Baarin kannatusmaksut
Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset?
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 11:43Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset?Miksei?
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 12:05Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 10:46Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 10:30Miten saa kunnioittamaan?Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?Meneeköhän nyt ihan vähän jänkäämiseksi...? Jos aihe kiinnostaa omaa kokemuspiiriä enemmän, kirjastostakin varmasti luettavaa ryhmädynamiikasta, vuorovaikutustaidoista yms.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 10:46Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 10:30Miten saa kunnioittamaan?Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 10:30Miten saa kunnioittamaan?Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.
Miten saa kunnioittamaan?
Lainaus käyttäjältä: Ailouna - 16.10.2018, 12:50Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 12:05Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 10:46Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 10:30Miten saa kunnioittamaan?Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?Meneeköhän nyt ihan vähän jänkäämiseksi...? Jos aihe kiinnostaa omaa kokemuspiiriä enemmän, kirjastostakin varmasti luettavaa ryhmädynamiikasta, vuorovaikutustaidoista yms. No jos ei suoraa vastausta anneta...Onhan tästä erilaisia esimerkkejä kuten 17-luvun Ranskassa asia oltaisiin ratkaistu kaksintaistelussa ja Yhdysvalloissa on lahko jonka johtaja päättää kuka saa seurustella kenenkin kanssa mutta mitään nykysuomen liittyvää ei ole tullut ennen tätä ketjua vastaan.Jos nyt sitten kuitenkin antaisit jonkun kirja suosituksen?
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 17:36Lainaus käyttäjältä: Ailouna - 16.10.2018, 12:50Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 12:05Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 10:46Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 10:30Miten saa kunnioittamaan?Hankkimalla oikean sosiaalisen statuksen.Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?Meneeköhän nyt ihan vähän jänkäämiseksi...? Jos aihe kiinnostaa omaa kokemuspiiriä enemmän, kirjastostakin varmasti luettavaa ryhmädynamiikasta, vuorovaikutustaidoista yms. No jos ei suoraa vastausta anneta...Onhan tästä erilaisia esimerkkejä kuten 17-luvun Ranskassa asia oltaisiin ratkaistu kaksintaistelussa ja Yhdysvalloissa on lahko jonka johtaja päättää kuka saa seurustella kenenkin kanssa mutta mitään nykysuomen liittyvää ei ole tullut ennen tätä ketjua vastaan.Jos nyt sitten kuitenkin antaisit jonkun kirja suosituksen?Jostain toisesta aiheesta voisin kirjasuosituksia ehkä antaakin, mutta tähän mulla ei ollut niin kiinnostusta. Mullehan tämä pyyntö osoitettiin, mutta foorumilta varmasti löytyy suosittelijoita. Tai sitten sieltä kirjastosta.
Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 11:43Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset? No voi herranpieksut, tuohan on täysin, täysin eri asia. Kahden ihmisen molempien hyväksymän ja ylläpitämän sosiaalisen sidoksen kunnioittamista ihan tavallisella toisen tunteiden huomioonottamisella. Kahden ystävän keskinäinen asia, ei siinä ketään dibsailla tai aseta väkisin epäreiluun kilpailuasemaan.
Olisikin mielenkiintoista kuulla konkreettisia esimerkkejä siitä, että dibsailua olisi omin silmin nähden oikeasti tapahtunut. Että joku olisi todella tehnyt muulle miittiseurueelle suoraan tiettäväksi että tuo on minun, siihen ei kosketa, ja että muut ihmiset olisivat tätä kieltoa kumartaneet. Taikka että olisi itse joutunut tilanteeseen, jossa miittiväki kääntää yllättäen kelkkansa eikä enää otakaan kontaktia, ja syyksi paljastuu tällainen varausjärjestelmä. Missä tilanteessa, milloin, millainen seurue oli osallisena? Pikkuisen perspektiiviä tähän nyt toivoisi, "juu juu kyllähän tätä varmasti tapahtuu" ei henkilökohtaisesti oikein vakuuta
Panoseuraako sieltä miiteistä haetaan Olen kuvitellut, että siellä voi käydä juttelemassa ihmisten kanssa ihan muista aiheista.Mitä dipsailuun tulee, niin miksei typerälle käytökselle saisi nauraa. Vielä enemmän naurattaa se, jos jotkut noudattavat dipsaajan "käskyä". Eikä nyt sekoiteta olemassa olevaa/ollutta suhdetta dipsaajan haaveissa olevaan. Kaverin ihastuminen ja dipsaajan omimishalu eivät ole vertailukelpoisia.Jälleen kerran mainittuun status-scheisseen en vaivaudu ottamaan kantaa.
