Baarin kannatusmaksut
Kai tässä jotain perää on, kun miettii kuinka paljon ns rentut saavat naisia. Itselläni kyllä sellainen hyväntahtoisuus ja muista huolehtiminen viehättää miehessä. Esimerkiksi jos mies avoimesti näyttää rakkautensa omaan lapseensa, mä oon myyty.
Lainaus käyttäjältä: IKRM - 07.08.2019, 19:15Loppujen lopuksi taitaa kaikesta huolimatta olla niin, että naiset ei pidä empaattisuutta juuri ollenkaan seksikkäänä ja haluja herättävänä ominaisuutena miehessä.Pikemminkin taitaa olla niin, että empaattisuus miehessä on naisista melko luotaantyöntävä ominaisuus, empaattisuus kuitenkin lienee iso osa sitä mitä kiltit miehet ovat naisten silmissä.IKRMKai tässä jotain perää on, kun miettii kuinka paljon ns rentut saavat naisia.
Loppujen lopuksi taitaa kaikesta huolimatta olla niin, että naiset ei pidä empaattisuutta juuri ollenkaan seksikkäänä ja haluja herättävänä ominaisuutena miehessä.Pikemminkin taitaa olla niin, että empaattisuus miehessä on naisista melko luotaantyöntävä ominaisuus, empaattisuus kuitenkin lienee iso osa sitä mitä kiltit miehet ovat naisten silmissä.IKRM
Aavistelu oli hyvä sana, kun puhutaan empatiakyvyttömyydestä. Empatiakyvytön ihminen ei voi kuin aavistella, mitä tounen voi ajatella, koska ei kykene siihen. Muuttuvissa ja äkkinäisissä tunne-elämää vaativissa asioissa empatiakyvytön ei pysty toimimaan. Kaikkeen kun ei ole olemassa niitä "valmiita" käyttäytymismalleja ja ohjeita. Tästä syystä esim lapsien kanssa empatiakyvytön ihminen ei koe oloaan luontaiseksi, vaan ahdistuu. Lapsi elää täysin tunteiden varassa ja kokee suurta turvattomuutta ihmisen kanssa, joka ei niihin pysty reagoimaan. Josta syystä esim narsistien lapsilla on paljon ongelmia ja lapsista kasvaa rikkinäisiä. Ja todennäköisemmin narsisteja. Tästä tietenkin voi päätellä, että miten hyvää aikuisellekaan ihmiselle tekee pidemmän päälle elää empatiakyvyttömän ihmisen kanssa. Tosin etenkin kiltit ihmiset ovat hyviä kumppaneita empatiakyvyttömälle, koska osaavat toisen laittaa etusijalle ja omat (tunne)tarpeensa sivuun toistuvasti itsensä kustannuksella.
Tästä syystä esim lapsien kanssa empatiakyvytön ihminen ei koe oloaan luontaiseksi, vaan ahdistuu. Lapsi elää täysin tunteiden varassa ja kokee suurta turvattomuutta ihmisen kanssa, joka ei niihin pysty reagoimaan. Josta syystä esim narsistien lapsilla on paljon ongelmia ja lapsista kasvaa rikkinäisiä. Ja todennäköisemmin narsisteja.
"Empatia tarkoittaa kykyä ymmärtää mitä toinen ihminen kokee tämän näkökulmasta, eli itsensä asettamista toisen henkilön asemaan. Empaattisessa vuorovaikutuksessa henkilö ymmärtää toisen henkilön tunteet."Jo empatia pidetään wikipedian ylläolevan lyhen määrittelyn mukaisena käsitteenä, niin se on kovin ase mikä sadistilla voi olla.
Tästä löytyy tutkimuksia.
Pikkasen sivuraiteille, mutta osin seuraten aihetta: itse olen masokistina pelkuri, jos sadisti olisi liian empaattinen (BDSM-jutuissa), jäisi mun kokemukset puolitiehen/alkuunsa. Eli liiallinen (mun näkökulmasta) empaattisuuskaan ei välttis ole hyvä (mulle).