Baarin kannatusmaksut
Jos sitä jotain visiota tulevaisuuden utopiasta miettii että mihin yhteiskunnallisella valistusaktivismilla, miten ikinä sitä sitten toteutetaankin, voitaisiin loppujenlopuksi pyrkiä, että sen alle mahtuu kaikki mahdolliset kinkyt, niin se voisi juurikin olla tuommoinen maailma jossa kaikenlainen kinkyys olisi jonain päivänä yhtä vähän latautunut asia kuin jonkun lempiruoka tai lempiväri.
Ensimmäinen "virallinen" avaukseni aiheen suhteen tehty. Nostin asian esille Turun Baletin syyskokouksessa. Olin tehnyt melko kattavan PowerPoint -esityksen, jossa toin esille näkemykseni, faktoja, uhat ja mahdollisuudet. Olin erittäin kiitollinen siitä, että esitykseni sai kiinnostuneen vastaanoton ja poiki välittömästi keskustelua hyvässä hengessä. Pyysin, että asian käsittelyä jatkettaisiin pienen tuumaustauon jälkeen tulevissa Turun Baletin kokouksissa.
Korjaan että esitys nähtiin kuukausikokouksessa, syyskokouksessa käsiteltiin määrämuotoiset asiat.
Tämä ei varmasti ole suosittu mielipide, mutta minä en toivo, että kinkyily ruvetaan näkemään normaalina ja arkipäiväisenä.Kun ihminen satuttaa itseään, sitä yleensä pidetään merkkinä tai ainakin mahdollisena merkkinä mielenterveyden häiriöstä tai muusta henkisestä epätasapainosta. Kun ihminen pistää toisen satuttamaan itseään, niin asian voi tulkita ihan samalla tavalla.Kaikissa asioissa rajat tulevat vataan jossain kohdin, eikä kinkyily poikkea tässä suhteessa muista asioista. Missään asiassa koko maailmaa syleilevä avoimuus ei ole pelkästään hyvä asia. Kun kysymys on seksuaalisuudesta ja monimutkaisista ja moniulotteisista henkisistä tarpeista, niin silloin asioihin täytyy suhtautua riittävällä vakavuudella eikä tarjota niitä pelkästään "ihan kivana juttuna".
Totuudenmukainen avoimuus ja positiivisesti latautunut propaganda ovat tosiaan ihan eriasioita.
Ovelasti saitkin ujutettua sen sp-vähemmistön vastaisen propagandan tähänkin.
Sen sijaan vastustan kulttuuria, jossa ihmisille itselleen annetaan oikeus määrittää, mitä he ovat, koska siihen liittyy vakavia riskejä. Länsimaiseen valistuneeseen yhteiskuntaan kuuluu ajatus yksilöiden suojelemisesta. Ennen kuin hoitoja annetaan, täytyy ensin sulkea pois kaikki tekijät, jotka voivat vaikuttaa kokemukseen identiteetistä. Vasta sitten, kun vaihtoehtoiset selitykset on suljettu pois, hoidot voidaan aloittaa.
Ilmeistä lieneekin, että kysymyksessä on osittain jonkinlainen muoti-ilmiö