Baarin kannatusmaksut
Queena hyvä. Kuten jo aiemmin mainitsin, kyseiset soltut olisivat taatusti onnellisia ja ylpeitä jos tietäisivät mihin mainokseen ovat päässeet.Jos haluat tienata heille loputtoman virran ilmaisia kaljoja rykmentin sotkussa, voin mainita asiasta heidän naapurirykmentissä palvelevalle Caporalille...
Olettaisin, että kuvaaja on laittanut malleille tätä vastaavan paperin eteen: http://blog.blindfire.org/wp-content/uploads/2011/05/Generic_Model_Release_English.pdf Ja kuten vormu jo mainitsikin, en usko heidän olevan hirveän pahoillaan julkisuuden vuoksi...
Lainaus käyttäjältä: Uniform - 18.02.2012, 21:24Queena hyvä. Kuten jo aiemmin mainitsin, kyseiset soltut olisivat taatusti onnellisia ja ylpeitä jos tietäisivät mihin mainokseen ovat päässeet.Jos haluat tienata heille loputtoman virran ilmaisia kaljoja rykmentin sotkussa, voin mainita asiasta heidän naapurirykmentissä palvelevalle Caporalille...No sehän on jo melkein sama asia kuin kirjallinen suostumus kuvassa esiintyviltä uniformu pukuisilta miehiltä, jos foorumilla henkilö jonka nimimerkki on uniform sanoo että ei se niitä haittaa, saavat vaan enemmän bisseä.
Meikä ei noista oikeuksista ymmärrä muuta kuin sen, että jos verkkoon jonkun kuvan laittaa,niin eikö se ole ihan vapaata riistaa. Miljardeja kuvia taitaa leijua bittiavaruudessa. Jokunen päivä sitten mietin, että miten voi rekkautumatta esim. tämän foorumin galleriasta ladata mitään,mutta onhan se tosta "satunnainen kuva","viikon kuva" ja "viimeisin kuva" kohdista mahdollista.
On mahdollista (ennemminkin jopa todennäköistä), että julkisilla paikoilla sotilaiden kuvaaminen on sallittua ilman erillistä lupaa.
Käytännössä jos näin asian asettelet, sama koskisi sinun runojasi. Harmittaisiko sinua vaikkapa, jos joku keräisi sinun hyvät runosi, julkaisisi ne kirjaksi ja tienaisi sillä vaikkapa rahaa täysin ilman sinun lupaasi? Varmaan harmittaisi edes ihan pikkuisen.
Lainaus käyttäjältä: Queena - 19.02.2012, 00:00Käytännössä jos näin asian asettelet, sama koskisi sinun runojasi. Harmittaisiko sinua vaikkapa, jos joku keräisi sinun hyvät runosi, julkaisisi ne kirjaksi ja tienaisi sillä vaikkapa rahaa täysin ilman sinun lupaasi? Varmaan harmittaisi edes ihan pikkuisen.No toki olisin vähän kateellinen jos rahaa sais niistä.Kun en siis ikinä ite osaa netota mistään,enkä osaa ajatella keskustelufoorumeita rahan kautta..Jokuhan voi sun kuvista ja parista sanasta tehdä ihan mitä vaan,eikö?
Toki voisi jos haluaisi, mutta jos mä asiasta saisin tietää niin kyllä mä pienen äläkän nostaisin aiheesta, enkä hyväksyisi asiaa. Tekisin siis asiasta ihan virallisen ilmoituksen. En minäkään foorumia rahastuksen kannalta ota, siksi harmittaisikin jos jokuj käyttäisi materiaalia jota olen täällä julkaissut, kaupallisiin tarkoituksiin ilman minun lupaani.