Kirjoittaja Aihe: Kahdenlaisia subeja?  (Luettu 35834 kertaa)

Piiskazion

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria
Vs: Kahdenlaisia subeja?
« Vastaus #45 : 07.02.2012, 07:38 »
Muutenkin on paljon kumppanista kiinni miten oman subiutensa pääsee toteuttamaan, tai pääseekö sitä toteuttamaan ollenkaan. Subi ei voi alistua enemmän kun mitä oma Dom pyytää, se ei olisi silloin alistumista vaan juuri sitä topping-from-bottom:ia. Siis tarkoitan että jos D:lle riittää roolileikit tai alistuminen makkarissa, niin silloin suhteesta ei tule 24/7 vaikka miten subi siitä unelmoisi. Se, että palvelee pyytämättä on varmaan joidenkin mielestä mukavaa, mutta ei mielestäni samaa kun alistuminen, ja voi olla jopa ärsyttävää jos sub arvaa Domin mieltymykset väärin, tai jos D:lle tuntuu raskaalta olla jatkuvasti "roolissa".

Tämä oli hyvä pointti, jota en ole tullut ajatelleeksi. Aika hyvin määritelty se, mistä kumpuaa topping from bottom. Olen hieman kielteisesti ajatellut, että se on vain subin ominaisuus, josta pitäisi oppia pois. Todellisuudessa se taitaa useimmiten olla juuri Domin ja subin tarpeiden kohtaamattomuutta.

Kyllä näitä keskusteluja näköjään kannattaa aloittaa. Joku helmi sieltä scheissen seasta joskus löytyy :)

mastervsop

• Vieras
« Vastaus #46 : 08.02.2012, 17:13 »
Topping from bottom IMO on sitä että subi ohjaa palvelemalla Domia ja hänellä on tapahtuman kulun avaimet käsissä ilman että Dom sitä edes älyää.
Itsestä ei ollenkan vastenmielistä edes...

Viridian

« Vastaus #47 : 08.02.2012, 17:24 »
Topping from bottom IMO on sitä että subi ohjaa palvelemalla Domia ja hänellä on tapahtuman kulun avaimet käsissä ilman että Dom sitä edes älyää.
Itsestä ei ollenkan vastenmielistä edes...

Vähän offtopic, mutta: Itsestä on ihan mukavaa, jos vaikka ahertaa jonkun kanssa suorastaan hiki otsalla, niin sopivalla (rauhallisemmalla) hetkellä viereen ilmestyy se sillä hetkellä "vapaana" oleva kaveri juomalasin kanssa ja kysyy, tahdonko juotavaa. En koe, että sub sooloilisi rasittavasti, tai kerjäisi huomiota itselleenkin, vaan päinvastoin koen olevani huomioitu ja huolehdittu.

Vir

Nenne

• Vieras
« Vastaus #48 : 09.02.2012, 01:01 »
Löydän punaisen langan Zionin aloituksen karkeasta jaosta  8)

Jos D on tosissaan jutussa mukana ja subi ei, niin kyllä siinä tulee "helmiä sioille" olo. Sama pätee toisinpäin. Subilla jolla on välinpitämätön D, on äkkiä kalenterissa muuta menoa. Sukupuolijaottelu(kaan) ei päde tässä, että vain nais-subeissa olisi truet ja vähemmän truet.

Kategorioinneista viis, kunhan on joku sika kenelle ne helmet viskoa  ;D

telle

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
« Vastaus #49 : 09.02.2012, 04:39 »
Luulisin, että ainakin itse loukkaantuisin verisesti, mikäli D syyttäisi topping-from-bottom-yrityksestä käyttäytyessäni omasta mielestäni kauniisti ja  yrittäessäni miellyttää  vapaaehtoisesti palvelemalla :)

Piiskazion

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #50 : 09.02.2012, 09:14 »
Luulisin, että ainakin itse loukkaantuisin verisesti, mikäli D syyttäisi topping-from-bottom-yrityksestä käyttäytyessäni omasta mielestäni kauniisti ja  yrittäessäni miellyttää  vapaaehtoisesti palvelemalla :)

Minusta topping from bottomissa ei ole kyse siitä, vaan siitä että sub tavalla tai toisella ottaa ohjat käsiinsä. Sub saa kyllä olla aloitteellinen, mutta vain yhdessä asiassa: Masterin miellyttämisessä :)

slave_t

• Uusi asiakas
  • *
  • Isot kisut eivät kehrää.. Eiipppä!
  • Galleria
« Vastaus #51 : 09.02.2012, 23:55 »
Pääsen olemaan samaa mieltä kahden edellisen kanssa.. Sopivissa rajoissa sosiaalisesti älykkäästä aloitekykyisyydestä ei lienee subille haittaa. Luonnollisesti kaikki aloitteellisuus pitää kohdistaa D:n hyvinvointiin, juuri kuten Hän olisi halunnut, mutta ei vielä ehtinyt edes silmäkulmaansa käskyksi kohottaa..

