Baarin kannatusmaksut
.
Tuo ''nainen haluaa rikkaan miehen'' tuntuu olevan jonkinlainen myytti tai ei välttämättä ainakaan niin yleistä, mitä ehkä ajatellaan. Ainakin ne sinkkunaiset, joita itse tiedän, viis veisaavat miehen tulotasosta tai ammatista. Sen sijaan monelle naiselle tuntuu olevan merkitystä miehen itsevarmuudella ja älykkyydellä.
Tää on varmaan jo off topic, mutta mä ihmettelen tätä miehen varallisuuden käsittämistä jotenkin mittarina haluttavuuteen. Pahoittelen ranskaani, mutta ei mua oo koskaan kiinnostanu vittuakaan kenenkään tulot Ostan omat mehujääni ja maksan vuokrani enemmän ku hyvin. Enkä muista koskaan keskustelleeni naamatusten kenenkään kanssa, jonka mielestä kumppanin tulotaso korreloisi pantavuuden kanssa. Se, että jollakulla on raha-asiat päin persettä voi olla hyvinkin iso turn off, mutta se ei johdu siitä että ihmisellä ei ole rahaa, vaan siitä, että elämänhallinnassa on isoja puutteita. Tämä "miehen kuuluu olla rikas" -ajattelumalli näyttää olevan lähinnä miesten päässä. Ottakaa ny herran tähden pois se sieltä. Tai jos olet ihminen, joka kaipaa elättäjää itselleen, niin itsenäisty ja lopeta vinkuminen.
Huvittaa aina miehen tulo- ja älykkyystason esillevetäminen seksin saantiin. Sitä kun ei edes alkujaan tässä langassa kysytty. Taitaa olla ko. asian esille vetävillä alemmuuskomplekseja noihin asioihin liittyen? Tai sitten on taas surkea provo.Nainen saa seksiä aina, jos oletetaan, että mies ei ole esimerkiksi aseksuaali tai kärsi erektio-ongelmista. Ja jos nainen tekee aloitteen siihen.Eihän erektio-ongelmat tokikaan estä muuta kuin ehkä sen penetraation...
Eli: tulotaso ei kiinnosta, mutta elättäjän rooli ei kelpaa. Toisin sanoen tulotason on riitettävä samaan elämänlaatuun kuin mitä naisella itsellään on. Jotenkin erikoinen ajatus, että joku sossurahoilla elelevä downshiftaaja ei kelpaisi; Suomessa ei tarvitse elellä sillan alla. Toki siitä elämänlaadusta joutuu tinkimään esim. em. ekonomeihin verrattuna, mutta jos asialla ei ole merkitystä, niin ei tämä mikään ongelma ole. Jos taas syynä on puutteet elämänhallinnassa, niin tämähän on vain saman asian esittäminen toisella tavalla. Elämänhallinta tienaamalla 2000€/kk on paljon vaikeampaa kuin tienaamalla 6000€/kk.
Mullekkin monet monet miehet teki ohareita viime kesänä, kun olin menossa niitä panemaan. Vissiin oon niin pelottava.
Ömm miten niin elämänhallinta on vaikeampaa 2000€/kk tienaavalla? Mä oon seurustellu (ja siten myös pannu) opiskelijan kanssa, joka tienasi vajaan tonnin kuussa. Oon ite ollut työttömänä, kun töitä ei vaan löytynyt, ja tienannut varmaan 1500€/kuussa. Silti eläminen ja oleminen oli ihan normaalia, ihan kaikkea ei voinut ostaa mutta ei kai sitä elämässä muutenkaan saa ihan kaikkea mitä haluaa. Nää on aivan eri asioita, kuin sossurahoilla downshiftaaminen, joka johtuu nimenomaan siitä elämänhallinnan puutteesta. Ihan absurdia alkaa yleistämään tolla tavalla.
^Erikoinen väittämä, että elämänhallintaan vaikuttaa tulotaso. Juuri jokin aika työkaverin kanssa puhuttiin, että on olemassa ihmisiä, jotka tienaa esim. 1500 €/kk, ja hienosti riittää rahat ja säästöönkin vielä jää. Ja sitten taas on ihmisiä, jotka tienaa vaikka 5000 €/kk, ja rahat on jo kahden viikon jäkeen loppu palkanmaksun jälkeen.Jatkakaa.
Lainaus käyttäjältä: sweetchild - 28.02.2020, 16:22^Erikoinen väittämä, että elämänhallintaan vaikuttaa tulotaso. Juuri jokin aika työkaverin kanssa puhuttiin, että on olemassa ihmisiä, jotka tienaa esim. 1500 €/kk, ja hienosti riittää rahat ja säästöönkin vielä jää. Ja sitten taas on ihmisiä, jotka tienaa vaikka 5000 €/kk, ja rahat on jo kahden viikon jäkeen loppu palkanmaksun jälkeen.Jatkakaa. siitä 1500e maksat verot sanotaan nyt vaikka 200e vuokrasi on 800e juoksevat kulut 300e eli ruokaan jää se 200e ja tuo ei tietty vaikuta elämäntasoon,,