Baarin kannatusmaksut
Vaan tässä on ne realiteetit:Ei kaikki ihmiset toimi toisia ihmisiä kohtaan kivasti ja kunnioittavasti.Ois tosi kiva, jos maailma ois sellainen. Mutta kun ei vaan ole.Sen sijaan, että tästä ottais syyllisyyttä itselleen kannettavaksi, kannattaa mun mielestä ajatella tätä kautta: me ollaan alkujaan eläinlaji, joka on onnistunut kehittämään tämmöisen mahtavan systeemin, millä pystytään elämään jokseenkin sovussa, ilman reviirejä, ilman toisten ihmisten jatkuvaa tappamista/satuttamista/hyväksikäyttöä.Jos kuluttaa hetken kaupungilla kävellessään tämän asian ihmettelyyn, niin seuraavaksi voi miettiä hetken aikaa sitä, miltä osin minä olen vastuussa omasta itsestäni ja itseni puolustamisesta? Jos kuvittelee itsensä siksi eläinlajin edustajaksi, joka liikkuu muiden täysi-ikäisten yksilöiden keskuudessa, voi käsittää helposti ettei ole ketään kenen tehtävänä, vastuuna ja velvollisuutena olisi pitää Sinusta (passiivina, ei Pikkusaurusta kohtaan osoitettuna) huolta. Olet itse se, jonka tulee tuottaa ne reaktiot ja viestinnät: aikoinaan murahdukset ja ölinät, nykyään sanat. Äänenpaino on kuitenkin se tärkein tekijä, se että siellä takana on sanoma että nyt olen tosissani! Näillä osoitetaan toisille, missä menee rajat joita ei ylitetä.Kuten kaikki tietää, niitä rajoja ei kaikki kunnioita. Mutta jos niitä rajoja ei yritäkään pitää kunnolla yllä, niin on se aika helppoa toisten kävellä niiden yli - sellaisten, jotka ovat taipuvaisia niin tekemään.Kun haluaa muutosta, on aloitettava itsestä. Ei toisia pysty muuttamaan.Tosi ***tumaista tekstiä lukea, tiedän. Mutta se on edelleen vain yksilön itsensä vastuulla ja päätettävissä, haluaako pyrkiä pois siitä lamaantumisesta. Kehittääkö ja kasvattaako itseään sanomaan kunnolla sen "Ei!":n.Kukaan muu ei tee sitä sun puolesta.(Siihen voi toki saada apuja, mutta työ on tehtävä itse).
Samoin tämä vaarallinen ja sairas pussailija on nimetty ääliöksi, empatiakyvyttömäksi, karseaksi, epätoivoiseksi, terapian tarpeessa olevaksi, niljakkeeksi ja mitä vielä.. Aloittajankin mukaan kaikin puolin kamala. Silti oli toiset treffit. Silti harmitti, ettei itse ollut tullut hyväksytyksi sellaisena kuin on. Olettaisin, että tällaisen kamalan ahdistavan tilanteen jälkeen aloittaja on jotain kautta viestinyt, että treffit olivat viimeiset? Vai tuntuiko asiaa viisaammalta käsitellä suoraan täällä?Täällä, missä me kaikki voimme kuorossa vain yhden puolen asiasta kuultuamme porukalla lynkata hengenvaarallisen pussailijan ja todeta, että aloittaja ei ole tehnyt mitään väärin. Mistä kukaan meistä voi sen tietää? Voi olla, että näin oli. Mut ainakin jälkipyykki on rumaa ja ilkeää. Molempia osapuolia kohtaan. Paraniko jonkun maailma nyt?
Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.
Lainaus käyttäjältä: Dark Foxi - 10.10.2019, 18:04Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.Dark Foxi otit jo kantaa, joten odotan kattavia perusteluja. Kirjoitustyylisi on aika epäselkeä. Miksi saivartelet? Tällanen kokemus herättää mussa tosi negatiivisia tunteita. Kuinka neuvoisit tilanteessani käsittelemään niitä? Patoamaan sisälle? Sanoin jo aiemmin, että asia on käsitelty sen verran kun voi enkä ole siksi pitänyt tätä keskustelua yllä enää aikoihin.
