaisia toimijoita, joiden haluaa selviävän taloudellisesti vaikeista ajoista ja sitä voiko omalta osaltaan jotenkin auttaa asiaa. Tukekaa pieniä toimijoita, jotka ovat teille tärkeitä.Näin.Toivoisin myös, ettei yhdistysten nimissä ilmaista omia mielipiteitä.
Mä haluaisin tässä kiinnittää huomioni siihen, että koronaviruksen epidemiakausi on taloudellisesti haastava kaikille yrityksille, joiden toiminta keskittyy ihmisten palvelemiseen fyysisessä tilassa. Kaikkien kannattaa miettiä onko omassa elämässä sellaisia toimijoita, joiden haluaa selviävän taloudellisesti vaikeista ajoista ja sitä voiko omalta osaltaan jotenkin auttaa asiaa. Tukekaa pieniä toimijoita, jotka ovat teille tärkeitä.