Baarin kannatusmaksut
Jännä että aina kun sanoo jostain jotain, pitäisi muistaa sanoa myös se mistä ei sano yhtään mitään Puhuin siis ainoastaan siitä kohdasta artikkelia josta puhuin, muutoin jutussa on mielestäni toki ansionsakin.
Kusipäisyys on ihmislähtöistä, eikä sitä poista mitkään säännöt tai keskustelu joten henkilökohtaisesti mulle artikkelin mielenkiintoisin lause oli :"Kiteytetysti Suomen lain mukaan kukaan ei pysty itse pätevästi suostumaan ja siten poistamaan tekijän rikosoikeudellista vastuuta teoista, vaikka ne olisi yhdessä sovittu. "Be safe.
Vähän ristiriitainen olo tuli tuosta YLEn jutusta- ikäänkuin skenessä nyt vasta herättäisiin m mm. turvallisuuskysymyksiin tai että Sexpo tätä herättelyä nyt on tekemässä ja täällä (yhteisöissä ympäri Suomen) vielä nukuttaisiin ruususen unta?
Haluaisin mainita, että en asetu itse bdsm-kulttuurin ulkopuolelle huutelemaan, vaan osana skeneä kannan korteni kekoon paremman toimintakulttuurin luomiseksi. Siitä oli kyse myös TAFF:n seminaarissa ja työpajassa, joissa näitä aiheita käsiteltiin sekä teorian että käytännön tasoilla. Lehtijuttu oli populaari tiivistelmä näistä.
Aina voi kirjoittaa vastineen jutulle, jos tarpeeksi nyppii. Asiat, harhaluulot ja asenteet eivät muutu/poistu, jos kitistään vain foorumilla.
Tästä oli muistaakseni aika paljon keskustelua, kun nykyistä parisuhdelakipuolta uudistettiin muutama vuosi sitten. Muistaakseni sinne oli jossain välissä kirjattu, että parisuhdeväkivalta ei olekaan enää asianomistajarikos ja se oli muutos edelliseen. Ja silloin juuri pohdittiin tätä BDSM-ongelmallisuutta. Parisuhteen ulkopuolista kai edelleen saa mätkiä niin kuin ennenkin.
Lainaus käyttäjältä: Leikkisa - 19.09.2018, 17:23Tästä oli muistaakseni aika paljon keskustelua, kun nykyistä parisuhdelakipuolta uudistettiin muutama vuosi sitten. Muistaakseni sinne oli jossain välissä kirjattu, että parisuhdeväkivalta ei olekaan enää asianomistajarikos ja se oli muutos edelliseen. Ja silloin juuri pohdittiin tätä BDSM-ongelmallisuutta. Parisuhteen ulkopuolista kai edelleen saa mätkiä niin kuin ennenkin.Lievä pahoinpitely ja pahoinpitely eivät ole asianomistajarikoksia eli syyttäjä saa päättää eteneekö juttu käräjille asti oli sitten kyseessä parisuhteessa tai nakkikioskilla sattunut pahoinpitely, vaikka asianomistaja ei juttua haluaisi eteenpäin viedä.
Minä en esim. ole tajunnut sen ongelman laajuutta,että ihmisiä sittenkin pahoinpidellään henkisesti ja/tai fyysisesti,ihan oikeasti,lakia rikkoen. Olen pitänyt asiaa yksittäistapauksina vielä. Tämä tilanne kyllä vetää mielen matalammaksi,jos näin on.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 19.09.2018, 13:05Aina voi kirjoittaa vastineen jutulle, jos tarpeeksi nyppii. Asiat, harhaluulot ja asenteet eivät muutu/poistu, jos kitistään vain foorumilla.Minä kirjoitan tosi mielelläni, jos sinä huolehit että Yle julkaisee sen nettisivuillaan Aika hiljaiseksi saattaisi tämäkin foorumi pian käydä, jos kaikki näkemykset joista ei ole kirjoittanut julkista vastinetta kuitattaisiin kitinäksi