Baarin kannatusmaksut
Ite on kyllä silleen herkkis, että tosi usein tulee deletoitua lähettämisen sijaan. Ensinnäkään en tunne esim vähemmistöjen juttuja ja sanastoa kovin hyvin ja pelkään ett sheimaan vahingossa, vaikken todellakaan tarkoita. Esim. noin vuosi sitten näin Turussa upean pariskunnan (tai kaksi kaverusta?) kauppakeskuksessa ja teki mieli sanoa täällä jotain, mutta koska en tiedä, miten heistä kumpikaan identifioi itsensä, niin en arvannut sitten sanoa mitään. Samoin olen todella hurjan kiinnostunut TPE-suhteista ja niissä elävien arjesta, mutta koska en ole saanut sellaista kokea, en oikein tiedä, miten asiaa lähestyä korrektisti.
Tai sitten kaikki binääristä poikkeavat voisivat alkaa pitää jotain tunnusta (värinauha?), jonka avulla ei tarvitsisi edes lähteä olettamaan mitään.
Lainaus käyttäjältä: Mooky - 20.11.2019, 01:29Tai sitten kaikki binääristä poikkeavat voisivat alkaa pitää jotain tunnusta (värinauha?), jonka avulla ei tarvitsisi edes lähteä olettamaan mitään.Voisiko myös kaikki pervot alkaa pitää värinauhaa? Ja tällee (cis-)naisnäkökulmasta vaatisin kyllä ihan hihanauhoja kaikille homomiehille! Se pinkkikolmio toimis varmaan edelleen (Anteeksi mustaakin mustempi huumorintajuni)
--Kaiken pitää olla korrektia, ketään ei saa loukata. Ei edes tietämättään, vahingossa.Jos halutaan käydä poliittisesti korrektia keskustelua johtaa se siihen, että kaikki ovat hiljaa. Ja jos joku aikoo erehtyä sanomaan jotain alkaa muut heti huutamaan "Älä loukkaa mun oikeuksia!!"--ihmisillä kuuluu olla oikeus tehdä omia olettamuksia omiin kokemuksiin perustuen. Sitten kun olen kutsunut jotain naisoletettua naiseksi, niin sen sijaan että aletaan raivaamaan naama punaisena voidaan ystävällisesti korjata että ei, vaan...-- ei halua kirjoittaa kolmen sivun disclaimeria ihan vain sanoakseen että tykkään koirista. (Siis en seksuaalisesti ja koiraoletettu ihan eläimenä, ei... you know what I mean)
Mulla ei lopulta ole yleensä mitään varsinaista lisäarvoa tuovaa sanottavaa oikein mihinkään. Mitään, mitä ei olisi jo tuhat kertaa tällä foorumilla sanottu. En oikein näe mitä lisäarvoa mielipiteeni tai näkemykseni toisi, ellei se ole jotain yksisarvimaista
Lainaus käyttäjältä: Mooky - 20.11.2019, 01:29--Kaiken pitää olla korrektia, ketään ei saa loukata. Ei edes tietämättään, vahingossa.Jos halutaan käydä poliittisesti korrektia keskustelua johtaa se siihen, että kaikki ovat hiljaa. Ja jos joku aikoo erehtyä sanomaan jotain alkaa muut heti huutamaan "Älä loukkaa mun oikeuksia!!"--ihmisillä kuuluu olla oikeus tehdä omia olettamuksia omiin kokemuksiin perustuen. Sitten kun olen kutsunut jotain naisoletettua naiseksi, niin sen sijaan että aletaan raivaamaan naama punaisena voidaan ystävällisesti korjata että ei, vaan...-- ei halua kirjoittaa kolmen sivun disclaimeria ihan vain sanoakseen että tykkään koirista. (Siis en seksuaalisesti ja koiraoletettu ihan eläimenä, ei... you know what I mean)Tämä on nettikeskustelun ärsyttävin puoli. Kyllä yleensä huomaa eron onko henkilö tahallaan välinpitämätön muita kohtaan ja kirjoittaa just miten mieli tekee, vai onko teksti asiallinen, mutta siellä on joku juttu minkä voisi ilmaista paremmin tai jos huomaa et tämä kirjoittaja ei välttämättä tiedä/tajua asian kaikkia puolia tmsItseä ärsyttää todella paljon jos pitää pyydellä anteeksi jo valmiiksi ettei kukaan vaan loukkaannu (teen tätä itse todella harvoin, mutta aran aiheen kohdalla on yrittänyt joskus ilmaista ettei ole välinpitämättömästi ja pahantahtoisesti liikkeellä). Lukijallakin pitää mun mielestä olla vastuuta reaktioistaan, eikä vetää samantien kilareita. Joskus voi antaa olla. Itsekin haluan pystyä kirjoittamaan mahdollisimman rennosti. Koko touhusta menee pointti jos pitää yrittää kirjoittaa niin ettei ikinä koskaan mitenkään vain vahingossakaan loukkaa ketään, edes rivien välistä...
Edellä pähkinänkuoressa miksi useimmat ovat hiljaa osallistumatta keskusteluun. Teen niin jatkossa itsekin. Mitä suvaitsevampi keskustelukulttuuri, sitä suppeampi karsina.
"Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. — In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.” Karl Popper
Ja kun rationaalinen väittely hävitään: "..we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.”