Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: nicolaus - 20.09.2018, 16:53Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 20.09.2018, 16:27Lainaus käyttäjältä: nicolaus - 19.09.2018, 23:34Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 19.09.2018, 22:25Sehän se, kun saisi yhdistykset vetämään yhtä köyttä tässä asiassa. Voisi saada aikaan paljonkin.Itse olen aina suuresti ihmetellyt sitä, ettei Seta aja kinkyjen asioita. Kyse on kuitenkin seksuaalisesta suuntautumisesta. Tarpeesta. Onko sitten niin, että Setalle BDSM on liikaa? Kiitos Senshille tästä aiheesta kovasti! En usko BDSM:n olevan Setalle liikaa, mutta ainakin täälläpäin reunaehtoja on samasta sukupuolesta kiinnostuminen.Määritellä mikä on oikeaa kinky ja sulkeako muut ulkopuolelle? Ei kiitos. Mikään ei ole liian vähän perverssiä ollakseen kinkyä.Seta pyrkii pyrkii ihmisten tasavertaisuuteen riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, right? Minusta on syrjivää, että Seta pitää reunaehtona sitä, että on kiinnostunut samasta sukupuolesta. Tuolla ajatuksella Seta on yksi iso ristiriita. Itse olen biseksuaali, mutta jos Seta kanta on noin jyrkkä, niin en kyllä halua olla mukana toiminnassa (olen siis harkinnut lähteväni mukaan toimintaan, mutta mieli muuttumassa nyt). Onko täällä ketään setalaisia, jotka voisi tätä hieman selventää vai kysynkö Setasta?Riippuu niin alueesta. Jossain hyvinkin rajoittunut vain Cay-väkeen.Nyyyyyt alkaa lähteä aika lailla sivuraiteille. Valtakunnallinen Seta tekee tätä: "Sen tavoitteena on yhteiskunnan kokonaisvaltainen muutos, jotta ihmisoikeudet ja hyvinvointi toteutuvat Suomessa ja kansainvälisesti riippumatta ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuoli-identiteetistä tai sukupuolen ilmaisusta. Homot, lesbot, bit, inter-, trans- ja muunsukupuoliset henkilöt, transvestiitit ja muut hlbtiq-ihmiset kohtaavat eriarvoisuutta lainsäädännössä ja arjessaan. Haluamme yhdenvertaisuuden ja ihmisoikeuksien toteutuvan."Lähde: https://seta.fi/jarjesto/Jäsenjärjestöissä eli eri alueittain on varmaan henkilöistä johtuvaa kirjavuutta, mutta silti ne noudattavat jäsenjärjestöinä Setan arvoja. https://seta.fi/jarjesto/jasenjarjestot/ Kyseessä on seksuaali- JA sukupuolivähemmistöjen oikeuksia ajava taho. (Eli ei vain homoseksuaaleille tms.) --------------------------Mitä olen aiemmin kuullut Setan työntekijöiltä, niin painopiste on sosiaalisessa identiteetissä ja siihen liittyvissä yhteiskunnallisissa epäkohdissa - ei seksuaalisessa käyttäytymisessä. Siinä kohtaa on hyvä miettiä, että MITEN kinkyys on osa identiteettiä.. ei vain käyttäytymistä... ja mitä yhteiskunnallisia epäkohtia kinky-identiteetillä kohtaa. (Ja kyllä, joillain se kinky varmasti on vain käyttäytymistä ja se on ok. Mutta silloin Seta ei tuon aiemmin todetun perusteella välttämättä ole ensisijainen yhteistyötaho.)Tosi hienoa, että näitä virallisia kantoja selvitetään Itse koen Sexpon luontevampana yhteistyötahona, koska painopiste on seksuaalisuudessa ja sen ilmenemisessä.