Tällainenkaan aloitekykyisyys ei varmasti kuulu siihen mustavalkoiseen extreme-orjan tehtäväkenttään, mutta mitä minä siitä epälokeroituvana soft-subina tietäisinkään.. :D Joten älkää välimerkeistä seksuaalisesti kiihottuvat ampuko, ainakaan kovilla please..

orjamies

• Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
« Vastaus #52 : 10.02.2012, 05:33 »
topping from bottom eikös se ole sitä,että jos sanon nyt on hyvät hanget ja ehdottaisin että tuollahan orjan on

hyvä vetää pulkkaa "alasti" takapihalla. jos D toeuttaa sen vaikka huomenna olenko onnistunut alistamaan hänet?

mutta eihän tämmöiselle ole tarvetta, jos D puolella on omiakin ideoita >:D

slaveJL

• Kanta-asiakas
  • -sleivi-
  • Galleria
« Vastaus #53 : 10.02.2012, 08:21 »
Löydän punaisen langan Zionin aloituksen karkeasta jaosta  8)

Jos D on tosissaan jutussa mukana ja subi ei, niin kyllä siinä tulee "helmiä sioille" olo. Sama pätee toisinpäin. Subilla jolla on välinpitämätön D, on äkkiä kalenterissa muuta menoa. Sukupuolijaottelu(kaan) ei päde tässä, että vain nais-subeissa olisi truet ja vähemmän truet.

Kategorioinneista viis, kunhan on joku sika kenelle ne helmet viskoa  ;D

Helevata sentään...Nenne oot niin oikeassa. Välinpitämätön D... jos niin kävisi olisin vapaa ennenku ehtii sanoa amen. Ne helmet mä laittaisin kaulaan.... >:D. Mä oonkin vaikee tapaus O:-).

canopy

• Vieras
« Vastaus #54 : 22.02.2012, 21:08 »
Melko vaniljaisessa parisuhteessa olevana alistujana voisin huudella täältä myös omaa puoltani asiaan. Heti kättelyssä ymmärsin kyllä hyvin keskustelunaloituksen ja tämän hyvinkin karkean kahtiajaottelun, koska olen itsekseni paininut ajatuksen kanssa että olenko kumpaa sorttia. Myös hizin mahtava lokerikko oli mieluinen ja avarsi hyvinkin paljon topicia, sekä muukin keskustelu jonka lukaisin läpi. Ainakin omalla kohdallani olen päätynyt sellaiseen lopputulokseen, että mahdollisuuksien salliessa olisin "tosisubi" jos niin voi nyt sanoa ilman että kukaan nauraa päin naamaa, ja hizin listalla sijoittuisin luultavasti kahdeksikkoon jos olisi ihanteellinen partneri jonka kanssa ajatusmaailmat kävisivät yhteen ja pelisäännöt olisivat selkeät molemmille. Mutta jos en hakemalla hae moista elämääni (vaikka sitä ihan totta toisinaan riipaisevasti kaipaankin) ja pääsen vain toisinaan ottamaan piiskaa (ilman sen suurempia alistusscenarioita tms) niin silloinhan minut helposti heitettäisiin sinne silloin tällöin leikittävien lelujen laatikkoon not-sou-truu-subiksi. Minun mielestäni tämäkin seikka on hyvin paljon subin korvien välistä lähtöisin, ja siksi jokaisen D:n/masterin on hyvä oikeasti tuntea orjansa. Sillä moni voi antaa ymmärtää olevansa jotain hyvinkin "truuta" mutta jopa silloin se voi olla vain erinomainen roolisuoritus, kun taas minun kaltaiseni hyvin masokistinen, palvelunhaluinen, tosissaan paikannäyttäjän kaipaaja jää rannalle ruikuttamaan, kun parisuhteen toinen osapuoli on kaikkea mitä ikinä toivoa saattoi, mutta vaan hyvin vaniljainen. Toistaiseksi siis tyydyn hetkellisiin leikkeihin, vaikka orjuus ei ole minulle lainkaan leikin asia, jos itse saisin tilanteen päättää.

