Baarin kannatusmaksut
Tai ainakin kielletään julkisten käyttäjät osallistumasta koska ovat suurin riski tartunnan levittäjinä.
Järki käteen jokaiselle ja itse pitää osata huomioida voiko olla mahdollinen tartuttaja ja silloin asettaa itsensä karanteeniin, eli sairastaa kotona. Oli se sitten ihan perus niisku flunssa tai corona tai muu yleiskuntoa heikentävä (ja muutkin) tauti.
Aika vekkuleita nämä yleensä turvallisuudesta kovin huolissaan olevien avaukset, joista vastuuntunto on kaukana. ”Miksi minun pitäisi tehdä mitään, kun maailmassa on muutenkin vaarallista?”. Juuri tällaisten aivopierujen avulla saadaan epidemiat pandemioiksi ja tauti leviämään. Kaikki joukkokokoontumiset ovat lähtökohtaisesti huono idea.
Fiksummathan tietävät, että kakka on jo levinnyt käsiin mutta olisi hyvin tärkeää nyt olla hieromatta sitä yltympäriinsä. Ehtii niitä ihmisiä näkemään vähän myöhemminkin - ei ne nyt kaikki kupsahda.
Näin erikoissairaanhoidossa työskentelevänä (hallinnossa tosin, mutta tietoa on) voin kertoa, etten itse lähtisi yhteenkään miittiin nyt hetkeen (en kyllä lähde muutenkaan, kun on jalka kipsissä). Ja jos olisin tapahtumanjärjestäjä, peruisin heti.Kyse ei enää ole vain omasta sairastumisesta. Kyse on laajemman mittakaavan asiasta. Pää pois omasta perseestä nyt.
Sivuhuomiona: Se, että toiset toimivat typerästi ja viranomaiset olisivat ehkä voineet toimia tiukemmin jo nyt ei ole mikään peruste omalle perseilylle. Tällainen ajattelu kuuluu hiekkalaatikkoikäisille. Mäkin saan, koska noikin. Kyse on oikeasti vakavasta asiasta, eikä siitä miten minä voin toteuttaa mielihalujani.
+1 Perseily tosin kuuluu lasten hiekkalaatikon lisäksi olennaisena osana hedonistiseen elämäntapaan ja minä-pohjaiseen ajatteluun. Kaikelle löytyy aina oikeutus koska joku on joskus jossain kuitenkin tehnyt jotain joten minäkin voin.