Baarin kannatusmaksut
Käytän lääkkeitä psyykkiseen sairauteen, minulla on hoitosuhde psykiatrian polikliniikalla ja minulla on useampi psyykkinen diagnoosi. Väitän silti olevani ihan "täysjärkinen". Psyykkisesti hauras olen ollut usein, mutta olen myös vahva ja toimintakykyinen.
Taitaa olla kaikki alistuvia joille tämä ei ole mikään ongelma. Mikäs siinä ollessa Dominoivan viedessä kun vastuu on jossain muualla kuin itsellä.- - - D:stä saattaa tulla subille elämän henkireikä johon takerrutaan kuin hukkuva ajopuuhun.Onko D valmis tai halukas niin tiiviiseen suhteeseen.Omalta kohdalta sanoisin, pysyvään pitkäaikaiseen suhteeseen tarvitsen samanvertaisen ihmisen. Omillaan olevan sekä psyykkisesti että fyysisesti.Sitä tunnetta missä juuri tuo hyväksikäyttö tunne tulee päälle, se on aika sietämätön. Se tunne tulee kalvamaan välissä ja tekee suhteesta D:n silmin katsottuna holhoussuhteen. Valtaa liikaa tilaa ajatuksissa. Varsinkin jos on vastuuntuntoinen huolehtija.
Mun mielestä on aika jeesustelua väittää että suurinosa täällä ei olisi jotenkin sekaisin. Itse ainakin pidän tätä touhua sellaisena että harva terve ihminen tätä harrastaa tosissaan muunakin kun pikku piristyksenä. Kaikki Domit mitä itse oon ainakin kohdannu kärsii jonkinlaisista ongelmista puhumattakaan subeista. Ei mielenterveysongelmat pitäisi olla mikään este seurahaulle täällä. Naurattaa ainakin noi domien ilmoitukset jossa etsitään subia jolla ei olisi ongelmia.
Masennus, vaikeakaan, ei tarkoita että muuttuisi ylläkuvatun kaltaiseksi riippakiveksi tai ylipäätään pelkäksi potilaaksi toiselle. Varmasti niinkin voi käydä, mutta voi käydä ilman masennustakin jos suhteen tasapaino on pielessä. Masentunutkin on ihminen, kaiken kipeän alla itsensä. Vaikka toimijuus onkin monin tavoin elämässä haastettu, ei ole ollenkaan mahdotonta pystyä ylläpitämään tasapainoisia ihmissuhteita, olla se "tervepäinen" ja vahva.
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 12.02.2020, 07:14Masennus, vaikeakaan, ei tarkoita että muuttuisi ylläkuvatun kaltaiseksi riippakiveksi tai ylipäätään pelkäksi potilaaksi toiselle. Varmasti niinkin voi käydä, mutta voi käydä ilman masennustakin jos suhteen tasapaino on pielessä. Masentunutkin on ihminen, kaiken kipeän alla itsensä. Vaikka toimijuus onkin monin tavoin elämässä haastettu, ei ole ollenkaan mahdotonta pystyä ylläpitämään tasapainoisia ihmissuhteita, olla se "tervepäinen" ja vahva.Juurikin näin. Kyllä, mä olen mt-kuntoutuja ja mulla on useampi diagnoosi. Kyllä, mä käyn terapiassa viikottain mt-ongelmien vuoksi. Kyllä, mä syön lääkkeitä mt-ongelmiin. MUTTA:Mä en ole yhtä kuin mun diagnoosit. Mä en ole yhtä kuin mun oireet. Mä en ole ainoastaan mt-ongelmainen. Mä olen paljon muutakin kuin mt-ongelmainen (mm. julkikinky, vasta valmistunut artesaani ja täti aivan valloittavalle lapselle). Mä olen ihminen niiden kaikkien diagnoosien takana.Mulle on sattunut menneisyydessä traumaattisia asioita. Mä olen tehnyt huonoja valintojani elämässäni. Ja kyllä, ne näkyvät edelleenkin mun elämässä valitettavasti. On hetkiä ja tilanteita, joilloin mä olen hauras, rikkinäinen ja kaipaan tukea mun lähipiiriltä. Ja on hetkiä ja tilanteita kun pärjään äärimmäisen hyvin, olen vahva, itsenäinen ja toimintakykyinen. Tottakai se vaikuttaa seuranhakuun ja suhteisiin, että mulla on mielenterveysongelmia, mutta niin vaikuttaa moni muukin asia. Tiedän, että mun kanssa läheisessä suhteessa oleminen voi olla ajoittain raskasta ja haastavaa, mutta vain ajoittain. Mä en ole valinnut mun mielenterveysongelmia, mutta mä olen valinnut tehdä töitä kuntoutumiseni eteen. Mä en tarvitse elämääni huoltajaa, mä en tarvitse elämääni ”terapeuttia”. Mä haluan elämääni ihmisiä, jotka on sitoutuneita muhun niidenkin hetkien aikana kun mä en ole vahva ja voin luvata sen, että mäkin olen täällä toista varten kun hän sitä tarvitsee.
Itse ainakin pidän tätä touhua sellaisena että harva terve ihminen tätä harrastaa tosissaan muunakin kun pikku piristyksenä.