Baarin kannatusmaksut
Miehet, entäs te?Kun kysyin naisoletetuilta, että mitä ennakointia he tekevät, jotta eivät joutuisi kinkybileissä, -miiteissä tai -treffeillä häirinnän tai väkivallan kohteeksi, sain vastauksina mm. tällaista: - "Ei voi pukea päälleen mitä huvittaa tai on joku heti lääppimässä."- "Liikun vain kaveriporukassa."- "Käytän pantaa ettei tultaisi turhaan vonkumaan."- "Kaveri yleensä vahtii, jos mua piiskataan." - "En leiki kuin vakiseurani kanssa." - "Mulla on huppu niin saa olla rauhassa." - "Vältän X ja Y, eipähän tarvitse mennä jos ne on menossa."- "Valitaan paikka tekemiseen silleen, ettei kukaan tule iholle." - "Tuun julkisilla bileisiin, niin ei jää rekkari kellekään tietoon." - "Normibileissä juon, mutta kinkybileissä ei kuulu kuvioon." - "Mulla on salattu puhelinnro yms." - "En ole bileissä alistuvana." - "Kysyn suosituksia ennen tapaamista. Joku aina tuntee jonkun." - "Mulla on ihan perus turvasoitto-käytäntö kaverin kanssa ekojen sessiotreffien suhteen."
Miehet, entäs te?Miehen joutuminen naisen seksuaalisesti häiritsemäksi lienee harvinaisempaa kuin sama setti toisinpäin
Onko OIKEASTI niin tabu kertoa siitä, että on kokenut naisen taholta seksuaalista väkivaltaa tai häirintää?
Erittäin silmiinpistävänä puutteena listalla:- "Katson minkänäköisillä tyypeillä on STAFF-lappu rinnassa siltä varalta että koen jotain häiritsevää"
Henk koht olen varautunut häirintään ainakin siten että baarin kirjoitusten perusteella paljon häirintää kokevien kanssa en mene edes juttelemaan enkä vastaa deitti-ilmoituksiin vaikka olisi muuten tosi mielenkiintoinen ja yritän bileissä pitää kunnon etäisyyttä. Mieluummin vietää aikaansa kivojen ihmisten kanssa kuin lähtee pelinappulaksi johonkin kummalliseen pelaamiseen jossa todennäköisesti ei voi kuin hävitä kun vielä skenen valkoritarit ratsastaa joukolla paikalle auttamaan.Ai niin, yksi asia vielä; toisin kuin joissakin piireissä uskotaan, ei ole olemassa mitään kaikkien miesten keskinäistä salaliittoa, eikä noin yleisesti asiallisesti käyttäytyvät miehet ole millään tavalla vastuussa ääliöiden käytöksestä vaikka ovat sattuneet syntymään edustamaan samaa sukupuolta, ja vaikka joskus tekisi mieli käydä porukalla vähän nurkan takana järjestämässä koulutusta, niin se on laissa kiellettyä ja sillä on seuraamuksensa. Tapahtumissa staffilla on omat valtuutensa tehdä asioille jotain, ja vielä kerran kaikki jotka kokevat tapahtumissa jotain häiritsevää, kääntykää staffin puoleen. Ketjun avaaja ainakin älykkäänä ihmisellä osaa kyllä päätellä mihin jo muutenkin asiallisesti käyttäytyvien jatkuvalla syyllistämisellä päädytään ja voi miettiä että onko se toivottu tulos. Patologisilta ääliöitä taas nämä keskustelut valuu pois kuin vesi hanhen selästä.
Itse olen oppinut #metoon myötä tiedostamaan naisten laajalti osakseen saaman paskan kohtelun kaikessa laajudessaan. Kun nainen luottaa minuun sessiossa, se on niin arvokas lahja ettei sitä saa tärvellä.