Baarin kannatusmaksut
Luulisin että vanillasuhteissa suurin osa riidoista ja mielipahasta liittyy juurikin näihin asioihin ja siihen, ettei ilmapiiri ole voin asiasta keskustelulle. Seksuaalisuudesta voi nauttia aivan uudella tavalla, kun ei joudu toimimaan jonain portinvartijana. Se on todella raskasta, jos kumppani hiillostaa jatkuvasti tyylillä ''pidätkö sä jotain toista kuin mua kuumana, varmasti pidät, sä inhoat mua''.Summa summarum, näkisin että avoimen suhteen hyväksyminen liittyy todella oleellisesti terveeseen itsetuntoon.
Minä aloin miehelleni puhua 11 vuoden monogamian jälkeen suhteen avaamisesta ja siitä se sitten lähti. Ensin oli paljon sääntöjä, mutta sitä mukaa kuin olimme varmempia siitä mikä meille toimii karsiutuivat säännöt. Tänä päivänä olemne polyamorisia. Nyt ainoa varsinainen sääntö liittyy ajankäyttöön.
Jos sopii kysyä, Heippis, ja te muut, jotka olette (pitkästäkin) monogamiasta siirtyneet saman primäärikumppanin kanssa muunlaisiin järjestelyihin ilman että päädyitte eroon - erityisesti minua kiinnostavat "vain" leikkikaverikuviot: Miten olette ottaneet asian puheeksi puolisonne/kumppaninne kanssa? Millaisesta järjestelystä sovitte ja miten homma toimi?
Ihmisen ei tarvitse saada kaikkea mitä haluaa ja minkä luulee tarvitsevansa.Usein omien ns tarpeiden etsimisillä rikotaan hyvät voimassaolevat suhteet. Rikotaan kumppanin sisin ja samalla itsestä jotain. Joskus parempi katsoa kauempaa omia halujaan, todeta vain että näin. Ja jättää tilanne siihen.Aina ihminen kaipaa jotain, johonkin tai jostain pois.Tänään yhtä lajia. Huomenna toista ja seuraavalla viikolla unohtuu se mitä oli edellisellä viikolla halunnut kun uusi kohde - esine, ihminen, teko - tulee vastaan.En oikeastaan ymmärrä sitä jos sanotaan, rakastan häntä niin paljon että sen nimissä haluan antaa hänen mennä ja tehdä mitä haluaa.Koskaan rakkauden kohde ei sano: Kunnioitan ja vastaanotan hänen rakkauden olla käyttämättä oikeutta mennä ja tehdä, vaikka haluaisin.Sadut ovat sstuja. Niissä tapahtuu mitä tahansa. Oikea elämä on toisenlaista.
En omaa valmiita ratkaisuja jokaiselle toimivan avoimen suhteen osalta, mutta voin kertoa esimerkkejä siitä, kuinka suhteesta saadaan toimimaton avoin suhde.- Kerro kaikille paitsi kumppanillesi, että elät avoimessa suhteessa.- Jos kumppanisi on nainen ja bi, salli hänelle suhteet naisten kanssa vain silloin, kun olet itse mukana seksuaalisessa toiminnassa. Treffeille ei kannata vaivautua, tutustuminen on merkityksetöntä, koska suhteen naisosapuoli hoitaa paitsi tutustumisen, myös turhan lätinän kuten jälkihoidon sekä muun jäkätyksen.- Mikäli kyllästyt kumppaniisi, voit kyllä hakea seuraa kertomatta siitä hänelle, sillä ethän voi pettää ollessasi avoimessa suhteessa. Olkoonkin, ettei kumppanisi vieläkään tiedä siitä.- Olet dominoiva osapuoli, mutta et ole viime aikoina halunnut dominoida kumppaniasi. Suutu, koska kumppanisi haluaa tutustua johonkuhun toiseen dominoivaan mieheen. Se olet sinä joka dominoi, sitten vaikka ensi vuoden syyskuussa.- Jos milloinkaan eroatte, muista kertoa kaikille että suhteenne oli kyllä avoin.
"Sallimme" toisillemme asioita ja vapautta, mutta myös rajoitamme niitä omia vapauksiamme, koska rakastamme toisiamme.Ja pitää muistaa että myös avoimessa suhteessa voi pettää, rikkoa itseä ja toista, mutta onko se avoimen suhteen vika vai vika siinä että se alkuperäinen ei toimi. Siittä ei löydy kunnioitusta?