Baarin kannatusmaksut
Hmm, haluutko kertoo, että mikä oli sun pointti tässä oikeesti?
Täällä toinen joka ei varsinaisesti ole turvasanojen ainakaan täysin ehdoton ja varaukseton ystävä. Oon kerran mennyt niin paniikkiin etten yksinkertaisesti hoksannut käyttää turvasanaa, ja toinen vaan jatkoi, kun yritin hokea ei, lopeta. Oli sovittu että turvasanalla loppuu eikä silloinen leikkikaveri vaan tajunnut ajoissa tilannetta intensiivisen painin lomassa. Sen jälkeen oon päätynyt siihen, etten luota turvasanoihin, vaan jokainen sana on kuunneltava ja harkittava. Itselle niiden käyttäminen ei myöskään vaan tunnu luontevalta. Toki jos mulle joku heittää punaista niin kuuntelen ja huomioin senkin. Turvaeleet kuten käden nostaminen ylös sit taas on mulle toimivia, varsinkin jos ei syystä tai toisesta ole suoraa ja helppoa puheyhteyttä toiseen. Mutta yleisesti ottaen, jos kaipaan taukoa, sanon tauko, en keltainen. Ymmärrän esim liikennevalojen pointin tilanteissa, joissa leikkiin kuuluu vastustelu, mutta mulle ei ole ihan auennut miksi niitä pitäisi käyttää aina kinkyillessä. Se tuntuu olevan vaan yleinen oletus että jos sessioit, miten tahansa, on oltava erillinen kommunikointijärjestelmä. Onneksi ei ole yhtä oikeaa tapaa tässäkään asiassa, tärkeintä että tilanteessa pystyy tavalla tai toisella kommunikoimaan
Turvasana voi antaa myös hallitsevalle osapuolelle valheellista turvallisuudentunnetta tehdä mitä haluaa jos alistuva meneekin henkisesti lukkoon eikä uskalla sanoa turvasanaa.
Aika tietämätön alistaja saa olla, jos luulee, että turvasana antaa luvan tehdä mitä haluaa kunnes se lausutaan. Oletettavasti kuitenkin useimmat oppii, että rajoista keskustellaan jo ennen sessiota ja niissä pitäydytään turvasanasta huolimatta. Turvasanaa voi käyttää silloin, jos sovittu meno tuntuukin yhtäkkiä olevan liikaa.Siinä mielessä olen samaa mieltä, että myös muut sanat voivat toimia session keskeyttäjinä. Ja vaikka alistuva meneekin lukkoon eikä saa mitään sanottua, dominoivan kannattaa oppia lukemaan ihmisiä sen verran, että osaa huomata sellaisen tilanteen ja keskeyttää session ihan itse.
Haettiinko kolumnissa nyt sitä, että se alistuminen on totaalisempaa ilman turvasanaa, kun ei ole sitä takaporttia tiedossa? Okei, jotkut tavoittelevat sitä ja joistain se on vain typerää.
---Tässä puhutaan paljon siitä, että turvasanan käyttämättömyys tarkoittaa sitä että menee henkiseen lukkoon. Jos mietin asiaa kipunarkkarin näkökulmasta itselleni tiloihin meneminen tarkoittaa reaktioiden loppumista. En silloin enää oikein ole tässä maailmassa ja jos minulla olisi turvasana niin en todellakaan välittäisi siitä. Toinen kyllä huomaa, että "katosin". Uskon etten ole ainoa jolla on tämä "ominaisuus", joten olen miettinyt että miten tuolla ominaisuudella varustetut masokistit pärjäävät sessiosuhteissa? Kovin moni Sadisti kun erikseen mainitsee, että jatkavat kunnes turvasana kuuluu.
... Joskus otetaan vähän kovempaa ja joskus hiljempaa, joskus taas pyritään ylittämään rajoja. Eivät kaikki sessioi kuten sinä tai minä.
Ei. Pikemminkin sitä, että turvasanaa ei voi ajatella rajana sille mitä voi tehdä ja mitä ei.