Baarin kannatusmaksut
Draugo, homman juju piilee siinä, että keskustelu täällä lasketaan julkaisemiseksi. Eli vanha viisaus siitä, että sananvapaus koskee vain niitä, jotka omistavat kirjapainon, pätee tänne.Kääntöpuolena on se, että julkaisija, eli sivuston ylläpitäjä on myös vastuussa kirjoittelusta täällä. Myös tämän ketjun vihapuheista, joita ei suostu poistamaan.
vihapuhe taas ei ole suomen lainsäädännössä määritelty kohta.
Lainaus käyttäjältä: Draugo link=topic=22183.msg408288#msg408288 vihapuhe taas ei ole suomen lainsäädännössä määritelty kohta.Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on rikoksen nimi. Mun maallikkosilmääni tuo näyttäisi koskevan miesvihaa siinä missä muitakin.
Jotain hyvääkin: tein pienen retken galleriaan ja kaikki lukemani kommentit kuviin oli poikkeuksetta hyvätahtoisia, kehuvia ja rivouksia en nähnyt. Ehkä huonot kommentit oli poistettu, mutta kommentoinnin perusteella taidan laittaa omatkin tissit ja pillun esille. Tosin vähemmän sukujuhlakelpoisia kommenttejakin saa tulla.
Ja niille Finnlexin huutelijoille niin voisitte lukea sen itse. Sananvapauslaki ei lisää varsinaisesti mitään tähän keskusteluun liittyvää yhdistysten osalta. Baarin osalta sähköisten viestien välityspalveluna sovelletaan pykäliä 17-20 ja 22 jotka tarkentavat perustuslain sananvapauspykälää joka kuuluu:"Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta."Nuo laissa erikseen määritellyt pykälät koskevat menettelyä joilla henkilöistä luovutetaan tietoja ja miten julkaisutoiminta estetään. Mikään niistä ei anna erityisesti oikeutta moderointiin lain kannalta. Jos yhdistys tai palvelu päättää itse rajoittaa julkaisemaansa sisältöä niin silloin ollaan menty länsimaisen sananvapausperiaatteen ulkopuolelle vallankäyttöön syystä tai toisesta. Moderointia ei voi puolustaa sananvapaudella mitenkään järjellisesti.
Lainaus käyttäjältä: Draugo - 26.11.2018, 19:02Ja niille Finnlexin huutelijoille niin voisitte lukea sen itse. Sananvapauslaki ei lisää varsinaisesti mitään tähän keskusteluun liittyvää yhdistysten osalta. Baarin osalta sähköisten viestien välityspalveluna sovelletaan pykäliä 17-20 ja 22 jotka tarkentavat perustuslain sananvapauspykälää joka kuuluu:"Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta."Nuo laissa erikseen määritellyt pykälät koskevat menettelyä joilla henkilöistä luovutetaan tietoja ja miten julkaisutoiminta estetään. Mikään niistä ei anna erityisesti oikeutta moderointiin lain kannalta. Jos yhdistys tai palvelu päättää itse rajoittaa julkaisemaansa sisältöä niin silloin ollaan menty länsimaisen sananvapausperiaatteen ulkopuolelle vallankäyttöön syystä tai toisesta. Moderointia ei voi puolustaa sananvapaudella mitenkään järjellisesti.Nyt sun laintulkintasi on hakoteillä. Pykälien 17-20 ja 22 näkökulmasta BDSMbaari on verkkojulkaisija, jota koskee sananvapaus - aivan kuten Helsingin Sanomatkin on. BDSMbaari mm. tallentaa, julkaisee, valikoi lukijakuntaa ja niin edelleen. Tuo välityspalvelu tarkoittaa teleoperaattoria, joka huolehtii pelkästään julkaisun tai verkkoviestin teknisestä valmistamisesta, lähettämisestä, välittämisestä tai jakelusta. Sinä ja minä emme ole baarissa verkkojulkaisijoita. BDSMbaari on lain tarkoittama verkkojulkaisija.
Yhteiskunta muuttuu ja tämän foorumin kulttuuri muuttuu. Onneksi.
HUOM! Älä klikkaa koska linkin kuva varmasti järkyttää sua koska se ei ole mitenkään poliittisesti tai visuaalisesti korrekti.https://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=11347
Laitan vaikka yv:n ettei mene ohi