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 20.09.2018, 16:27Lainaus käyttäjältä: nicolaus - 19.09.2018, 23:34Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 19.09.2018, 22:25Sehän se, kun saisi yhdistykset vetämään yhtä köyttä tässä asiassa. Voisi saada aikaan paljonkin.Itse olen aina suuresti ihmetellyt sitä, ettei Seta aja kinkyjen asioita. Kyse on kuitenkin seksuaalisesta suuntautumisesta. Tarpeesta. Onko sitten niin, että Setalle BDSM on liikaa? Kiitos Senshille tästä aiheesta kovasti! En usko BDSM:n olevan Setalle liikaa, mutta ainakin täälläpäin reunaehtoja on samasta sukupuolesta kiinnostuminen.Määritellä mikä on oikeaa kinky ja sulkeako muut ulkopuolelle? Ei kiitos. Mikään ei ole liian vähän perverssiä ollakseen kinkyä.Seta pyrkii pyrkii ihmisten tasavertaisuuteen riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, right? Minusta on syrjivää, että Seta pitää reunaehtona sitä, että on kiinnostunut samasta sukupuolesta. Tuolla ajatuksella Seta on yksi iso ristiriita. Itse olen biseksuaali, mutta jos Seta kanta on noin jyrkkä, niin en kyllä halua olla mukana toiminnassa (olen siis harkinnut lähteväni mukaan toimintaan, mutta mieli muuttumassa nyt). Onko täällä ketään setalaisia, jotka voisi tätä hieman selventää vai kysynkö Setasta?Riippuu niin alueesta. Jossain hyvinkin rajoittunut vain Cay-väkeen.
Lainaus käyttäjältä: nicolaus - 19.09.2018, 23:34Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 19.09.2018, 22:25Sehän se, kun saisi yhdistykset vetämään yhtä köyttä tässä asiassa. Voisi saada aikaan paljonkin.Itse olen aina suuresti ihmetellyt sitä, ettei Seta aja kinkyjen asioita. Kyse on kuitenkin seksuaalisesta suuntautumisesta. Tarpeesta. Onko sitten niin, että Setalle BDSM on liikaa? Kiitos Senshille tästä aiheesta kovasti! En usko BDSM:n olevan Setalle liikaa, mutta ainakin täälläpäin reunaehtoja on samasta sukupuolesta kiinnostuminen.Määritellä mikä on oikeaa kinky ja sulkeako muut ulkopuolelle? Ei kiitos. Mikään ei ole liian vähän perverssiä ollakseen kinkyä.Seta pyrkii pyrkii ihmisten tasavertaisuuteen riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, right? Minusta on syrjivää, että Seta pitää reunaehtona sitä, että on kiinnostunut samasta sukupuolesta. Tuolla ajatuksella Seta on yksi iso ristiriita. Itse olen biseksuaali, mutta jos Seta kanta on noin jyrkkä, niin en kyllä halua olla mukana toiminnassa (olen siis harkinnut lähteväni mukaan toimintaan, mutta mieli muuttumassa nyt). Onko täällä ketään setalaisia, jotka voisi tätä hieman selventää vai kysynkö Setasta?
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 19.09.2018, 22:25Sehän se, kun saisi yhdistykset vetämään yhtä köyttä tässä asiassa. Voisi saada aikaan paljonkin.Itse olen aina suuresti ihmetellyt sitä, ettei Seta aja kinkyjen asioita. Kyse on kuitenkin seksuaalisesta suuntautumisesta. Tarpeesta. Onko sitten niin, että Setalle BDSM on liikaa? Kiitos Senshille tästä aiheesta kovasti! En usko BDSM:n olevan Setalle liikaa, mutta ainakin täälläpäin reunaehtoja on samasta sukupuolesta kiinnostuminen.Määritellä mikä on oikeaa kinky ja sulkeako muut ulkopuolelle? Ei kiitos. Mikään ei ole liian vähän perverssiä ollakseen kinkyä.
Sehän se, kun saisi yhdistykset vetämään yhtä köyttä tässä asiassa. Voisi saada aikaan paljonkin.Itse olen aina suuresti ihmetellyt sitä, ettei Seta aja kinkyjen asioita. Kyse on kuitenkin seksuaalisesta suuntautumisesta. Tarpeesta. Onko sitten niin, että Setalle BDSM on liikaa? Kiitos Senshille tästä aiheesta kovasti!
