Kirjoittaja Aihe: Bilelippujen hinnoitteluperusteista  (Luettu 10003 kertaa)

Rautakäsi

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Baarikärpänen
  • *
  • Enimmäkseen harmiton
  • Galleria
Vs: Bilelippujen hinnoitteluperusteista
« Vastaus #15 : 07.12.2018, 15:41 »
Kenties koen ulkopuolisuuden tunnetta jos huomaan että jossain hinnoitellaan sukupuolen mukaan. Kyseessä ei selvästikään ole tapahtuma jota haluaisin tukea, siispä jätän menemättä, kuten aina ennenkin olen jättänyt.

Tilanteessa, jossa vihjataan tai suoraan sanotaan, että (herras)miesten pitäisi kustantaa naisten huvit (ihan ritarillisuuttaan?), tuetaan ummehtuneita ajatuksia sukupuolirooleista. Jokainen eroavaisuus hinnoittelussa ei toki tätä ole mutta aika helposti sille suunnalle mennään.

Omalla kohdallani ajattelen, etten haluaisi keskustella sukupuolestani noin vain ja pelkästään se, että joku haluaisi päättää kuinka paljon minun pitäisi maksaa pääsylipusta sukupuoleni perusteella, ei ole tarpeeksi hyvä syy.

Maailmalla on yhtä sun toista outoa ja hassua käytäntöä. Se ei ole mielestäni kovin hyvä peruste käytäntöihin täällä, jos voi tehdä paremmin.

Mutta tämä minun näkökulmastani. Jotkut toiset varmaan eivät näe ongelmaa ja varmasti pitävät hyvät bileet ilman minuakin.  ;D

Draugo

« Vastaus #16 : 07.12.2018, 15:55 »
Edelleen odottelen vastausta siihen kysymykseen että miten sukupuoli todetaan hinnan päättämiseksi. Luultavasti tähän ei järjestäjän puolelta ole ratkaisua edes mietitty joten ei haluta ottaa kantaa.

Bossman

• Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • In Boss we trust
  • Galleria
« Vastaus #17 : 07.12.2018, 16:01 »
Niinsanottu markkinavoima tässäkin jyllää, se on yhtä tiukka luonnonlaki kuin
banaanivaltioiden presidenttien mielipuolisuus.

Juuri noihin bileisiin en uskoisi (vain valistunut arvaus tosin) pyrkivän niin
paljon *haluamasi termi tähän* etteikö heitä olisi varaa lipunmyyntitilanteessa
uskoa tässä asiassa tarkempaa tutkimusta tekemättäkin.

Alexios

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Truuhampster
  • Galleria
« Vastaus #18 : 07.12.2018, 16:13 »
^Samaa mieltä Rautakäden kanssa.

Tiia (Niina)

« Vastaus #19 : 07.12.2018, 16:21 »
Muun (ns. suuren) maailman käytäntöihin vertaaminen toimii ja ei toimi. Vähäväkisessä Suomessa on edelleen sen verran vähän seksipositiivista bile- ja klubitarjontaa, että sukupuolen perusteella hinnoittelu ei pelitä ihan samalla tavalla kuin niissä paikoissa, joissa on enemmän myös alakulttuuripippaloita. Eurooppalaisissa valtavirtaswingeribileissä ja seksiklubeilla ei juuri ole queer-jengiä näkynyt, ei ainakaan niissä paikoissa, missä me ollaan Jounin kanssa käyty. Poikkeuksena Berliinin Kitkat, joka on oikeastaan yökerho. (Ja johon jokainen maksaa muuten kympin sisään, mutta portsari valikoi silmämääräisesti, ketkä joutuvat jonottamaan pidempään ja ketkä noukitaan ohi = feminiinit ja feminiiniseurassa tulevat eivät jonota yhtä pitkään kuin maskuliinit.)

Tunnistan Bunnin ajatukset enkä pidä "naiset maksutta"-käytäntöä mitenkään ideaalina enkä varsinkaan periaatteellisella tasolla kannatettavana, mutta hitto kun se vaan usein toimii. Mulla ei ole yhtään ikävää kokemusta sellaisista paikoista, joihin olen päässyt ilmaiseksi, koska olen nainen. Joihinkin paikkoihin me ollaan Jounin kanssa päästy maksutta myös pariskuntana. Se ihan reaalinen ihka, että multa odotettaisiin jotain, mihin en ole valmis, tai että olisin ikään kuin osa illan ohjelmaa riippumatta omista haluistani, ei ole mun kohdallani toteutunut. Tää ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin hyvin kävisi kaikille. (Ja useinhan mä olen ollut omasta halustani nimenomaan osa illan ohjelmaa, koska olen tällainen huomiohuora.)  8)

Stylos

• Baarikärpänen
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
« Vastaus #20 : 07.12.2018, 19:44 »
Jos vaihtoehtona on se, että yksinäisiä miehiä ei päästetä ollenkaan tai vain joitain onnekkaita, on miehet vähän kalliimmalla sisään huomattava ja toivottava edistysaskel. Maailmalla tosiaan ihan yleinen käytäntö. Yhdistyksille se ei sopisi, koska jäsenten tuli lähtökohtaisesti olla samalla viivalla. Täydellisessä maailmassa ei ehkä tarvitsisi varautua mitenkään sukupuolten väliseen epäsuhtaan tämän sortin bileissä, mutta siinä maailmassa emme taida vielä elää.