Antropologiaan ja evoluutiobiologiaan liittyen varmasti löytyykin kirjallisuutta mutta on eri asia onko noista käytännössä mitään hyötyä nimenomaan tässä asiayhteydessä.
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 16.10.2018, 12:15Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 11:43Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset? No voi herranpieksut, tuohan on täysin, täysin eri asia. Kahden ihmisen molempien hyväksymän ja ylläpitämän sosiaalisen sidoksen kunnioittamista ihan tavallisella toisen tunteiden huomioonottamisella. Kahden ystävän keskinäinen asia, ei siinä ketään dibsailla tai aseta väkisin epäreiluun kilpailuasemaan. Ei se eri asia ole, vaan juuri koko homman idea. Hommahan toimii vain siinä mittakaavassa, missä toiset kunnioittavat yhden tunteita ja sosiaalista asemaa.
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 16.10.2018, 12:15Olisikin mielenkiintoista kuulla konkreettisia esimerkkejä siitä, että dibsailua olisi omin silmin nähden oikeasti tapahtunut. Että joku olisi todella tehnyt muulle miittiseurueelle suoraan tiettäväksi että tuo on minun, siihen ei kosketa, ja että muut ihmiset olisivat tätä kieltoa kumartaneet. Taikka että olisi itse joutunut tilanteeseen, jossa miittiväki kääntää yllättäen kelkkansa eikä enää otakaan kontaktia, ja syyksi paljastuu tällainen varausjärjestelmä. Missä tilanteessa, milloin, millainen seurue oli osallisena? Tämähän on ihan normaalia käytöstä, mutta mittakaava missä tätä tapahtuu olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää.
Olisikin mielenkiintoista kuulla konkreettisia esimerkkejä siitä, että dibsailua olisi omin silmin nähden oikeasti tapahtunut. Että joku olisi todella tehnyt muulle miittiseurueelle suoraan tiettäväksi että tuo on minun, siihen ei kosketa, ja että muut ihmiset olisivat tätä kieltoa kumartaneet. Taikka että olisi itse joutunut tilanteeseen, jossa miittiväki kääntää yllättäen kelkkansa eikä enää otakaan kontaktia, ja syyksi paljastuu tällainen varausjärjestelmä. Missä tilanteessa, milloin, millainen seurue oli osallisena?
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 12:05Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?No silloin sinulla ei ole sitä auktoriteettia.
Noin muuten kommenttien lukeminen on ollut hyvinkin mielenkiintoista. Osa selvästi kääntää asian heti valtapeliksi, jossa haluaa itse osoittaa olevansa niskan päällä.
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 21:26Antropologiaan ja evoluutiobiologiaan liittyen varmasti löytyykin kirjallisuutta mutta on eri asia onko noista käytännössä mitään hyötyä nimenomaan tässä asiayhteydessä.Joku lukion/ammattikoulun oppikirja "sosiaalipsykologia" voisi olla sopivaa luettavaa. Kyse on kuitenkin keskiasteen oppikirjasta, niin kovin kattavaa kuvaa aiheeseen se ei toki anna.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 21:37Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 16.10.2018, 12:15Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 11:43Että kun kaverisi kertoo ihastuneensa henkilöön X, se on sinulle yksi hailee ja päätät itse yrittää tätä jos ihastus on pantavan näköinen ja koet itselläsi olevan mahikset? No voi herranpieksut, tuohan on täysin, täysin eri asia. Kahden ihmisen molempien hyväksymän ja ylläpitämän sosiaalisen sidoksen kunnioittamista ihan tavallisella toisen tunteiden huomioonottamisella. Kahden ystävän keskinäinen asia, ei siinä ketään dibsailla tai aseta väkisin epäreiluun kilpailuasemaan. Ei se eri asia ole, vaan juuri koko homman idea. Hommahan toimii vain siinä mittakaavassa, missä toiset kunnioittavat yhden tunteita ja sosiaalista asemaa.Ei ja vaan tai. Se kunnioitetaanko tunteita vai sosiaalista asemaa (jotahan ei ole olemassakaan jollei sitä kunnioitusta heru oli ansaittua eli ei) on juuri se mikä tekee aloituksen hypoteettisestä tapauksesta ja sinun kuvaamistasi tilanteista eri asioita.