Baarin kannatusmaksut
Entä, onko paljastava pukeutuminen nöyryyttävää vai esimerkiksi pikemminkin mahdollisuus osoittaa omaa kauneutta ja itsenäisyyttä?
Jännittävää myös on, kuinka nykyäänkin helposti vähintään takaraivossa mielletään, että miehen valta on seksin saamista ja naisen siitä pidättäytymistä.
Ihan mielenkiintoinen kolumni. Se sai itseäni muistamaan ne hetket, kun pohdin eri kohdehenkilöiden poikkeavia suhtautumisia täsmälleen samaan, käskettyyn toimintoon. Silloin mietin, että voiko koettuun nöyryytettävyyteen vaikuttaa jopa pelkästään ammittillinen toimenkuva. Käskynä oli nimittäin pestä itseäni läpikotaisin suihkussa. Kokeeko tehtävää nöyryytettävämpänä steriili toimistohiiri vai työvuorossaan neljää mummoa jo pessyt hoitaja?
Tämä on aina jännä aihe itselle, kun mulle aika harva yksittäinen teko on itsessään alistava tai nöyryyttävä, vaan kaikki riippuu siitä miten sen tekee ja mistä kulmasta käsin. Oli esimerkiksi iso yllätys törmätä väittelyyn siitä, voiko D ottaa suihin vai ei - itselle kun oli selvää, että suihinoton voi tekevänä osapuolena suorittaa varsin nöyryyttävästi ja alistavasti subia kohtaan, jos sen niin haluaa tehdä. Myöhemmin tajusin että kiistaa varmasti väritti heteronormatiivisuus, mikä kolumnissakin mainittiin.
Tämä kaikki liittyy ehkä hiukan siihen, että mitä enemmän olen näitä juttuja tehnyt, sitä enemmän olen alkanut epäilemään, että toisen alistuminen siksi, että jotenkin alistetaan alistumaan on sittenkin se pliisumpi versio. Se makein juttu on sittenkin se, kun toinen alistuu koska haluaa tehdä niin juuri tietylle ihmiselle, tarjota itsensä sellaisenaan.
Lainaus käyttäjältä: Ninth - 02.06.2019, 18:05Tämä on aina jännä aihe itselle, kun mulle aika harva yksittäinen teko on itsessään alistava tai nöyryyttävä, vaan kaikki riippuu siitä miten sen tekee ja mistä kulmasta käsin. Oli esimerkiksi iso yllätys törmätä väittelyyn siitä, voiko D ottaa suihin vai ei - itselle kun oli selvää, että suihinoton voi tekevänä osapuolena suorittaa varsin nöyryyttävästi ja alistavasti subia kohtaan, jos sen niin haluaa tehdä. Myöhemmin tajusin että kiistaa varmasti väritti heteronormatiivisuus, mikä kolumnissakin mainittiin.Tästä tulee väkisinkin mieleen, että kyllä, suihinoton tai ihan minkä vaan toiminnon voi suorittaa nöyryyttävästi ja alistavasti, epäilemättä voi. Mutta miksi pitäisi? Ai niin, koska haluaa alistaa ja nöyryyttää. Tai jos haluaa. Mutta mikä normatiivisuus on siinä, että pitäisi puntaroida ja tulla tulokseen, että jotain ei voisi tehdä, ellei sitä niin halutessaan voisi tehdä alistavasti tai nöyryyttävästi? Onko se jotain syvempää kinkynormatiivisuutta, jota kaltaiseni melko aloittelija ei vain voi ymmärtää?Minulla itselläni on sellainen yliyksinkertaistettu näkemys näissä, että kun olen olevinani Domme, saan tehdä mitä huvittaa, ja se sisältää myös tilanteet, joissa minua huvittaa hemmotella, helliä, huolehtia ja rakastaa vaikka lyttyyn subia. Jos rupean suihinottopuuhiin, niin en viitsisi alkaa säätämään tilannetta sen mukaan, voisiko jokin ulkopuolinen taho tuomita toiminnan