P.S. ei ihme, jos swinger-porukat (valitettavasti) saavat nykyään paremmin bileet organisoitua, kun kinky-piireissä vähän kaikesta saadaan aikaan periaatteellinen riita ja boikotointia.

vila

• Vieras
« Vastaus #21 : 07.12.2018, 21:14 »
Itse mietin lähinnä sitä, että jos miehet maksavat enemmän ja heitä pääsee sisään vähemmän niin eikö siitä synny järjestävälle taholle paineita että miehet saavat myös vastinetta rahoilleen? Sitä vastuutahan ei voi naisosallistujille laittaa, he ovat kuitenkin vapaaehtoisina paikalla.

Suhtaudun hyvin karsaasti kaikenlaisiin alennuksiin :D Alan epäillä tuotteen laatua jos siitä kovin hövelistä tarjoillaan alennuksia. Joko katteet ovat alunperin liian korkealla tai kauppa ei muuten vain käy...  Jos saan naissukupuolen perusteella merkittävän alennuksen sisäänpääsystä niin alan epäillä, että ovatko bileet jotenkin ei-naisystävälliset että järjestäjän täytyy tinkiä omasta katteestaan saadakseen naiset paikalle.
« Viimeksi muokattu: 08.12.2018, 15:13 kirjoittanut vila »

Morgul

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #22 : 08.12.2018, 13:18 »
Jos vaihtoehtona on se, että yksinäisiä miehiä ei päästetä ollenkaan tai vain joitain onnekkaita, on miehet vähän kalliimmalla sisään huomattava ja toivottava edistysaskel.

Mitä se käytännössä edistää?

Von

• Baarikärpänen
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
« Vastaus #23 : 08.12.2018, 13:33 »
Jos kaikkein herkimmät loukkaantuvat jo etänä, vaikka hinnoittelusta, ja jäävät kotiin, huononevatko pileet?

nicolaus

• Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
« Vastaus #24 : 08.12.2018, 13:57 »
Se on kyllä vieläkin totuus, et kyllä miehet menee sinne missä naisia on.
Kohtuullinen osa miehistä on kiinnostunut naisista.

Tuolla hinnoittelulla yritetään tehdä liiketoiminnasta kannattavaa, eli bileet täyteen väkeä. Ei siinä ole mitään aatteellista.

Stylos

• Baarikärpänen
  • Galleria
« Vastaus #25 : 08.12.2018, 14:33 »
Jos vaihtoehtona on se, että yksinäisiä miehiä ei päästetä ollenkaan tai vain joitain onnekkaita, on miehet vähän kalliimmalla sisään huomattava ja toivottava edistysaskel.

Yksinäisten miesten mahdollisuuksia päästä toteuttamaan seksuaalisuutaan

DareDoll

• Vieras
« Vastaus #26 : 08.12.2018, 15:19 »
Jos kaikkein herkimmät loukkaantuvat jo etänä, vaikka hinnoittelusta, ja jäävät kotiin, huononevatko pileet?

Ei  ;D

Morgul

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #27 : 08.12.2018, 18:26 »

Yksinäisten miesten mahdollisuuksia päästä toteuttamaan seksuaalisuutaan

Ehkä Saksassa ja USA:ssa tämä on paikallaan pitämään sukupuolijakauma balanssissa.
Meillä mä en näe tarvetta koska jo nyt sähköinen lipunmyynti paikka paikoin on vaikeaa ja bugista.

Stylos

• Baarikärpänen
  • Galleria
« Vastaus #28 : 08.12.2018, 18:52 »
Ehkä Saksassa ja USA:ssa tämä on paikallaan pitämään sukupuolijakauma balanssissa.
Meillä mä en näe tarvetta koska jo nyt sähköinen lipunmyynti paikka paikoin on vaikeaa ja bugista.

Tämä nyt ei ihan avautunut minulle. Jos Wildclubilla, josta on ollut pääosin puhe, on sähköinen järjestelmä, niin en ole käyttänyt. Kyseessä on ennen kaikkea swinger-bileet, joissa on erilainen potenttiaalinen balanssi kuin kinky-piireissä ja tapana lätkiä pääsykieltoja yksinäisille miehille. Kaukana optimaalisesta se sukupuolten tasapaino on tosin meidänkin keskuudessamme. Yhdistyksille erillinen hinnoittelu sukupuolen perusteella tuskin kuitenkaan luonnistuisi.

Ihanapeto

• Vieras
« Vastaus #29 : 08.12.2018, 21:58 »
Kiinnostavia näkökulmia. Minulle sopii se että järjestäjä asettaa ehdot ja asiakkaat äänestävät jaloillaan.