Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Vadelma - 26.12.2018, 16:41Koen avoimissa suhteissa helpottavana, ettei kaikkea tarvitse saada samalta luukulta. Minun tarvitse yrittää täyttää kaikkia kumppanini tarpeita / fetissejä, vaan hänellä on täysi vapaus etsiä joku paremmin sopiva niitä toteuttamaan.Itse en tiedä avoimista suhteista oikeastaan mitään, enkä tiedä tulenko koskaan tietämäänkään, mutta mainitsen vain että myös muissa polyamorisissa suhdemalleissa Vadelman mainitsema sopivien leikkikavereisen löytäminen on mahdollisista. Voi olla että tätä Vadelma muutenkin tarkoitti, mutta mainitsenpa nyt vielä erikseen Välillä törmää ikävästi siihen että polyamoria ja avoin suhde tarkoittaisi automaattisesti yhtä ja samaa asiaa, niin herkästi olen aina mainitsemassa ettei asia ole niin yksiulotteinen
Koen avoimissa suhteissa helpottavana, ettei kaikkea tarvitse saada samalta luukulta. Minun tarvitse yrittää täyttää kaikkia kumppanini tarpeita / fetissejä, vaan hänellä on täysi vapaus etsiä joku paremmin sopiva niitä toteuttamaan.
Mustasukkaisuus ei katoa toivomalla tai haluamalla kamalasti. Sen sijaan kannattaa selvittää, mikä asia sen tuottaa. Syynä voi olla esim. oma epävarmuus tai sitten se, ettei saa omassa suhteessaan niitä asioita, joita suhteelta kaipaa ja tarvitsee. Omista tunteista voi ottaa itse vastuun. Omia epävarmuuksia voi työstää itse. Usein ne eivät edes liity kumppaniin vaan omiin pelkoihin ja menneisyyden tapahtumiin. Kumppanin kanssa keskustella siitä haluaako tämä tukea tätä työtä ja jos haluaa, miten.
Olisin kiinnostunut kuulemaan ihmisten mielipiteitä avoimesta suhteesta. Miten se toimii? Mitä pitää välttää ja mitkä käytännöt ovat toimivia?
Vaikka haluaisi vain satunnaista seksiä tai seksisuhteita (eikä rakkautta) nykyisen suhteen rinnalle, kannattaa lukea joku hyvä polyamoriaa käsittelevä kirja. Kahta kauniimmin (more than two) on julkaistu suomeksi, joten se voi olla hyvä tapa aloittaa.
Rakkaus ja hyväksyntä ovat asioita joita kaikki tavoittelevat, olemalla liian tiukasti ehdoton, saattaa missata paljon hyvää”Rakastan täysillä ja tykkään lopun edestä”OnnellinenLily
Kuten monet todenneetkin selkeät säännöt/raamit, luottamus ja AVOIN kommunikaatio.