Jälkiviisaana voisi todeta, että mun olisi vaan pitänyt poistua, olla jyrkempi ja mitä kaikkea? Kyllä mä tunnen syyllisyyttä. Mutta ikävää, että vain minä. Mulla oli paljon sanottavaa hänelle kun tavattiin. Ei ollut alunalkaenkaan hyvä fiilis, kerroin sen heti ja tarkoitus oli vain puhua eikä hän kuunnellut tosissaan vaan ohjasi tilannetta jatkuvasti fyysiselle tasolle. Tämä jo kertoo, ettei välitä toisesta vähääkään vaan oma halu on kaiken edellä. Onko tuo asiallista käytöstä? Kyse ei ole pelkästään siitä, mitä tapahtui vaan siitä, ettei oteta vastuuta teoista sen vertaa, että puhuttaisi niistä. Viimeiset miehet on käyttäytyneet mua kohtaan kunnioittavammin niin odotan, että näin toimittaisi.Jos nyt jotain kiinnostaa niin mun oli tarkoitus olla ainoastaan dominoivan roolissa ja hänen alistuvassa. Ei se siltä kyllä enää tuntunut.
Lainaus käyttäjältä: Jenn - 11.10.2019, 11:31Lainaus käyttäjältä: Dark Foxi - 10.10.2019, 18:04Mä nyt sanon suoraan, etten ihan usko asian olevan näin.Dark Foxi otit jo kantaa, joten odotan kattavia perusteluja. Kirjoitustyylisi on aika epäselkeä. Miksi saivartelet? Tällanen kokemus herättää mussa tosi negatiivisia tunteita. Kuinka neuvoisit tilanteessani käsittelemään niitä? Patoamaan sisälle? Sanoin jo aiemmin, että asia on käsitelty sen verran kun voi enkä ole siksi pitänyt tätä keskustelua yllä enää aikoihin. Epäselkeä? Luin viestisi ja keskityit joukkolynkkaamiseen enemmän, kuin kirjoittamalla mitä on tapahtunut. Hyvin lapselliseen sävyyn kirjoitat, kuinka sitä tätä tota. Jos asia aiheuttaa negatiivisia tunteita, niin kannattasko keskustella ja sopia asiat henkilön kanssa ilman foorumilla haukkumista. Muista, että täällä on 1000 muuta, jotka näkee tökerön lapsenomaisen käytöksesi. Ymmärrän, että asia harmittaa ja vituttaa, MUTTA SE EI OIKEUTA HAUKKUMAAN KETÄÄN. Jos noin asia syö sinua sisältä, niin miksi uliset täällä, etkä mene terapiaan? Nää jutut on 2 henkilön välisiä asioita, jotka mielestäni ei kuulu foorumille.Ahdistelusta keskustelu rakentavasti on asia erikseen, mutta no. Joukkolynkkaaminen ja haukkuminen kuuluu asiaan kö ko?Asiasta enempää tietämättä silti en usko väittämiäsi todeksi kuulematta vastapuolen versiota. Kertomassasi on niin paljon aukkoja ja herättää kysymyksiä. Lopulta keskityt haukkumaan toista ja vähättelemään. Mikä on pointtisi tällä? Tiedätkö, että ahdistelijasi näkee tämän ja haluat kiusata häntä? Miksi hän ei ollut halukas keskustelemaan? Jos käyttäydyit samalla tavalla, kuin täällä niin tuskin kukaan haluaisi keskustella kanssasi. Näin tuon pointtina esiin, sillä huomaan tietynlaisen agressiivisuuden postauksissasi ja haukkumisissa.Jätit itsestäsi hyvin negatiivisen kuvan. Olin tohkeissani, että nuorisoa alkaa tänne tulemaan enemmän, mutta näemmä turhaan. I res my case here.Aijaa linkin takana on kuva fiiliksestäni:https://aijaa.com/mpXyGAEnempää en jaksa vaivata aikaani tähän vääntöön. Parempaakin tekemistä.
