Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 18.10.2018, 22:30Lainaus käyttäjältä: Viridian - 18.10.2018, 19:14Juu, näyttää olevan kyse vänkäämisestä. Mutta enempi niin, että sinä olet se, joka vänkää yksinkertaisistakin asioista vaikka loputtomiin .VirKuten?Minulle ei makseta siitä, että opettaisin sinua huomaamaan oman käytöksesi, jota et siis kykene havaitsemaan ilman esimerkkejä? Eikö ne sosiaalipsykologian kirjat paneudu ollenkaan tuohon? Vai olisiko niin, että tieto ei auta, jos ymmärrys puuttuu?Mutta sen verran voin vinkata, että jos mielestäsi yksinkertaisen asian kertominen muille on vaatinut tämän ketjun viimeisimmillä neljällä sivulla sinulta joka sivulle 3 tai 4 pitkää viestiä, niin joko muut ei vaan ymmärrä sua, tai sitten vänkäät. Niin tai näin, varsinainen ketjun aihe ei pysy hengissä, jos ketju muodostuu yhden tai kahden ihmisen vänkäämiseksi aiheen vierestä, kukaan ei jaksa enää lukea, saati miettiä olisiko aiheesta jotain järkevääkin sanomista. Joten en aio enää vastata sinulle enkä tähän ketjuun, tämä riittäköön provoutumiseksi tällä kertaa.Vir
Lainaus käyttäjältä: Viridian - 18.10.2018, 19:14Juu, näyttää olevan kyse vänkäämisestä. Mutta enempi niin, että sinä olet se, joka vänkää yksinkertaisistakin asioista vaikka loputtomiin .VirKuten?
Juu, näyttää olevan kyse vänkäämisestä. Mutta enempi niin, että sinä olet se, joka vänkää yksinkertaisistakin asioista vaikka loputtomiin .Vir
Jotenkin tuntuu, että juuri kinky-alakulttuurissa tuntuu merkitsevän helvetin paljon auktoriteetit ja hierarkiat.Eikö nää valtapelit kuulu ihan parisuhdetasolle eikä niin, että sitä istuu tuopin kanssa hupparissa ja farkuissa johonkin, ja huomaa olevansa osa jonkun egotrippiä?Huutakaa mun sotilasarvoa.
Jos sitä auktoriteettia kunnioittaa, niin kyllä se kunnioitus valvoittaa noudattamaan auktoriteettia. Jos kunnioitus ei liity auktoriteettiasemaan, niin silloin toki.
Vapaaehtoista se poliisinkin auktoriteetin kunnioittaminen on. Ei sitä pakko ole kunnioittaa, mutta kärsit vain seuraukset. Jos sitä olisi pakko kunnioittaa, ei meillä olisi ainuttakaan anarkistia.
Se nyt vain on normaalia sosiaalista kanssakäymistä.
Jollain ne kilpailutilanteet on ratkaistava,
ja koska ei ole edullista ratkaista asioita väkivallalla,
jonkinnäköinen nokkimisjärjestys on oltava tai muulla tavoin kyettävä sovittelemaan asiat.
Yksinkertainen asia tämäkin kuitemkin on.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 18.10.2018, 17:57Jos sitä auktoriteettia kunnioittaa, niin kyllä se kunnioitus valvoittaa noudattamaan auktoriteettia. Jos kunnioitus ei liity auktoriteettiasemaan, niin silloin toki.Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 18.10.2018, 23:10Vapaaehtoista se poliisinkin auktoriteetin kunnioittaminen on. Ei sitä pakko ole kunnioittaa, mutta kärsit vain seuraukset. Jos sitä olisi pakko kunnioittaa, ei meillä olisi ainuttakaan anarkistia.Eli (jonkun?) kunniaan perustuvan auktoriteetin noudattaminen on velvollisuus mutta poliisin lakiin perustuvan auktoriteettiaseman kunnioittaminen on vapaaehtoista?Haluaisitko muotoilla tämän uusiksi?
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 18.10.2018, 23:10Se nyt vain on normaalia sosiaalista kanssakäymistä.Aha. Eipä ole tähän mennessä tullut vastaan tai sen enempää kuullut tästä aikaisemmin.