Tähän voisin kyllä myös sivuta sellaista asiaa, joka on tullut mieleen erilaisia domeja/mastereita/sadisteja/ym ajatellessa. Sekin on sellainen asia joka loppupeleissä lähtee hyvin syvältä sisältä. Tai ainakin itse viehätyn ja nöyrryn suuresti, kun eteeni ilmestyy henkilö, joka suorastaan huokuu sitä valtaa ja sen vallan ymmärrystä, joka tietää miten toimia, puhua, mitä sanoja tai eleitä käyttää. Eikä sellaista voi loppupeleissä näytellä, ainakaan kovin pitkiä aikoja. Jos olisin joskus sellaiseen hizin asteikon kahdeksikkotilanteeseen päätynyt, olisi se tosiaan oltava sellaista truumeininkiä, ettei kummallakaan olisi vilppiä pelissä vaan suhde perustuisi aitoudelle, molempien halulle elää sellaisessa suhteessa ja myös tarpeelle toteuttaa sitä puolta itsessään. Siihen täytyy olla tarve, sellainen ajava voima ettei leikit lopu ihan lyhyeen :)

Taisin hieman poiketa aihepiiristä, mutta tässäpä tätä nyt ;D

swan

• Vieras
« Vastaus #55 : 22.02.2012, 22:56 »
Sekin on sellainen asia joka loppupeleissä lähtee hyvin syvältä sisältä. Tai ainakin itse viehätyn ja nöyrryn suuresti, kun eteeni ilmestyy henkilö, joka suorastaan huokuu sitä valtaa ja sen vallan ymmärrystä, joka tietää miten toimia, puhua, mitä sanoja tai eleitä käyttää. Eikä sellaista voi loppupeleissä näytellä, ainakaan kovin pitkiä aikoja. Jos olisin joskus sellaiseen hizin asteikon kahdeksikkotilanteeseen päätynyt, olisi se tosiaan oltava sellaista truumeininkiä, ettei kummallakaan olisi vilppiä pelissä vaan suhde perustuisi aitoudelle, molempien halulle elää sellaisessa suhteessa ja myös tarpeelle toteuttaa sitä puolta itsessään. Siihen täytyy olla tarve, sellainen ajava voima
Aika ja yksinäisyys taitavat olla hyvä seuloja ja totuudentorvi.
 Itse olen kokenut, kun ymmärtänyt itsessään olevan tuon syvän halun alistumiseen, ei sitä voi enää ikinä unohtaa.

Silti en henkilökohtaisesti tykkää näistä jaotteluista, ikäänkuin jokin olisi epärehellisempää toimintaa kuin toinen tapa ja tyyli ja truu-jutut nostattaa niskavilloja.

Taatusti antaa voimaa ja vie eteenpäin ihmistä se kun hänellä on mahdollisuus olla oma itsensä, kuten esimerkiksi alistunut viimeinkin sopivan ihmisen kanssa,kun molemmat vastaavat toistensa tarpeisiin tyydyttävällä tavalla. Toisaalta kuulostaa turhan satuiselta, mutta kuulee ja näkeehän näitä onnellisiakin "kohtaloita" täällä.

Ruusu

• Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Annoying Attention-Whore?
  • Galleria
« Vastaus #56 : 23.02.2012, 00:50 »
Kahdenlaisia kinkyjä: jaottelusta tykkääviä ja niitä joille jaottelut eivät ole tärkeitä.

Mä leikin niiden kanssa jotka tykkäävät ja osaavat leikkiä mun kanssa. Kaikki lähtee yhteisestä sopimuksesta ja halusta. Truuta tai ei, mutta olen vain maiskis, maiskis, makusteleva pervo, jota tällä hetkellä kiehtoo alistuminen leikeissä. Olen kuitenkin pikkutytöstä asti tykännyt alisteisista fantasioista varmaan orjatasolle asti, silti voisin hyvin luokitella itseni makuuhuone-sessio-hedonisti-maso-subiksi. Kuutosta pitemmälle alistumaan minusta ei "Hizin asteikolla" ole. Joku voi nähdä tai saada minusta vain 1 tason "subin", toista haluan miellyttää/palvella enemmän. Olen siis ailahteleva sub  ::) ...ai jai!

Tärkeintä on, että molemmilla on kivaa! Molemmat saavat sessiostaan/elämäntavastaan tyydytyksensä ja ovat tyytyväisiä. Muutoin olisi keskustelun paikka.

p.s Jos kemiat eivät kohtaa niin ei ole oikein syytellä toista ettei ole riittävän alistuva. Aina leikit eivät onnistu. Tunnelma lässähtää. Joskus kokemus ei riitä. Päätä särkee ja ei oikein huvita leikkiä ------> ei mitään tekemistä toisen alistumisen aitouden kanssa -ainakaan minusta.