Olihan SETA aika isolla lusikalla siinä sopassa joka poisti osan F koodeista joiden mukana lähti "kinkyäki".Että siinä mielessä SETA on saanut aika paljonki aikaseks niille jotka moisita luokituksista välittää.
Lainaus käyttäjältä: stoge - 20.09.2018, 21:31Olihan SETA aika isolla lusikalla siinä sopassa joka poisti osan F koodeista joiden mukana lähti "kinkyäki".Että siinä mielessä SETA on saanut aika paljonki aikaseks niille jotka moisita luokituksista välittää.Niinpä. Jotkut Setan paikallisjärjestöt jopa tarkensivat sääntöjään etteivät aja esim. fettarien asiaa. Itse olen edelleen sitä mieltä, että Setalla oli ihan pointti tarkentaa fokustaan. Tämä kinkykenttä on niin villi, että jos Setaa tai Sexpoa nostella tapetille kun rikollisia tuomitaan SM-henkisistä jutuista niin varsin iso joukko saattaisi kärsiä siitä. HBLTQ-ihmisten oikeuksissa on ihan tarpeeksi tekemistä. Meidän pitäisi ensin kyetä muodostamaan riittävän tehokkaita yhdistyksiä itse ja siivota joukosta ne häiriintyneemmät tapaukset, ja vasta sitten alkaa huolehtia vaniljaihmisten jutuista.
https://yle.fi/uutiset/3-10407987Siinä olikin sitä jotain, mitä olen kaivannut! Asiallista uutisointia aiheesta
Kinkyjen kattojärjestöä perustettiin joskus ehkä 2009 tienoilla. Muistelen, että se olisi perustettukin, mutta sen toiminnan tarkoitus jäi itselle vieraaksi, vaikka olin mukana perustamiskokouksessakin. Samalla porukalla koetettiin myös saada aikaan tietopakettia kinkystä, jota voisi levittää esim terveydenhuollon pariin. Tätä ei kuitenkaan taidettu toteuttaa.Vai tarvittaisiinko taho, joka älähtää, kun mediassa perseillään? Periatteessahan tämä ei vaadi muuta kuin sen kuuluisan jonkun, joka toimii rivakasti ja tekee. Uskoisin esim yhdistysten olevan suostuvaisia allekirjoittamaan vaikkapa jonkun vastineen huonoon artikkeliin tms. Mutta jonkun täytyy vaan kirjoittaa ensin se vastine.
Muinaisina aikoina kun itsekin olin mukana aktiivisemmin kinky-yhdistyksessä, muistan myös tuon kun yritettiin perustaa kattojärjestöä. Muistaakseni esim Bizarresta ei kuitenkaan ketään osallistunut edes siihen perustamiseen koska se oli jotenkin huonosti informoitu/organisoitu jo alunperinkin. Muistan myös että johonkin uutiseen, en enää muista mihin, varmaan tyyliin näitä sarjakuristajamaisia rikollisia jotka tekee asioita ns kinkyvarjon alla, kirjoitettiin joku vastine mutta ei sitä missään koskaan julkaistu. Joku muu sais tarkentaa jos muistaa paremmin. Silloin näitä asioita / keskusteluja taidettiin käydä ainakin osittain Tuntemattoman maan foorumilla
Ihmisen seksuaalisuushan on alati muuttuva
Olisi kiva tietää, mihin näkemys ihmisen seksuaalisesta joustavuudesta perustuu, koska käytännön elämässä en ole siihen törmännyt. Kyllä minäkin heterona fantasioin pakotetusta homoseksistä, mutta tällöin kysymys on muusta kuin identiteetistä. Romanttisesti en pysty mieheen hullaantumaan samalla tavalla kuin naiseen.
Itse koen, että me tarvitsemme puolustajia juuri siitä syystä että ihmisen seksuaalisuutta pidetään "alati muuttuvana". Vaikka se olisikin enemmistölle sitä niin se ei ole sitä kaikille. Seta-aktiiveiltakin on kuulunut ajatuksia siitä, että fetisisti voi vain olla toteuttamatta fetissiään. Samoin kuin kinkyjenkin joukossa on ihmisiä, jotka olettavat että ihminen voi terapiassa eheyttää itsensä vähemmän kinkyksi.