Baarin kannatusmaksut
Mulle henkilön sukupuoli määräytyy sen mukaan miten mä miellän ko. henkilön sukupuolen.Ei sen mukaan miksikä ko. henkilö sukupuolensa itse määrittelee.Sama pätee suurimpaan osaan henkilöön liittyvistä asioista.Ja ei se ole musta mitenkään loukkaavaa.
Lainaus käyttäjältä: Von - 18.01.2019, 13:50Lainaus käyttäjältä: salix_alba - 18.01.2019, 11:01Millä tavalla minun olisi parasta ilmaista se, jos koen jonkin teon satuttavaksi? Priva olisi kiva. Jos loukkaus on julkinen niin eikö asia ole luontevaa myös selvittää julkisesti?
Lainaus käyttäjältä: salix_alba - 18.01.2019, 11:01Millä tavalla minun olisi parasta ilmaista se, jos koen jonkin teon satuttavaksi? Priva olisi kiva.
Millä tavalla minun olisi parasta ilmaista se, jos koen jonkin teon satuttavaksi?
Lainaus käyttäjältä: Blondie77 - 18.01.2019, 17:07^^ Niin ehkä tässä on se ongelma, että valtaväestö ei voi ikinä osallistua tähän keskusteluun ilman, että se katsotaan loukkaavaksi, syrjiväksi tai rasistiseksi.Jos vähemmistön edustaja kutsuu itseään neekeriksi se on fine, mutta valtaväestö ei voi näin tehdä.Jos vähemmistön edustaja esittelee itsensä "tähän toi pitkä rimpsu" se on fine, mutta jos valtaväestön edustaja näin sanoo on se vittuilua..Toisaalta esimerkiksi termi Queer oli aiemmin haukkumasana, vähemmistö otti sen takaisin ja alkoi käyttämään sitä itse ja nykyisin voi puhua neutraalisti queer-termiä käyttäen esimerkiksi queer-piireistä.Lähinnä kun valtaväestö on noita monia sanoja käyttänyt juurikin haukkumismielessä vittuiluna ja teidän esimerkissä tarkoituksella muita toiseuttaakseen ja alistamismielessä. Kinkynä tähän on varmasti helppo samaistua sen suhteen että monet alistuvat eivät varmasti halua heistä käytettävän samoja termejä yleisesti kuin mitä he toivovat sessiosuhteissa käytettävän. Tätä ei voi tietenkään yleistää, mutta sanoisin sen olevan todella paha moka ja monet oikeutetusti minulle suuttuisivat jos alkaisin jokaisesta nais-subista käyttämään lutka-termiä bileissä.Motiivilla ja kontekstilla on merkitystä.
^^ Niin ehkä tässä on se ongelma, että valtaväestö ei voi ikinä osallistua tähän keskusteluun ilman, että se katsotaan loukkaavaksi, syrjiväksi tai rasistiseksi.Jos vähemmistön edustaja kutsuu itseään neekeriksi se on fine, mutta valtaväestö ei voi näin tehdä.Jos vähemmistön edustaja esittelee itsensä "tähän toi pitkä rimpsu" se on fine, mutta jos valtaväestön edustaja näin sanoo on se vittuilua..
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 18.01.2019, 17:23Lainaus käyttäjältä: Von - 18.01.2019, 13:50Lainaus käyttäjältä: salix_alba - 18.01.2019, 11:01Millä tavalla minun olisi parasta ilmaista se, jos koen jonkin teon satuttavaksi? Priva olisi kiva. Jos loukkaus on julkinen niin eikö asia ole luontevaa myös selvittää julkisesti? Paitsi milloin loukkaus on tehty kännissä, silloin siitä ei saisi puhua julkisesti?
