Baarin kannatusmaksut
Tuleeko se mielestänne siitä että itse kokee olevansa omistettu/omistautunut vain yhdelle ihmiselle tai D:lle? Tuleeko D:n erikseen asia sanoa tai ilmaista?
Lainaus käyttäjältä: Heippis - 02.05.2019, 14:53Tuleeko se mielestänne siitä että itse kokee olevansa omistettu/omistautunut vain yhdelle ihmiselle tai D:lle? Tuleeko D:n erikseen asia sanoa tai ilmaista?D:nä pitäisin aika törkeänä, jos subini vain hiljaa itsekseen mielipiteestäni välittämättä päättäisi, että nyt hän on mun omaisuuttani. Yhtä creepyä kuin se, että joku alkaisi keskenään leikkiä mun seurustelukumppania tiedustelematta ensin mun seurusteluhaluja. Sama pätee tietty toiseenkin suuntaan. Mun mielestä omistussuhde on oma suhdemuotonsa, jonka pitäisi perustua molemminpuoliseen innokkaaseen suostumukseen ja merkitysten auki neuvottelemiseen, kuten kaikkien muidenkin suhdeasioiden.Se, mitä tarkalleen ottaen omistussuhde pitää sisällään, riippuukin sitten yksilöiden uniikeista haluista, ja siksi asioista pitää puhua ääneen. Joillekuille pannoitus on olennainen osa omistussuhteen solmimista, kun taas esimerkiksi mulle henkilökohtaisesti ulkoiset merkit eivät ole tärkeitä.
Lainaus käyttäjältä: Ninth - 02.05.2019, 16:33Lainaus käyttäjältä: Heippis - 02.05.2019, 14:53Tuleeko se mielestänne siitä että itse kokee olevansa omistettu/omistautunut vain yhdelle ihmiselle tai D:lle? Tuleeko D:n erikseen asia sanoa tai ilmaista?D:nä pitäisin aika törkeänä, jos subini vain hiljaa itsekseen mielipiteestäni välittämättä päättäisi, että nyt hän on mun omaisuuttani. Yhtä creepyä kuin se, että joku alkaisi keskenään leikkiä mun seurustelukumppania tiedustelematta ensin mun seurusteluhaluja. Sama pätee tietty toiseenkin suuntaan. Mun mielestä omistussuhde on oma suhdemuotonsa, jonka pitäisi perustua molemminpuoliseen innokkaaseen suostumukseen ja merkitysten auki neuvottelemiseen, kuten kaikkien muidenkin suhdeasioiden.Se, mitä tarkalleen ottaen omistussuhde pitää sisällään, riippuukin sitten yksilöiden uniikeista haluista, ja siksi asioista pitää puhua ääneen. Joillekuille pannoitus on olennainen osa omistussuhteen solmimista, kun taas esimerkiksi mulle henkilökohtaisesti ulkoiset merkit eivät ole tärkeitä.Erittäin hyviä pointteja. Miten tällaiset asiat voi ottaa esille, jos kokee omalta kohdaltaan että haluaisi "siirtyä" omistussuhteeseen? Kai siinä piilee samat riskit kuin missä tahansa suhteessa, kun intressit eivät lopulta kohtaa ihmisten välillä.
Toisaalta... mielestäni yksi hyvän ihmissuhteen merkki on se, että se pääasiassa tuntuu niin kovin helpolta ja luontevalta.
Lainaus käyttäjältä: bikantti - 02.05.2019, 21:24Toisaalta... mielestäni yksi hyvän ihmissuhteen merkki on se, että se pääasiassa tuntuu niin kovin helpolta ja luontevalta.Parhaat ihmissuhteet nimenomaan ovat helppoja ja luontevia. Silti koen että ei voi hyvässäkään ihmissuhteessa esim olettaa toisesta mitään kysymättä. Muutoin sitä tekee väärin toista kohtaan kun laittaa hänen päähänsä ajatuksia.