Baarin kannatusmaksut
Mieleeni on pysyvästi jäänyt yhden entisen leikkikaverini saama viesti mukavan oloisesti kirjoittaneelta mieheltä yli kymmenen vuoden takaa, joka ei voinut antaa hänelle kuvaansa, osoitettaan, puhelinnumeroaan, nimeään, tai mitään muutakaan, "koska elämäntilanne ja työn luonne", mutta oletti ystäväni olevan valmiina kahlehdittavaksi, satutettavaksi ja naitavaksi, vapaasti, milloin ja miten vain. "Ei voi ottaa riskiä että sitten jaat peloissasi kaverillesi näitä tietoja varmuudeksi ja mä joudun töissä ongelmiin jos se vuotaa ne." Joo, voi olla ihan oikeasti sellainen työ ja perhetilanne, ja ehkä häneltä meni elämänsä suhde siinä ohi, mutta jos on näitä taipumuksia todella pakottavasti, kannattaisiko miettiä niitä ammatinvalinnallisia ratkaisuja yms. hyvin huolella?
Käytännössä aina on olemassa jokin ratkaisu, jolla molempien turvallisuudesta voidaan huolehtia, eikä tarvitse miettiä alanvaihtoa. Jos ei halua tai uskalla jakaa nimeä/puhelinnumeroa/kuvaa netin yli (esim. minä en useimmiten jaa mitään noista tuntemattomille), voi aina sopia ensimmäiset treffit johonkin julkiseen tilaan, kuten kahvilaan tai vaikka kinkymiittiin. Jos molemminpuolista kiinnostusta löytyy, tutustumiseen voi käyttää niin paljon aikaa kuin tarvitsee luottamuksen luomiseen. Sitten taas, jos ei ole valmis tekemään mitään luottamuksen rakentamiseksi, antaa aika ison punaisen varoitussignaalin.
Vaikka törkyviestit ovat ikäviä, suurin osa vain nauraa niille ja heittää roskikseen. En näkisi näitä kamalan vaarallisina ja tuskinpa ne kovin monen itsetunnollekaan käy - kertovat enemmän lähettäjästä kuin vastaanottajasta. ....Kaikki ei ole aina sitä, miltä näyttää. Järkeä, malttia ja rivienvälien lukemista voisi suositella jokaiselle. Mutta joskus heittäytyminen voi kannattaakin. Varjoissa piileskelee mukaviakin heppuja, jotka syystä tai toisesta pitävät matalaa profiilia.
Toinen ryhmä lienee sitten nämä vaaralliseksi luokiteltavat saalistajat. Ne, jotka koukuttavat tuoreita kasvoja ja hiiviskelevät varjoissa. Ja muutaman kuukauden päästä foorumilta voidaan lukea, miten kupla on puhjennut ja paljastunut läpimädäksi. Oikeasti vaarallisista olisi hyvä saada varoituksia. Muistaakseni erinäisiä tapoja puuttua näihin täällä pohdittiinkin aikanaan.
Ja joskus se, mikä on eniten esillä, on parhaiten piilossa epäilyksiltä.
Eräänkin varjoissa elelijän sanoin "en käy miiteissä tai osallistu, koska mun seksuaalisuus ei ole mulle harrastus".Mun mielestä ihan hyvin kiteytetty
Lainaus käyttäjältä: SusanneBlondi - 15.07.2019, 10:39Eräänkin varjoissa elelijän sanoin "en käy miiteissä tai osallistu, koska mun seksuaalisuus ei ole mulle harrastus".Mun mielestä ihan hyvin kiteytetty Hyvin sanottu joo ja itse ajattelen juuri noin. Mun puolesta muut toki miittailkoon ja nauttikoon asioista rauhassa omalla tavallaan.
Oli paljon helpompi vastata ihmiselle, jonka kirjoituksiin oli kiinnittänyt jo huomiota ja, jonka kanssa oli yhteisiä tuttujakin. Vaikka niitä tuttuja ei olisikaan ollut, niin ainakin tuo oli uskaltanut näyttää naamaansa miiteissä.