Baarin kannatusmaksut
Miten sinä olet puhunut näistä vanhempiesi kanssa? Entä lastesi? Oletko keskustellut toisten kinkyjen jälkikasvun kanssa? Onko se edes tarpeen? Miten se tehdään oikein ja milloin? Pitääkö odottaa kysymyksiä vai nostaa kissa itse pöydälle?
Juuri kerroin 9-vuotiaalle lapselleni mistä mustelmat ja pistonjäljet selässä on tulleet. Ja kaikki meni täydellisesti..!Myönnän, ensin en itse uskaltanut olla niin suora. Kun lapsi oli paljon pienempi, kerroin lapsentasoisesti epäröimättä miksi äiti on mustelmilla. Mutta sitten tulikin taukoa mustelmista, lapsi ehti kasvaa valtavasti eikä muistanut aiempia keskusteluja, ja kun mustelmia ja kysymyksiä tulikin yllättäen taas (yritin kyllä peitellä mutta jessus nuo riiviöt näkee seinienki läpi) minä päätin vähätellä ja valehdella. Tuntu pahalta, ja näin ettei lapsellekaan menny läpi.Nyt kun asia tuli puheeksi uudelleen, kerroin ihan suoraan ja totuudenmukasesti. Lapsi ei nähny siinä mitään ongelmaa tai pelottavaa. Paisto vain läpi että oli onnellinen kun asiasta puhuttiin ja se oli sillä selvä, ei tarvi hänen jatkossakaan miettiä Enää ikinä en yritäkään valehdella noin fiksulle kaverille.
Olen syntynyt syyskuussa, ja kerran kysyin vanhemmille jos olin tehnyt jouluaatolla. He sanoivat ei, että olin tehnyt torstaina sen ennen .