vääränlaiseksi, mutta säätäisin sitä ilman muuta, jos vaikutus kohteeseen olisi erilainen kuin mitä sillä hetkellä haluaisin saada aikaan, ja tarvittaessa voisin vaikka kysyä neuvoa jälkeenpäin (seuraavaa yritystä varten, sillä vaikka toiminnot on vapaita, niin illuusio tapahtumahetkeä kantamassa on sentään pyhä, pitäähän sitä jokin kinkynormi sentään olla ).Tämä kaikki liittyy ehkä hiukan siihen, että mitä enemmän olen näitä juttuja tehnyt, sitä enemmän olen alkanut epäilemään, että toisen alistuminen siksi, että jotenkin alistetaan alistumaan on sittenkin se pliisumpi versio. Se makein juttu on sittenkin se, kun toinen alistuu koska haluaa tehdä niin juuri tietylle ihmiselle, tarjota itsensä sellaisenaan. Oli se alistuminen sitten sitä, että palvelee, pitää toisen tarpeita etusijalla, ottaa vastaan toisen haluamaa toimintaa vaikka se sattuisi, nöyryyttäisi tai korostaisi asemaa alistuneena, tai sitä, että aktiivisesti toimii toisen käskyjen mukaan, tai että kantaa nöyryyttävän näköiset toiminnat ja asiat ylpeänä, koska ne tulevat tietyltä ihmiseltä ja hänen tahdostaan.Minulle valta on sitä, että toisen fokus on minussa tai siinä, mihin sen haluan. Minulla on vapaus päättää toiminnasta, sen suunnasta ja tavoitteista. Ja voin luottaa siihen, että vallan syvintä olemusta ei kyseenalaisteta vaikka tekisin virheitä tai olisin muutenkin inhimillinen, haavoittuva tai jopa hauras. Minulle valta ei itsessään vaadi korostamista sillä, että toista tarvitsisi tietoisesti nöyryyttää tai painaa alemmas. Mutta tiedän ja ymmärrän, että monella on tarve tulla nöyryytetyksi ja alistetuksi, ja siihen tottakai tarvitaan se joka nöyryyttää, muuten jotain jäisi uupumaan. Ehkä on hyvä, että on niin monenlaisia ihmisiä, niin löytyy kaikille vastakappaleita.Vir
Lainaus käyttäjältä: Ninth - 02.06.2019, 18:05Tämä on aina jännä aihe itselle, kun mulle aika harva yksittäinen teko on itsessään alistava tai nöyryyttävä, vaan kaikki riippuu siitä miten sen tekee ja mistä kulmasta käsin. Oli esimerkiksi iso yllätys törmätä väittelyyn siitä, voiko D ottaa suihin vai ei - itselle kun oli selvää, että suihinoton voi tekevänä osapuolena suorittaa varsin nöyryyttävästi ja alistavasti subia kohtaan, jos sen niin haluaa tehdä. Myöhemmin tajusin että kiistaa varmasti väritti heteronormatiivisuus, mikä kolumnissakin mainittiin.Tästä tulee väkisinkin mieleen, että kyllä, suihinoton tai ihan minkä vaan toiminnon voi suorittaa nöyryyttävästi ja alistavasti, epäilemättä voi. Mutta miksi pitäisi? Ai niin, koska haluaa alistaa ja nöyryyttää. Tai jos haluaa. Mutta mikä normatiivisuus on siinä, että pitäisi puntaroida ja tulla tulokseen, että jotain ei voisi tehdä, ellei sitä niin halutessaan voisi tehdä alistavasti tai nöyryyttävästi? Onko se jotain syvempää kinkynormatiivisuutta, jota kaltaiseni melko aloittelija ei vain voi ymmärtää?Minulla itselläni on sellainen yliyksinkertaistettu näkemys näissä, että kun olen olevinani Domme, saan tehdä mitä huvittaa, ja se sisältää myös tilanteet, joissa minua huvittaa hemmotella, helliä, huolehtia ja rakastaa vaikka lyttyyn subia.