Baarin kannatusmaksut
On tullut vastaan joitakin lahkomuotissa kasvatettuja jotka ovat sittemmin kasvaneet siitä ulos. On tullut tehtyä hyvinkin läheistä tuttavuutta. Tuntuvat tykkäävän vähän kaikenlaisista erikoisuuksista. Kokemukseni mukaan keskimääräistä pervompia ja kokeilunhaluisempia tapauksia. Vain taivas rajana, jos edes sekään.
Linkissä omakohtaista pohdintaa aiheesta ... https://kellaritytto.blogspot.com/2019/01/uskon-asia.html
Olen itse myös uskossa ja onhan tässä ollut hieman sulateltavaa, miten sovittaa yksiin kinky, skene ja kristillisyys.
Lainaus käyttäjältä: raato - 08.07.2020, 06:07Olen itse myös uskossa ja onhan tässä ollut hieman sulateltavaa, miten sovittaa yksiin kinky, skene ja kristillisyys. Hm. Eikös kristillisyys (jos kohta oikeastaan lähes kaikki uskonnot) anna aika hyvät eväät virittää parisuhde nimenomaan kinkahtavaan suuntaan, jokin "Taken in Hand" vaikuttaisi olevan aika lailla avaimet käteen -tyyppinen käytännön sovellus? * )
Tervehdys, raato.Vaikka ja koska vinoilen aina, kaikkialla ja kaikille, älä ota esim. kommentointiani yllä vinoiluna ainakaan erityisesti sinulle tai teille. Minusta on todella, todella siistiä - tärkeydestä nyt tietty puhumattakaan - että saamme kuuluville eli näkyviksi myös ja nimenomaan marginaalin marginaalin ääniä, eli merkkejä. * )
Vapaan oman tahdon ja ylikorostuneen omantunnon välillä on usein juopa joka häiritsee oma jumalsuhdetta. ”Evoluutiopsykologian mukaan syyllisyys oli entisaikaan aivojen tapa varmistaa että emme käyttäydy tavalla, jonka takia meidät potkittaisiin pois heimosta.”Tavallaan toimii nykypäivänäkin. Auttaa käyttäytymään ja hyväksymään sen sidosryhmän periaatteet ja säännöt mihin haluaa kuulua. Joukkoa on helpompi hallita ilman kaaosta kun ryhmässä olevat yksilöt toimivat samojen periaatteiden mukaan. Kyse ollut aikaisemmin hengissäpysymisestä. Ylipäätään ylikorostunut omatunto, se on asia mikä vaikeuttaa elämää monella taholla ja erityisesti jos ihmisellä on oma Jumalsuhde johonkin suuntaan sekä haluja, asioihin joita epäilee Jumalan tahdon vastaisiksi.Tasapainon löytäminen jotta omatunto ei syyttäisi näitä ihmisiä saattaa olla aikamoista kipuilua sekä jatkuvaa kamppailua syyllisyyden ja vapauden tunteen välissä.Yksi artikkeli ylikorostuneesta omasta tunnosta löytyy täältä.https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/onko-sinulla-yliherkka-omatunto-tasta-jatkuva-syyllisyys-voi-johtuaJos joku kokee kinkyilyn vääräksi ja tuntee siitä syyllisyyttä, väkisin ei kannata alkaa muutamaa asennettaan. Syyllisyys ei poistu kieltämällä vaan kasvamalla.Ehkä se onkin kaiken ydin, ei päämäärä vaan matka ja sen matkan aikana tapahtuva kasvu.Siis vain ehkä..
Yritän sovittaa itseni mukaan porukkaan niin, että en paasaa, en toisaalta salaile omaa vakaumustani enkä mene mukaan sellaiseen, mikä ei arvomaailmaani istu. Toisinaan se on tasapainoittelua, mutta alan olla enemmän sinut, miten tämä käytännössä voisi toteutua, vaikka edelleen on hakemista.