Baarin kannatusmaksut
Mielestäni on melkein aina vähän arveluttavaa, jos joku aihe rajataan kokonaan esim. tämän foorumin sallittujen keskusteluaiheiden ulkopuolelle. Tietysti tavallaan ymmärrä vaikkapa itsemurhakeskustelun poistamista ja rasismin hillitsemistä keskusteluissa.
Lainaus käyttäjältä: Adrenalynnie - 24.01.2019, 12:32Mielestäni on melkein aina vähän arveluttavaa, jos joku aihe rajataan kokonaan esim. tämän foorumin sallittujen keskusteluaiheiden ulkopuolelle. Tietysti tavallaan ymmärrä vaikkapa itsemurhakeskustelun poistamista ja rasismin hillitsemistä keskusteluissa.Miksi se olisi arveluttavaa? Miksi BDSM-aiheisella marginaalifoorumilla pitäisi keskustella uskonnosta tai yhteiskunnallisesta vaikuttamisesta? Maailma on pullollaan erikoistuneita foorumeita, joiden ideana on keskustella siitä foorumin aihepiiristä ja pysyä siinä. BDSM on aihepiirinä itsessään jo ihan riittävän laaja, niin miksi siihen pitäisi sotkea vielä muutakin. Oman uskonnon sovittaminen kinkyilyyn menee vielä foorumin aihepiiriin, mutta yleinen keskustelu uskosta ei. Tämä siis oma näkemykseni, ylläpitohan määritteleee tämän foorumin raamit.
Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 24.01.2019, 11:29Lainaus käyttäjältä: vila - 24.01.2019, 11:03 Minulla on vakaa uskonnollinen vakaumus ja "tunnustan väriä", mutta tämä foorumi ei tunnu oikealta paikalta käsitellä niin läheistä ja tärkeää asiaa kovin avoimesti.Sama. Komppaan vilaa. Uskonto/uskokeskustelut käydään yksityisesti - jos on tarvetta sellaiseen.Eihän vila ollut (kai) sitä mieltä, ettei täällä voisi käydä lainkaan julkisesti aiheeseen liittyvää keskustelua. Hänhän jopa avasi hieman omaa vakaumustaan. Pahoittelen, jos ymmärsin väärin. Mielestäni on melkein aina vähän arveluttavaa, jos joku aihe rajataan kokonaan esim. tämän foorumin sallittujen keskusteluaiheiden ulkopuolelle. Tietysti tavallaan ymmärrä vaikkapa itsemurhakeskustelun poistamista ja rasismin hillitsemistä keskusteluissa.
Lainaus käyttäjältä: vila - 24.01.2019, 11:03 Minulla on vakaa uskonnollinen vakaumus ja "tunnustan väriä", mutta tämä foorumi ei tunnu oikealta paikalta käsitellä niin läheistä ja tärkeää asiaa kovin avoimesti.Sama. Komppaan vilaa. Uskonto/uskokeskustelut käydään yksityisesti - jos on tarvetta sellaiseen.
Minulla on vakaa uskonnollinen vakaumus ja "tunnustan väriä", mutta tämä foorumi ei tunnu oikealta paikalta käsitellä niin läheistä ja tärkeää asiaa kovin avoimesti.
Lainaus käyttäjältä: Adrenalynnie - 24.01.2019, 12:32Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 24.01.2019, 11:29Lainaus käyttäjältä: vila - 24.01.2019, 11:03 Minulla on vakaa uskonnollinen vakaumus ja "tunnustan väriä", mutta tämä foorumi ei tunnu oikealta paikalta käsitellä niin läheistä ja tärkeää asiaa kovin avoimesti.Sama. Komppaan vilaa. Uskonto/uskokeskustelut käydään yksityisesti - jos on tarvetta sellaiseen.Eihän vila ollut (kai) sitä mieltä, ettei täällä voisi käydä lainkaan julkisesti aiheeseen liittyvää keskustelua. Hänhän jopa avasi hieman omaa vakaumustaan. Pahoittelen, jos ymmärsin väärin. Mielestäni on melkein aina vähän arveluttavaa, jos joku aihe rajataan kokonaan esim. tämän foorumin sallittujen keskusteluaiheiden ulkopuolelle. Tietysti tavallaan ymmärrä vaikkapa itsemurhakeskustelun poistamista ja rasismin hillitsemistä keskusteluissa.Minä itse käyn syvällisemmät uskonnolliset keskustelut yksityisesti, ihan asian arkaluontoisuuden vuoksi. Samoin sen vuoksi, että IRL-tilanteessa toinen ehkä mieluummin kysyy selitystä mielipiteeseen x, eikä vain suolla näppäimistöltä mitä tahansa. En kannata minkään asian kieltämistä, mutta epäilen ettei ylläpidolla ole resursseja pitää keskustelua kaikkien osapuolten osalta asiallisena jos aletaan puhumaan syvällisesti uskonnoista. Minusta näistä tulee vaan ihan turhaa mielipahaa kaikille osapuolille. Kuitenkin uskonnollinen vakaumus (tai sen puute) aiheuttaa tiukkoja eettisiä kantoja, jotka kohdatessaan ovat omiaan aiheuttamaan ristriitoja.
Ei kenenkään ole pakko lukea jotain ketjua jos siinä on ehkä mielipahaa aiheuttavaa keskustelua.Ja jos joku käyttää uskontoaan argumenttina niin hänen on oltava myös valmis puolustamaan uskontonsa totuudenmukaisuutta.
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 24.01.2019, 18:45Ei kenenkään ole pakko lukea jotain ketjua jos siinä on ehkä mielipahaa aiheuttavaa keskustelua.Ja jos joku käyttää uskontoaan argumenttina niin hänen on oltava myös valmis puolustamaan uskontonsa totuudenmukaisuutta.Puhunkin siitä haluanko ITSE käydä keskustelua, koska jos itse vastaan johonkin ketjuun niin todennäköisesti luen myös vastaukset.
"Totuudenmukaisuus" on aika iso sana. Etenkin kun puhutaan Jumalasta, jonka olemassaoloa ei voi kukaan _todistaa_ oikeaksi EIKÄ vääräksi. Mitä tarvetta olisi uskomiselle jos voisi varmasti tietää? Niinpä kukaan ei voi kuitenkaan todistaa mitään? Minä esim. voin vain perustella sen miten oma uskonnollinen vakaumuksena on auttanut MINUA elämään täyttymyksellisempää elämää - en muuta. Ihmiset uskovat, koska uskovat löytävänsä sitä kautta onnellisuutta.
Käsittääkseni tällä foorumilla ei pitäisi olla muita tabuja kuin eläimet ja lapo.Uskontojen aiheuttamat häpeätilat ja stigmatisaatio omasta seksuaalisuudesta ovat monelle ongelma.Mikä olisi parempi foorumi niiden purkuun kuin tämä?En taas ymmärrä miksi moni älähtää ja koittaa kieltää aiheen käsittelyn täällä.Okei herkkä aihe monelle ja menee helposti vitulliseksi väännoksi mutta mielestäni aihe jota pitää ehdottomasti saada käsitellä.