Lainaus käyttäjältä: Jenn - 11.10.2019, 11:31Jälkiviisaana voisi todeta, että mun olisi vaan pitänyt poistua, olla jyrkempi ja mitä kaikkea? Kyllä mä tunnen syyllisyyttä. Mutta ikävää, että vain minä. Mulla oli paljon sanottavaa hänelle kun tavattiin. Ei ollut alunalkaenkaan hyvä fiilis, kerroin sen heti ja tarkoitus oli vain puhua eikä hän kuunnellut tosissaan vaan ohjasi tilannetta jatkuvasti fyysiselle tasolle. Tämä jo kertoo, ettei välitä toisesta vähääkään vaan oma halu on kaiken edellä. Onko tuo asiallista käytöstä? Kyse ei ole pelkästään siitä, mitä tapahtui vaan siitä, ettei oteta vastuuta teoista sen vertaa, että puhuttaisi niistä. Viimeiset miehet on käyttäytyneet mua kohtaan kunnioittavammin niin odotan, että näin toimittaisi.Jos nyt jotain kiinnostaa niin mun oli tarkoitus olla ainoastaan dominoivan roolissa ja hänen alistuvassa. Ei se siltä kyllä enää tuntunut. Ismo Leikolan kuolemattomalla toteamuksella : No niin. Koko ajan tässä ketjussa on osalla ihmisistä ollut stereotyyppinen ajatus siitä että: 'hyi saatana - taas joku vanha dominoiva mies kehtaa hyväksikäyttää nuorta tyttöä ilman hyväksyntää.' Kiitos että tästä ei tullut taas yksi ketju, jossa todetaan että D-miehet ovat maailmankaikkeuden ongelmiin syyllisiä Nyt siis kyseessä kauhea ALISTUVA mies. (pyydän anteeksi jo etukäteen) Ottamatta kantaa sukupuoleen ja keskustellakseni vain dynamiikasta D/s kuviossa, niin aika pitkälle minusta aina sessiovastuu on enemmän tai vähemmän siellä dominoivan osapuolen kuljetettavana. Dominonti ja alistaminen on herkkää hommaa kuten jo aiemmin totesin, ja siinä ei voi alkaa passiiviseksi ja odottaa että alistuva ottaa homman hoitoon. Näen jo suoraan tässä siksi ristiriitaa kokonaisuuden kannalta. Ehkä se on syy miksi asiat menneet vihkoon? Jos toki kokemsuta dominoinnista on vain vähän ja sattuu brätimpi subi, niin se on ihan arkipäivää dominoivan ihmisen elämänkaarella. Kun toteamus oli että " viimeisetkin miehet ovat käyttäytyneet kunnioittavasti, niin oletan että näin olisi tälläkin kerralla..." Ei naisetkaan ole kaikki samanlaisia. Ei kannata olettaa, vaan selkeästi käydä läpi ne pelisäännöt ja tarvittaessa vaikka antaa sessiokuvaus etukäteen toiselle jos on kokemattomampi, että näin meinasin että homma etenee. 'Kirjoittaja on yleisesti vain kauhea mies(oletettu)'
Popparit todella ja pillimehut. Tällaiset avaukset ovat hyviä siinä, että ne herättävät keskustelua aihealueen periaatteista ja yleisistä käytännöistä. Terapeutille meno voi olla meille kaikille aika hyvä juttu, mutta terapeutti ei voi avata keskustelua skenen sisällä. Me voimme. Nämä keskustelut ovat tärkeitä, koska kinky-klaaniin tulee jatkuvasti uusia ---oletettuja, subeja, domeja, ankkoja ja ruuvimeisseleitä. Yleinen konsensus lienee kuitenkin, että suostumus & turvasana ovat skenen pääpilareita. Jos kohtaa tyypin, joka ei esim. turvasanaa käytä tai rikkoo luottamusta tai suostumusta jo ennen sessiota tai jo kahvin lomassa, ei juttua kannata viedä pidemmälle. Ne jotka hoitavat pesänsä tyylillä ja arvostuksella saavat kyllä seuraa ja ovat haluttuja. En tiedä missasinko jotain, mutta en itse tiedä kenestä on kyse. En haluakaan tietää. Eli ketä on haukuttu... oletettua osapuolta. Ei täällä mitään varsinaista lynkkaamista nähdäkseni ole tapahtunut. Ehkä keskustelu on hyvä lukea vain yleisenä toiveena kuinka haluamme skenessämme olla ja elää, eikä yhden tapauksen ratkaisemisena.Näitähän me kaikki omilla kohdillamme mietitään, jos et mieti, olisi ehkä syytä...
Mua kuitenkin vähän tympii, että osa on sitä mieltä, että ihmisten pitäisi oppia pois jähmettymisestä sen sijaan, että toiset opettelisi kyllän olevan kyllä.
Eikä seksuaalisuus ole mikään jyräävä voima, jolla on oikeus ylittää se "väärä" selviytymismalli.
Lamaantumisessa ei siltikään ole kyse mistään itsekunnioituksesta, omien rajojen pitämättömyydestä, kehittymättömyydestä tai kasvamattomuudesta.
Jähmettymisestä voi oppia pikkuhiljaa pois altistamalla itseään tilanteisiin, joissa jähmettyy. Voi juku miten mukavaa, helppoa, kehittävää ja kasvattavaa!
Samoin tämä vaarallinen ja sairas pussailija on nimetty ääliöksi, empatiakyvyttömäksi, karseaksi, epätoivoiseksi, terapian tarpeessa olevaksi, niljakkeeksi ja mitä vielä..
Ja toisaalta oon alkanut tehdä rankempia juttuja vasta sen jälkeen, kun subi on osoittanut kykynsä kieltäytyä silloin kun häntä ei huvita jokin tietty juttu.