Kirjoittaja Aihe: Dom paljaana  (Luettu 5296 kertaa)

Fernie

• Vieras
Dom paljaana
« : 03.02.2019, 05:57 »
Mitä tekee (24/7) D/s-suhteelle se, kun näkee D:nsä ensimmäistä kertaa lapsen kaltaisena avuttomassa tilassa? Kun on itse nöyränä ja tottelevaisena subina pakko ottaa vastuu tilanteesta ja  tehdä nopeita, pelottavia päätöksiä toisen puolesta? Kasvattaako se suhdetta?

Esimerkiksi, jos toinen vaikka makaisi viidettä päivää 39 asteen kuumeessa, päällä kaksi antibioottikuuria, mutta se saatanan kuume ei vain laskisi. Paikalliset lääkärit antaisivat murteellisella englannilla ohjeita, joita et oikein ymmärrä, vaikka kysyisit monta kertaa. Pelottaisi ihan helvetisti, mutta olisi pakko toimia koko ajan, valvoa yöt mittaamassa kuumetta parin tunnin välein.

Tällaiset poikkeustilanteet, kriisit ja sairaudet – millaisia vaikutuksia niillä on suhteelle?

Draugo

Vs: Dom paljaana
« Vastaus #1 : 03.02.2019, 07:31 »
Aivan mahtava aihe, toivottavasti herää keskustelua.
24/7 Domina tämä tilanne varmasti ja toivottavasti tulee ajankohtaiseksi. En tietenkään toivo itseni sairastuvan ym. vaan toivon että suhteet etenevät siihen pisteeseen että tämä tulee jollain tavalla vastaan. Kun tuntuu ajankohtaiselta niin aiheesta on varmasti hyvä keskustella subin kanssa pitempäänkin. En sinänsä omalla kohdallani ole kovin huolissaan toistaiseksi asiasta koska pyrin kouluttamaan subista henkilön joka pärjää jokapäiväisessä elämässä jos ei ole jo sitä valmiiksi tai autan kasvamaan ihmiseksi jota kriisitilanteet ym. eivät pysäytä.

Koskaan ei kuitenkaan voi olla varma miten toinen reagoi tuollaiseen tilanteeseen, varsinkin jos on erittäin rankka 24/7 suhde josta pitäisi tilapäisesti napsahtaa ulos ja ottaa johto tilanteesta.

telle

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
« Vastaus #2 : 03.02.2019, 08:39 »
Itseasiassa on kokemusta, tapaturma-tilanteessa. Kahdesti jopa. Ei minusta ollut minkäänlainen ongelma, päinvastoin. Hyvin koulutettu subi palvelee Herraansa tilanteessa kuin tilanteessa. En millään muotoa nähnyt tilanteen haltuun ottamista D:n silmille hyppimisenä vaan tosiaankin ihmisyytenä, uskollisuutensa ja luotettavuutena. Varmaan riippuu toki ihmisistä itsestään, noissa tapauksissa D-ihminen kiitteli ja osasi kyllä arvostaa.

Juuttisetä

• V.I.P.
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
« Vastaus #3 : 03.02.2019, 08:57 »
Uskollisus ja luotettavuus, noihin ei tarvitse kouluttaa. Ne joko on tai ei ole ihmisellä, jos ne puuttuu ei tahdo olla vahvakaan moisen kanssa. "Jos et kestä minua huonoimmillaan, et ansaitse minua parhaimmillanikaan..." tai jotain tuollaista.
Mutta oikeasti kyllä ite rikkinäisenä olen nähnyt melkosta paskaakin, niin näiden subien kuin muidenkin suhteen. Olen myös nähnyt ihan hiton hienoa heittäytymistä rajoista välittämättä. Se voi vahvistaa mutta itsellä kyllä päinvastainen kokemus.

MasterOpie

• Vieras
« Vastaus #4 : 03.02.2019, 09:17 »
Mitä tekee (24/7) D/s-suhteelle se, kun näkee D:nsä ensimmäistä kertaa lapsen kaltaisena avuttomassa tilassa? Kun on itse nöyränä ja tottelevaisena subina pakko ottaa vastuu tilanteesta ja  tehdä nopeita, pelottavia päätöksiä toisen puolesta? Kasvattaako se suhdetta?

Vahvistaa.

Yst. Terv.
Karwis

Conf

« Vastaus #5 : 03.02.2019, 09:33 »
Jos D on vakavasti sairas ja subi alkaisi miettimään onko soveliasta ottaa tilanne haltuun ja alkaa toimia parhaalla mahdollisella tavalla tilanteen parantamiseksi ollaan aika hukassa jo. Oli se sitten D tai s, niin oletan kuitenkin että siinä on ihminen. Ihmisten terveyttä olisi hyvä pyrkiä tukemaan kaikella mahdollisella tavalla seksuaalisesta suuntautumisestaan huolimatta.

Eli, vahvistaa suhdetta melko paljon jos ei päästä esim. D:tä kuolemaan, kokiessaan ettei ny sit hypi silmille.

Lady Whip

• Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
« Vastaus #6 : 03.02.2019, 09:39 »
Ennen kaikkea olemme ihmisiä toisillemme.
On hyvä nähdä D inhimillisenä eikä lähes Jumalan kaltaisena ihmeenä jota ei sairaudet ja epäonnistumiset koske.
Jos s ei kestä katsella D:sä heikkoutta, silloin s ei ole ansainnut myöskään D:n vahvuutta.