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 21:37Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 16.10.2018, 12:15Olisikin mielenkiintoista kuulla konkreettisia esimerkkejä siitä, että dibsailua olisi omin silmin nähden oikeasti tapahtunut. Että joku olisi todella tehnyt muulle miittiseurueelle suoraan tiettäväksi että tuo on minun, siihen ei kosketa, ja että muut ihmiset olisivat tätä kieltoa kumartaneet. Taikka että olisi itse joutunut tilanteeseen, jossa miittiväki kääntää yllättäen kelkkansa eikä enää otakaan kontaktia, ja syyksi paljastuu tällainen varausjärjestelmä. Missä tilanteessa, milloin, millainen seurue oli osallisena? Tämähän on ihan normaalia käytöstä, mutta mittakaava missä tätä tapahtuu olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää.Missähän galaksissa tuollainen normaalia aikuisten ihmisten käytöstä on? Tai minkään sortin käytöstä ylipäätään Olettaen edelleen, että dibsaaminen koskee uutena paikalle saapuvaa, ei kenenkään kanssa jo omasta tahdostaan intiimiksi ruvennutta.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 21:37Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 12:05Ja sitten kun joku ei kunnioita tämän "sosiaalisen statuksen" suomaa auktoriteettia?No silloin sinulla ei ole sitä auktoriteettia.Ei tietenkään ole, ei tule olemaan eikä ole kenelläkään muullakaan vapaassa valtiossa tietojensa, asemansa tai persoonansa takia kunnioitetulla henkilöllä.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 21:37Noin muuten kommenttien lukeminen on ollut hyvinkin mielenkiintoista. Osa selvästi kääntää asian heti valtapeliksi, jossa haluaa itse osoittaa olevansa niskan päällä.Vallan käyttö vaatii jonkin tasoisen valta-aseman.Se että joku ei anna toisten tuosta noin vain kävellä ylitseen ei tarkoita että hän olisi niskan päällä tai että tehokkaammat vaikutusyritykset eivät tule onnistumaan.Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 16.10.2018, 21:40Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 16.10.2018, 21:26Antropologiaan ja evoluutiobiologiaan liittyen varmasti löytyykin kirjallisuutta mutta on eri asia onko noista käytännössä mitään hyötyä nimenomaan tässä asiayhteydessä.Joku lukion/ammattikoulun oppikirja "sosiaalipsykologia" voisi olla sopivaa luettavaa. Kyse on kuitenkin keskiasteen oppikirjasta, niin kovin kattavaa kuvaa aiheeseen se ei toki anna.Olisin yllättynyt jos ylipäätänsä käsittelee tätä aihetta.
Uh ja oh,tässä aletaan olemaan nyt aika jännän äärellä.Itse pidän erikoisena tässä ketjussa loppua kohden esiintynyttä peruspremissiä jossa tämä kuvitteellinen 'uusi subi' on vain tahdoton lihanpala jota masterismiehet sitten (dibsaaja tai dibsauksesta piittaamaton) 'iskevät'. Subiparalla ei tässä premississä ole mitään omaa tahtoa, vaan pariutuminen tapahtuu ainoastaan aktiivisen 'iskijän' tekojen seurauksena.Niinku.. really? :OJos joku lähipiiristäni kohteliaasti kertoisi kiinnostuksestaan johonkin naisihmiseen voisin kuvitella että hienotunteisesti ehkä tuunaisin omaa esiintymistäni ainakin tämän henkilön näköpiirissä vähemmän korostuneeksi. Mutta tässä motiivina olisi halu tukea ko. henkilöä, tai ainakin olla aktiivisesti loukkaamatta häntä, ei niinkään alistuminen kenenkään mielihalujen edessä. Eli loppupeleissä HYVÄSTÄ KÄYTÖKSESTÄ. Jos taas joku kertoisi 'varaavansa' jonkun ihmisen niin ettei tätä tulisi millään tavalla lähestyä.. röhönnauru, todennäköisesti. Jälkimmäisenkaltaisia ihmisiä ei lähipiirissäni tosin onneksi juuri esiinny.Lieköhän nämä dibsaajat ovat niitä samoja kavereita joille naisihmisen 'iskeminen' toisen miehen kainalosta on itseasiassa se pääasia - itse iskettävällä ei niin ole väliä, kunhan saa omaa alfa-statustaan (ainakin näennäisesti) pönkitettyä venyttämällä pippeliään pidemmälle kuin kilpaileva mies?Onneksi omat kumppanini eivät ole tahdottomia ja suhtautuvat, luulisin, tuontyyppisiin yrityksiin.. hieman eri tavalla Rgds, Mörkö