Baarin kannatusmaksut
In BDSM, a scene is the stage or setting where BDSM activity takes place, as well as the activity itself. The place where a BDSM activity takes place is usually called a dungeon. A BDSM activity can but need not involve sexual activity or sexual roleplay. A scene will vary, depending on the wishes of the participants and can include kink and lifestyle elements. A characteristic of BDSM relationships is the power exchange from the bottom to the dominant partner, and bondage features prominently in BDSM scenes and sexual roleplay.The term is also used in the BDSM community to refer to the BDSM community as a whole
Oikeaa vastausta ei varmastikaan ole, mutta itselleni Suomen kinkyskene tarkoittaa kokonaisuutta, jossa henkilöt identifioituvat nimensä, nimimerkkinsä, kasvojensa, persoonansa tai toimintansa kautta osaksi kinky-yhteisöä MYÖS niille ihmisille, joita he eivät itse suoraan tunne.Minulle skenessä mukana oleminen on sitä, että ihminen tavalla tai toisella näkyy "julkisesti" ainakin jossain seuraavista: bileissä, miiteissä, chäteissä, järjestötoiminnassa, keskustelupalstoilla, jne. Tapahtumissa ja asioissa, joissa selkeästi muodostuu käsitys siitä, että ko. henkilö on osa kyseistä kinkytoimintaa ja haluaa että se tavalla tai toisella näkyy. Yksin tai suljetulla kaveripiirillä leikkiminen ei mielestäni sellaisenaan täytä edellytystä.-Mr.Inathu
Itse miellän kyllä skeneä terminä joka kuvaa yhteisöä joka muodostuu kinkeistä. Olen itse ollut kinky tätä nykyään noin 17 vuotta, mutta oman määritelmän mukaan aktiivinen skenessä kunnolla vain vuoden pari, livenä alle vuoden.Tämä tosin menee vahvasti semantiikan puolelle... *pukee asbestipuvun*