Baarin kannatusmaksut
Jännää, ettei kukaan huomaa tämän "dibs":n alkuperää. Kyseessä on siis How I met your mother -tv-sarjan Barney
Jännää, ettei kukaan huomaa tämän "dibs":n alkuperää. Kyseessä on siis How I met your mother -tv-sarjan Barney (https://en.wikipedia.org/wiki/Barney_Stinson)
Lainaus käyttäjältä: aavikkokytkin - 14.10.2018, 19:49Jännää, ettei kukaan huomaa tämän "dibs":n alkuperää. Kyseessä on siis How I met your mother -tv-sarjan Barney (https://en.wikipedia.org/wiki/Barney_Stinson)First Known Use of dibs1812Merriam-Webster
Itse en ole Tampereen tapahtumissa kertaakaan ilmiöön törmännyt, ainut todistamani kerta on tuo aiemmin linkitetty Macy:n kommentti. Ehkä olen sen verran epäsosiaalinen että kukaan ei ole vaan vaivautunut kertomaan jos tällasia tilanteita on tullut kun ajattelevat etten minä yritä kuitenkaan kehenkään tutustua niin ei ole tarvetta infota.
Lainaus käyttäjältä: Tuli - 14.10.2018, 10:55En ole koskaan nähnyt tällaista tapahtuvan. Pidän todella kieroutuneena ja ikävänä ajattelumallina, enkä missään tapauksessa suostuisi olemaan mukana tollaisessa toiminnassa. Sen sijaan luultavasti kävisin toteamassa sille uudelle ihmiselle, että tuo ihminen vaikuttaa stalkerilta ja yrittää vaikeuttaa mahdollisuuksiasi tutustua muihin ihmisiin skenessä puhumalla selkäsi takana.Tuollainen varoittelu kyllä niin limaista ja törkeää touhua että joku "varailu" on siihen verrattuna hyvin kevyttä. Ihan hiton kiva kun on onnistunut jonkun houkuttelemaan rekkautumaan tai lähtemään ekaan miittiin, ja sitten joku täysin tuntematon käy selän takana kertomassa että olet itse joku niljakas stalkkeri.Kannattaisiko katsoa sinne peiliin joskus? Varsinkin kun se "uusi" saattaa tosiaan tosiaan tuntea sen "varailijan" ja on jo jotain yhteistä historiaa.Ihan vaan kysymällä että oletteko yhdessä asia selviäsi helposti ja ilman suurempaa draamaa.
En ole koskaan nähnyt tällaista tapahtuvan. Pidän todella kieroutuneena ja ikävänä ajattelumallina, enkä missään tapauksessa suostuisi olemaan mukana tollaisessa toiminnassa. Sen sijaan luultavasti kävisin toteamassa sille uudelle ihmiselle, että tuo ihminen vaikuttaa stalkerilta ja yrittää vaikeuttaa mahdollisuuksiasi tutustua muihin ihmisiin skenessä puhumalla selkäsi takana.
Lainaus käyttäjältä: Jägermies - 14.10.2018, 14:30Entä jos dibsejä ei noudata?Tapellaanko miiteissä ulkona vai sisällä ja jääkö dibsit voittajalle vai nollaantuuko tilanne jos dippaaja lyödään kanveesiin? Mikäli statusta näillä "dibsaajilla" on riittävästi, niin se voi oikeasti johtaa piireistä ulossulkemiseen. Enkä usko kovin herkästi kenenkään tällaista harrastavan jos ei ole jo jonkinlaista sosiaalista "varallisuutta" minkä voimin tuota tekee. Periaatteessa ilmiötä pystyisi vertaamaan samalla tavalla seksuaaliseen häirintään ja siihen liittyvään vallankäyttöön: pahimpia toistuvia häiriköitä on ne keiden status estää muita ilmiantamasta tai puuttumasta tilanteeseen.
Entä jos dibsejä ei noudata?Tapellaanko miiteissä ulkona vai sisällä ja jääkö dibsit voittajalle vai nollaantuuko tilanne jos dippaaja lyödään kanveesiin?
Miittiketjuun ilmoittautuu uusi ihminen (jatkossa kulkee nimellä subinarttu) ja kaikki tuntuvat odottavan, että uutta verta porukkaan. Miittiporukasta joku (jatkossa Dkulkija) dipsaa eli varaa subinartun tietyn porukan kuullen kertomatta itse subinartulle, että on kiinnostunut tästä ja haluaa sessioida hänen kanssaan.
Nyt kun on keskustelua vähän enemmän, kiinnostaisi, onko kyseessä yksi ja ainoa Oulun (?) miiteissä käyvä henkilö vai onko laajempikin käyttäytymismalli. Jos yksi henkilö, nostakaa siellä kissa (tai lammas suden vaatteissa) pöydälle ja puhukaa hälle.