Fifi

• Vieras
« Vastaus #57 : 23.02.2012, 09:07 »

Minä olen miettinyt tätä kahtiajakoa ja taidan olla molemmat ja kaikki ;) Minulle alistuminen on leikkiä josta saan kovasti paljon nautintoa. Haluan olla käytettävissä ja käytetty. Tässä yli kymmenen vuoden yhteiselämän aikana olemme kuitenkin DCn kanssa jo niin hioutuneet ja mukautuneet toisiimme, että on vaikea sanoa olenko minä truusubi. Oikeassa elämässä, parisuhteessa ja arjessa, oletan että DC osallistuu tähän lapsiperheen pyörittämiseen samoin kuin minäkin. Kävelemään olisin lähtenyt, jos esim lasten kipeillessä ja valvoessa yöt olisi sängynpohjalta kuulunut Mastermainen käsky hoitaa lapset. Enkä muuten automaattisesti ole se joka siivoaa tai viikkaa pyykit, vaan kyllä DC nekin hommat tekee tasavertaisena kanssani.. Kerron myös mistä pidän ja mistä en niin välitä, ehdottelen josko kokeiltaisiin jotain uusia juttuja jne ja nämäkin huomioidaan.
Eli emme taida lokeroihin sopia, vaan toteutamme omaa kinkyilyämme kuten meistä tuntuu kivalle; vähemmän vakavissaan, yhteisestä sopimuksesta ja toisiamme rakastaen ja kunnioittaen  :love:

canopy

• Vieras
« Vastaus #58 : 23.02.2012, 09:11 »

Minä olen miettinyt tätä kahtiajakoa ja taidan olla molemmat ja kaikki ;) Minulle alistuminen on leikkiä josta saan kovasti paljon nautintoa. Haluan olla käytettävissä ja käytetty. Tässä yli kymmenen vuoden yhteiselämän aikana olemme kuitenkin DCn kanssa jo niin hioutuneet ja mukautuneet toisiimme, että on vaikea sanoa olenko minä truusubi. Oikeassa elämässä, parisuhteessa ja arjessa, oletan että DC osallistuu tähän lapsiperheen pyörittämiseen samoin kuin minäkin. Kävelemään olisin lähtenyt, jos esim lasten kipeillessä ja valvoessa yöt olisi sängynpohjalta kuulunut Mastermainen käsky hoitaa lapset. Enkä muuten automaattisesti ole se joka siivoaa tai viikkaa pyykit, vaan kyllä DC nekin hommat tekee tasavertaisena kanssani.. Kerron myös mistä pidän ja mistä en niin välitä, ehdottelen josko kokeiltaisiin jotain uusia juttuja jne ja nämäkin huomioidaan.
Eli emme taida lokeroihin sopia, vaan toteutamme omaa kinkyilyämme kuten meistä tuntuu kivalle; vähemmän vakavissaan, yhteisestä sopimuksesta ja toisiamme rakastaen ja kunnioittaen  :love:

Pakko poiketa topicista vielä ja sanoa että onneksi olkoon, olet löytänyt jotain kultaa kalliimpaa :)

Piiskazion

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #59 : 23.02.2012, 11:57 »
p.s Jos kemiat eivät kohtaa niin ei ole oikein syytellä toista ettei ole riittävän alistuva. Aina leikit eivät onnistu. Tunnelma lässähtää. Joskus kokemus ei riitä. Päätä särkee ja ei oikein huvita leikkiä ------> ei mitään tekemistä toisen alistumisen aitouden kanssa -ainakaan minusta.

Pieni tarkennus on paikallaan. Aloitukseni tarkoitus ei ollut syyllistää ketään "huonosti" tai "väärin" alistuvaa, vaan herätellä keskustelua erilaisista alistumisen lähtökohdista. Toki jaotteluni on karkea, kuten on todettukin. Hizin postaama asteikko on paljon parempi. Sana tosisubi saattoi olla huonosti valittu, koska se on näköjään saanut monet ajattelemaan, että arvottaisin sen jotenkin paremmaksi (vaikka aloituksessani sanoinkin, että en tarkoita sitä).

Kemioihin vetoamista pidän hiukan laiskana tapana kuitata ihmisten yhteensopimattomuudet (vaikka niin teen usein itsekin). Ihan yhtä hyvin voisi sanoa vaikkapa, että meitä ei ollut tarkoitettu toisillemme, tai jotain muuta yhtä älyllistä. Jos jokin ei toimi, niin pitää miettiä, miksi se ei toimi. Se on minusta ainut tapa välttää "kemioiden kohtaamattomuudet" jatkossa. Aloitukseni oli vaatimaton yritys etsiä sopivia käsitteitä sellaiseen.