Baarin kannatusmaksut
Kuten moni on sanonut BDSM terapiana on hyvin haastava nähdä toimivana edes pätevän terapeutin koulutuksen omaavan psykologi tekemänä. Sen sijaan BDSM Voi olla terapeuttista, muutenkin kuin siinä mielessä missä kukkia katsellaan luonnossa. Monella BDSM on asia mitä ovat joutuneet häpeämään jossain määrin tai kokemaan sen vuoksi erilaisuuden tunnetta ja siksi jo se että pääsee toteuttamaan taipumuksia on terapeuttista. Samalla oma kokemukseni on että BDSM helposti aktiviteettins liitty voimakkaita tuntemuksia ja kokemuksia niin hyvässä kuin pahassa,joten ne välittämiseen ja huolenpidon, hyväksynnän yms kokemukset voivat olla hyvin voimaannuttavia kun kuitenkin ollan toisen ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa ja haavoittuvaisia. Ei tätäkään vaikutusta kannata aliarvioida kun miettii mitä BDSM tuo ihmisten elämään. Ja onko se vaivan ja jaksamisen arvoista
Lainaus käyttäjältä: Oranssilyhty - 17.09.2019, 10:46Kuten moni on sanonut BDSM terapiana on hyvin haastava nähdä toimivana edes pätevän terapeutin koulutuksen omaavan psykologi tekemänä. Sen sijaan BDSM Voi olla terapeuttista, muutenkin kuin siinä mielessä missä kukkia katsellaan luonnossa. Monella BDSM on asia mitä ovat joutuneet häpeämään jossain määrin tai kokemaan sen vuoksi erilaisuuden tunnetta ja siksi jo se että pääsee toteuttamaan taipumuksia on terapeuttista. Samalla oma kokemukseni on että BDSM helposti aktiviteettins liitty voimakkaita tuntemuksia ja kokemuksia niin hyvässä kuin pahassa,joten ne välittämiseen ja huolenpidon, hyväksynnän yms kokemukset voivat olla hyvin voimaannuttavia kun kuitenkin ollan toisen ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa ja haavoittuvaisia. Ei tätäkään vaikutusta kannata aliarvioida kun miettii mitä BDSM tuo ihmisten elämään. Ja onko se vaivan ja jaksamisen arvoista Samoja ajatuksia minullakin. Ja itselle juuri nuo hyväksynnän, huolenpidon ja välittämisen kokemukset ovat olleet voimaannuttavia. Ja että sessioissa voi turvallisesti kokea voimakkaitakin tunteita, kuten vaikka pelkoa. Ja kuitenkin tietää olevansa turvassa.Niin ja itse en näe BDSM:ää terapiana, vaan sillä on ollut minulle terapeuttisia vaikutuksia. Jokatapauksessa se antaa minulle hyvää oloa, iloa ja lisää kokonaisvaltaisesti hyvinvointiani. Silti en sitä terapiana pidä.
Mulla on vähän muitakin traumoja ja jonkinasteista PTSD:tä. Siksi olen kiinnostunut BDSM:stä, sen lisäksi että koen sen eläimellisen puolen omakseni. Henkisesti rankempi meno kiinnostaa, lyhytkestoisemmat jutut, jätän orja-isäntä kuviot sun muut elämäntapajutut suosiolla väliin. Olen harrastanut kylmähommia, kylmät suihkut, avanto, kylmässä sateessa ilman paitaa tunninkin lenkkejä. Se helpotti mun psykoosiin hyvin, ja mun kohdalla psykoosi lähti masennuksen kaltaisesta olotilasta joka oli aika vahva, ja kylmähommien on todettu parantavan masennusta. Ja kylmähommissa tuska on vahvasti läsnä.
Mulla on vähän muitakin traumoja ja jonkinasteista PTSD:tä. Siksi olen kiinnostunut BDSM:stä, sen lisäksi että koen sen eläimellisen puolen omakseni.