Lainaus käyttäjältä: Snooch86 - 18.01.2019, 17:27Lainaus käyttäjältä: Blondie77 - 18.01.2019, 17:07^^ Niin ehkä tässä on se ongelma, että valtaväestö ei voi ikinä osallistua tähän keskusteluun ilman, että se katsotaan loukkaavaksi, syrjiväksi tai rasistiseksi.Jos vähemmistön edustaja kutsuu itseään neekeriksi se on fine, mutta valtaväestö ei voi näin tehdä.Jos vähemmistön edustaja esittelee itsensä "tähän toi pitkä rimpsu" se on fine, mutta jos valtaväestön edustaja näin sanoo on se vittuilua..Toisaalta esimerkiksi termi Queer oli aiemmin haukkumasana, vähemmistö otti sen takaisin ja alkoi käyttämään sitä itse ja nykyisin voi puhua neutraalisti queer-termiä käyttäen esimerkiksi queer-piireistä.Lähinnä kun valtaväestö on noita monia sanoja käyttänyt juurikin haukkumismielessä vittuiluna ja teidän esimerkissä tarkoituksella muita toiseuttaakseen ja alistamismielessä. Kinkynä tähän on varmasti helppo samaistua sen suhteen että monet alistuvat eivät varmasti halua heistä käytettävän samoja termejä yleisesti kuin mitä he toivovat sessiosuhteissa käytettävän. Tätä ei voi tietenkään yleistää, mutta sanoisin sen olevan todella paha moka ja monet oikeutetusti minulle suuttuisivat jos alkaisin jokaisesta nais-subista käyttämään lutka-termiä bileissä.Motiivilla ja kontekstilla on merkitystä.Kyllä meistä varmaan useammat tietää tilanteita joissa motiivi ja konteksti on täysin sama, mutta silti tilannetta tulkitaan kukin omalla tavalla riippuen siitä miten itse on mieltänyt kenen suusta kommentti tulee. Sama näkyy täälläkin, tietyt tyypit on pahiksia sanoo ne mitä tahansa, ei mitään merkitystä kontekstilla tai motiivilla - se on täysin lukijan/kuulijan mielikuvan varassa.Minä viittasin siihen, että olisiko esim. tuo deitti-ilmon häly jäänyt väliin, jos transihminen olisi hakenut seuraa noilla sanoilla? Se olisi varmasti ollut hyväksyttävämpää versus, että nyt oletettavasti CIS-lesbo haki seuraa ja se tulkittiin foobiseksi ja jopa terffailuksi.. Eli vaikka kuinka koittaisi hyvälläkin osallistua niin ei se aina ole helppoa jos vastapuoli tulkitsee sen suorilta käsin dissaamiseksi..
Miten te suhtaudutte sellaisiin keksittyihin ja varsin uudenkarheisiin termeihin kuin "subi", "dom", "switch", "fettari", "little", "dominatrix", "top", "bottom" ja "kinky"?Miksi me ei voida vain kaikki olla vaikkapa "seksuaaleja"?nko se jotain huomion hakemista, että on pakko erotella itsensä vaniljoista jollain vasta keksityillä sanoilla?
Käsittääkseni kukaan ei ole tässä ketjussa ollut kieltämässä muiden oikeutta määritellä itseään kuten haluavat, vaan moni vastustaa ajatusta siitä, että olisi velvollinen käyttämään jonkun muun vaatimia termejä. Lainaus käyttäjältä: Ninth - 18.01.2019, 14:10Miten te suhtaudutte sellaisiin keksittyihin ja varsin uudenkarheisiin termeihin kuin "subi", "dom", "switch", "fettari", "little", "dominatrix", "top", "bottom" ja "kinky"?Miksi me ei voida vain kaikki olla vaikkapa "seksuaaleja"?nko se jotain huomion hakemista, että on pakko erotella itsensä vaniljoista jollain vasta keksityillä sanoilla?Voin määritellä itseni dominoivaksi naiseksi, Valtiattareksi, mutta en voi edellyttää, että jokainen vastaantulija minua sellaiseksi kutsuisi. Tätähän on jo ikuisuus valitettu foorumilla, kun seuraa hakeva D-mies vaatii herroittelemaan tapaamatta.Itse käytän termejä ihan mielelläni enkä pidä sukupuolta binäärisenä, mutta en edellytä muilta samaa.
Käsittääkseni kukaan ei ole tässä ketjussa ollut kieltämässä muiden oikeutta määritellä itseään kuten haluavat, vaan moni vastustaa ajatusta siitä, että olisi velvollinen käyttämään jonkun muun vaatimia termejä. Lainaus käyttäjältä: Ninth - 18.01.2019, 14:10Miten te suhtaudutte sellaisiin keksittyihin ja varsin uudenkarheisiin termeihin kuin "subi", "dom", "switch", "fettari", "little", "dominatrix", "top", "bottom" ja "kinky"?Miksi me ei voida vain kaikki olla vaikkapa "seksuaaleja"?nko se jotain huomion hakemista, että on pakko erotella itsensä vaniljoista jollain vasta keksityillä sanoilla?Voin määritellä itseni dominoivaksi naiseksi, Valtiattareksi, mutta en voi edellyttää, että jokainen vastaantulija minua sellaiseksi kutsuisi. Tätähän on jo ikuisuus valitettu foorumilla, kun seuraa hakeva D-mies vaatii herroittelemaan tapaamatta.
Ongelmana lienee että samalla sanalla puhutaan kahdesta eri asiasta? Joku puhuu sukupuolesta anatomisesti jolloin henkilön omalla mielipiteellä ei ole mitään merkitystä ja toinen puhuu sukupuolesta henkisesti jolloin vain sillä on merkitystä.