Baarin kannatusmaksut
Tässä ehkä tulee se omasta kokemuksestani kumpuava kritiikki sille, että kuvatun kaltainen sadismi ja empatiakyvyttömyys niputetaan. Minä kiihotun seksuaalisesti kärsimyksen tuottamisesta, eikä se ole mitenkään sidottua konsensuaalisuuteen. Melkeinpä kiihottavinta on, jos sitä ei ole. Silti olen kykeneväinen empatiaan, moraalinen kompassini toimii ja en koe omaavani persoonallisuushäiriötä. Jotkut kinky-klubin konsensuaalisuus-ihanteet ja kliseet eivät voi olla pohjana sen päättelyssä, onko joku kliinisesti tutkittaessa sairas.
Lainaus käyttäjältä: Kahlitsija - 19.01.2019, 14:18Tässä ehkä tulee se omasta kokemuksestani kumpuava kritiikki sille, että kuvatun kaltainen sadismi ja empatiakyvyttömyys niputetaan. Minä kiihotun seksuaalisesti kärsimyksen tuottamisesta, eikä se ole mitenkään sidottua konsensuaalisuuteen. Melkeinpä kiihottavinta on, jos sitä ei ole. Silti olen kykeneväinen empatiaan, moraalinen kompassini toimii ja en koe omaavani persoonallisuushäiriötä. Jotkut kinky-klubin konsensuaalisuus-ihanteet ja kliseet eivät voi olla pohjana sen päättelyssä, onko joku kliinisesti tutkittaessa sairas.Mutta teilläkin taustalla on jonkinlainen sopimus tai ainakin yhteisymmärrys siitä, mikä teidän kuvio parisuhteessanne on, vaikka päätösvalta lopulta sinun käsissä onkin. Minusta tuossa on jonkin verran konsensuaalisuutta mukana, eikä uhri valikoidu satunnaisesti Tinderistä tai Jodelista, jonka jälkeen tehdään katoamistemppu, kun "meni vähän yli".
En ehkä hakenut tässä käytännön tekoja, vaan sitä, mistä ihminen nauttii. Eli. Se random muija ja raaka luvaton kiduttaminen suurella todennäköisyydellä kiihottaisi minua. Moraalinen kompassi kuitenkin sanoo sen olevan väärin, jolloin käytännössä en tee tällaista. Artikkelista ja ihmisten kirjoituksista täällä saa helposti sen käsityksen, että koska kykenen seksuaalisesti kiihottumaan myös siitä "vääränlaisesta" sadismista, voitaisiin siitä vetää = merkki siihen, etten kykene empatiaan. Mikä taas tuntuu aika kaukaa haetulta.
Sadisti voi olla empaattinen. Piste.Itseasiassa, mitä empaattisempi sadisti, sitä vaarallisempi sadisti koska kyky ymmärtää toisen ahdinkoa ja siihen vaikuttavia seikkojatuo lisää aseita uhria kohtaan.Empatiahan tarkoittaa kykyä ymmärtää, ei ymmärrys tarkoita sitä, että jotain jättää tekemättä tai seurannaisista nakkaa vittuakaan.Päinvastoin, jos on sadistinen, ahdingon lisäys ymmärryksen kautta vaan tuo lisää potkua hommiin.Psykologiatermistönoikeallisuus, ihan sama. Ja jos joku "pystyy" heittämään koppakuoriaislaumalle holocaustit, no se ei sano yhtään mitään yhtään mistään.