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 18.10.2018, 23:10Jollain ne kilpailutilanteet on ratkaistava, Tässä olisi kyllä vähän niin kuin erotuomarikin. Eri asia jos on kiistaa siitä kumpi saa viimeisen kakkupalan.Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 18.10.2018, 23:10ja koska ei ole edullista ratkaista asioita väkivallalla, Eipä dippaaminen tuota vähennä vaikka ei myöskään lisää olettaen että dippaaja itse ei ryhdy väkivaltaiseksi koska jotkut eivät kunnoita hänen auktoriteettia.(Btw se muuten jokus on ikävä kyllä jollekin osapuolelle edullista.)
Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 18.10.2018, 23:10jonkinnäköinen nokkimisjärjestys on oltava tai muulla tavoin kyettävä sovittelemaan asiat.Joissakin yhteyksissä kyllä kuten laivan tai lentokoneen kapteeni on diktaattori mutta hänellä on myös vastuu kaikista kyydissä olevista.Tämä lienee ehkä vähän vähemmän riskialtis tila.
Lainaus käyttäjältä: Morgul - 19.10.2018, 19:37Jotenkin tuntuu, että juuri kinky-alakulttuurissa tuntuu merkitsevän helvetin paljon auktoriteetit ja hierarkiat.Ketähän nämä myyttiset auktoriteetit ovat, ja mitä ovat ne hierarkiat? Meinaan jos ne ovat noi alan järjestöt, niin hallituspaikka jokaisessa lienee ihan saavutettavissa, kunhan on valmis tekemään ilmaista duunia muiden eteen. Jos työpanoksellaan saa jonkinlaisen aseman joidenkin silmissä, niin eikö se ole ihan ansaittua ja reilu peli?
Jotenkin tuntuu, että juuri kinky-alakulttuurissa tuntuu merkitsevän helvetin paljon auktoriteetit ja hierarkiat.
Tässä ketjussa nyt on vissiin hauskinta heitellä kaikenlaisia ajatuksia vierestä ja toiselta puolelta ohi, mutta itse näen dibsauksen myös aika lailla henkisenä väkivaltana (dibsattua kohtaan, kun toiminta selän takana)... tai sen yrityksenä.
Jos on tilanne, jossa yksi mies ilmoittaa muille miehille, että paikalla oleva naaras on hänen ja muut miehet tuon nielevät mukisematta.Noh.Sitten se mies on ainoa paikalle oleva uros jota tuolle naaraalle voi suositella.Sori. Oon vähä vanhanaikanen.
Kaikkiin ihmisryhmiin sisältyy jonkinlainen hierarkia, sellaisen syntyminen on ihan luonnollista. Se taas riippuu yksilöstä, että kuinka noudattaa ja tunnistaa hierarkian. Samoin kuin se mihin kohtaan hierarkiaan sijoittuu. Itse olen tosi huono sopeutumaan hierarkioihin - paitsi silloin kun kyseessä on Masterishenkinen henkilö, silloin olen vain "kyllä Herra/Rouva" ja varmasti tottelisin kaikkia mahdollisia dippaussääntöjä Minusta tässäkin olisi tärkeintä, että jokainen itse pohtisi sitä että miksi antaa jollekin henkilölle "dibsausvallan". Harvempi lähtee iskemään kaverin ihastusta, ihan siitä syystä että kunnioittaa sitä ystävää - ei sen vuoksi että se kaveri omaisi dibsausvallan. Itse olen joskus ajautunut suhteeseen kaverin ihastuksen kanssa ja tänäkin päivänä kadun ystävän menettämistä - mutta sitä oli nuori ja tyhmä. Valta kannattaa antaa vain sellaisille ihmisille, jotka ovat sen arvoisia. Jos joku dippimestari on muutenkin perseestä niin miksi häntä pitäisi kunnioittaa? Ja haluaako oikeasti kuulua sellaisiin sosiaalisiin piireihin, joista joku dippimestari voi sormia naksauttamalla heittää ulos?