Baarin kannatusmaksut
Mistä tulee se niin pakojomainen halu keksiä itselle ja oma "poikkeavuudelle" uusia nimityksiä? Onko se jollain tavalla " siihen on sanaa joten mä oon normaali" ?
Jos saisitte päättää, miten minä transsukupuolisena ja muunsukupuolisena eläisin?
Mitä sanoja käyttäisin itsestäni ja kehostani (joka ei vastaa yksiselitteisesti ns. perinteistä mies- tai naiskehoa)?
Millä tavalla minun olisi parasta ilmaista se, jos koen jonkin teon satuttavaksi?
"Millä tavalla minun olisi parasta ilmaista se, jos koen jonkin teon satuttavaksi? "
Ehkä tohon "miksei voi olla nainen peniksellisessä vartalossa", niin eikös aika moni ole? Ja käsittääkseni aika monelle taas se oma fysiikka saattaa tuntua väärältä. Toki tässä olen kuulopuheiden varassa.
Lainaus käyttäjältä: Macy - 17.01.2019, 15:28-- "sekä anatomialtaan että sosiaalis-yhteiskunnalliselta statukseltaan nainen". Miksi tämä ei koskis transnaista? Jos on post-op ja vagina plus muut muotoilut tehty, niin eikös se koske myös heitä?Kaikilla transnaisilla ei ole vaginaa (ja kaikki transnaiset eivät myöskään sellaista halua), silti kaikkien transnaisten genitaalit ja anatomia ovat heidän omiaan, eli naisen genitaaleja ja naisen anatomioita.Jos hakee naista jolla on pillu, sen voi ilmaista sanomalla että hakee naista jolla on pillu.
-- "sekä anatomialtaan että sosiaalis-yhteiskunnalliselta statukseltaan nainen". Miksi tämä ei koskis transnaista? Jos on post-op ja vagina plus muut muotoilut tehty, niin eikös se koske myös heitä?
Mitä tulee kolumnin aiheeseen muuten, niin en ainakaan itse koe sitä mitenkään vaikeaksi, että joku määrittelee itsensä eri tavalla kuin minä ja käyttää siihen kuvaavaa termiä. En ymmärrä, miksi toisen toiveen kunnioittaminen olisi jotenkin kovin työlästä tai hankalaa. Varsinkin, kun useimmiten pyydetään vain lopettamaan jonkun ilmaisun käyttö. Toki silloin olisi hyvä myös kertoa, mitä ilmaisua toivotaan käytettävän. Silti joskus saattaa jollakin tottumuksesta lipsahtaa, kun ennen samainen sana on ollut, ja monissa paikoissa on edelleen, yleisessä käytössä.
Lainaus käyttäjältä: salix_alba - 18.01.2019, 11:01Millä tavalla minun olisi parasta ilmaista se, jos koen jonkin teon satuttavaksi? Priva olisi kiva. Esim. jos haukutaan kusipääksi (tänään aamuyöllä viimeksi muuten, ONKO KRAPULA PIP?! ), tunne on oitis molemminpuolinen. Sen sijaan ihan vaan priva, että nyt tämä viestisi harmittaa, voisitko muokata tai poistaa tuottaisi tulosta 99% varmuudella. Ei sitä tarvi edes perustella tai mitään, mulle riittää jos puhutaan kuin ihminen ihmiselle.Siitä voisin jopa oppia jotain, koska kiva ihminen on sellainen jota en halua loukata vastaisuudessakaan.Jos pelottaa privailla, niin ylläpitonamiskakin on ihan toimiva. Tosin siitä välistä jää sitten joskus tieto pois, että mistä viestistä on edes kyse, niin on silleen vähän vaikeampi kenenkään oppia mitään.
Miten te suhtaudutte sellaisiin keksittyihin ja varsin uudenkarheisiin termeihin kuin "subi", "dom", "switch", "fettari", "little", "dominatrix", "top", "bottom" ja "kinky"?Miksi me ei voida vain kaikki olla vaikkapa "seksuaaleja"? Onko se jotain huomion hakemista, että on pakko erotella itsensä vaniljoista jollain vasta keksityillä sanoilla?
Miten te suhtaudutte sellaisiin keksittyihin ja varsin uudenkarheisiin termeihin kuin "subi", "dom", "switch", "fettari", "little", "dominatrix", "top", "bottom" ja "kinky"?
Itse tuppaan ajattelemaan, että me ihmiset nyt vaan satutaan olemaan kaikki erilaisia niin fyysisiltä ominaisuuksiltamme kuin millaisiksi itsemme milloinkin koemme. Lokerointi auttaa joissain tapauksissa asioiden prosessoinnissa tai niistä kommunikoidessa, mutta luokittelujen ja termien pakottaminen suuntaan jos toiseenkin kertoo lähinnä arvostuksesta kanssaihmistä kohtaan. Koska koen sukupuolen terminä tarkoittavan anatomisia ominaisuuksia monen muunkin ketjuun vastanneen tavoin, en koe mielekkääksi keksiä olemassa olevalle termille uusia merkityksiä esim. kuvaamalla henkilön sosiaalista statusta tai muutakaan henkilöön liittyvää ominaisuutta, jotka eivät ole riippuvaisia anatomiasta.
oletettusapioogovegevihreeabsolutistigenderblendernoncissuokupuolinenvääränidentiteetinmuttaoikeananatomianpoisvaihtanutregulatoryriskmanagerHenkilö)
^^ Niin ehkä tässä on se ongelma, että valtaväestö ei voi ikinä osallistua tähän keskusteluun ilman, että se katsotaan loukkaavaksi, syrjiväksi tai rasistiseksi.Jos vähemmistön edustaja kutsuu itseään neekeriksi se on fine, mutta valtaväestö ei voi näin tehdä.Jos vähemmistön edustaja esittelee itsensä "tähän toi pitkä rimpsu" se on fine, mutta jos valtaväestön edustaja näin sanoo on se vittuilua..