Purppura

« Vastaus #7 : 03.02.2019, 09:47 »
Mä en näe tässä mitään ristiriittaa. Olen ollut 24/7 suhteessa vuodesta '13 asti saman naisen kanssa.  D:n hyvinvoinnin pitää olla subin tavoite (ellei toisin olla sovittu) ja juurikin toisesta huolehtiminen / auttaminen on juurikin sitä 'palvelemista' jota D odottaa subilta.  Olin 5 vuotta sitten 2 kuukautta ~työkyvtön sairauden takia.  Sinä aikana minusta ei juuri ollut dominoimaan ketään - hyvä kun selvisin arjesta kotona.  Tänä aikana nykyinen vaimoni / orjani piti minusta huolta, auttoi minut lääkäriin ja laittoi minulle sopivaa ruokaa.  Kumpikaan meistä ei kokenut että tämä olisi muuttanut D/s asetelmaa suhteessamme.   Orjani koki että hän sai palvella ja tehdä olini paremmaksi siten palvellen minua kuten ennenkin.

Kukaan, ei edes se karskein dom(me), voi olla aina ja ikuisesti. Dominoivatkin ovat ihmisiä joilla on heikot hetkensä. Kuten tuossa ylempänä todettiin, jos sub ei kestä nähdä domiaan heikkona tämä ei ole ansainnut D:n vahvuutta kantaa parisuhdetta.

Mr Birch

• V.I.P.
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
« Vastaus #8 : 03.02.2019, 10:39 »
Jos s ei kestä katsella D:sä heikkoutta, silloin s ei ole ansainnut myöskään D:n vahvuutta.
Hieman asian vierestä totean, että erittäin hyvin tiivistävä ilmaus, rakenteellisestikin.

Nuppu

• Vieras
« Vastaus #9 : 03.02.2019, 10:59 »
Meidän suhde perustuu siihen että ollaan todellisia ihmisiä, ei mitään teatterirooleja joissa toinen on jumalan kaltainen haavoittumaton yli-ihminen ja toinen kyvytön käskytettävä. Arjessa tapahtuu ja välillä jompikumpi on sairastanut. Silloin huolehditaan toisesta. Lähinnä se vahvistaa kiintymystä. Kamalaa olisi, jos oltaisiin jäykissä rooleissa jotka estäisivät toistemme auttamisen.

vila

• Vieras
« Vastaus #10 : 03.02.2019, 11:30 »
Kun avasin tämän otsikon niin oletin, että kyse olisi jostain nudisti-Deestä tai sitten että Dom paljastaa olevansa oikeasti subi tms :D

Minulla on hyvin vahva hoivavietti ja se aktivoituu tuollaisia tilanteissa erittäin herkästi. Aina jos havaitsen, että joku rakkaista ihmisistä on sairas niin ryhdyn automaattisesti huolehtimaan hänestä. Esimerkin kaltaisessa tilanteessa kokisin pelkoa mitä ilmeisimmin hengenvaarallisesta tilanteesta, mutta parisuhteeseen ei tilanne vaikuttaisi millään tavalla. Hoivaisin vaan rakasta ihmistä parhaan kykyni mukaan, ja vähän lisääkin. Näin kausiflunssien aikana meidän taloudessamme kyse on enemmänkin: "Voiko s pakottaa M:n ottamaan kuumetta alentavaa lääkettä".

Minun on vaikea nähdä, että esimerkin kaltainen tapaus olisi lopulta kenellekään ongelma - jos on aidosti sitoutunut toiseen ihmisen. Kaikkihan eivät ole. Sen sijaan ymmärtäisin jos esimerkkinä olisi: Mitä jos D halvaantuisi ja katkeroituisi siitä tai mitä jos D saisi aivovaurion.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2019, 13:30 kirjoittanut vila »

momoi36

• Vieras
« Vastaus #11 : 03.02.2019, 11:43 »
Ihmisiä ne Domitkin on. Neki voi särkyä joskus. Jos se alistuminen toiselle on siitä kiinni nii sitten kannattis miettiä perustuksia uudestaan.

Ansku

• Vieras
« Vastaus #12 : 03.02.2019, 12:30 »
Riippuu dynamiikoista. Vaikka mulla ei mitään 24/7 suhteita ollutkaan, molemmat suhteet kariutuivat, kun minä sain syövän. Jos toinen on tottunut siihen, että on se joka saa tukea, huolenpitoa jne. ei se ole helppoa muuttaa sitä roolia. Ehkä 24/7-suhteessa on itseasiassa se hyvä puoli, että näkee sen kokonaiskuvan, kun toinen sairastaa. On helppo olla ajattelematta realiteetteja, jos niitä ei näe.

Uvery

• Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Succubus
  • Galleria
« Vastaus #13 : 03.02.2019, 13:24 »
Riippui tosiaan suhteesta. Itselläkin niitä kokemuksia, että kun oikea elämä ja työt ja arki ovatkin iskeneet kasvoille, enkä ole enää pystynytkään olemaan vahva ja huolenpitävä. Olen tarvinnut itsekin lohtua ja aikaa olla heikko, ja se ei olekkaan sitten sopinut meidän dynamiikan suhteen. Siinä kohtaa kun saa omalta subilta kommenttia, että en ole tarpeeksi vahva, niin hajottaahan se. Suhteen täytyy perustua aidolle kunnioitukselle ja rakkaudelle, että se kestää Dn heikot hetket.

TätiHapan

• V.I.P.
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
« Vastaus #14 : 03.02.2019, 14:12 »
Mulle on hyvin luonnollista se, että minäkin olen inhimillisiä piirteitä omaava ihminen vaikka dominoinkin.
Kun mulla on huono päivä tai tartten kainalohoitoo enemmän kuin omaa vallankäyttöä niin ilmaisen sen. Mikäli mun tarpeet ihmisenä ei täyty niin ei mulla ole motivaatiota täyttää subin tarpeita millään osa-alueella.
Enkä kyllä koskaan ole kokenut, että oma inhimillisyyteni olisi vienyt valtaani pois.