Kirjoittaja Aihe: Kriteerit seuranhaussa  (Luettu 15810 kertaa)

Nick

• Vieras
Vs: Kriteerit seuranhaussa
« Vastaus #15 : 13.09.2018, 22:27 »
Seuranhakukeskusteluissa yhtenä toistuvana teemana on kumppaniehdokkaalle asetetut kriteerit. Yleensä valitellaan nimenomaan siitä, että kriteerit ovat liian tiukat. Kriteerien asettamista tunnutaan usein pitävän negatiivisena asiana, erityisesti jos niitä kriteereitä on paljon.

Milloin voidaan puhua tiukoista kriteereistä? Millaisia kriteereitä sinä asettaisit/asetat kumppaniehdokkaalle? Ja ovatko kriteetit lopulta turhia seuranhaun kannalta?
Onko sinun tarkoitus miellyttää kaikkia kirjoittajia vai löytää se kaipaamasi ihminen juuri itsellesi? Minusta kriteerit kertovat siitä, että hakija tietää mitä haluaa. Henkilökohtaisesti olen halunnut seurustella lähinnä sellaisten ihmisten kanssa, jotka tiedostavat halujaan.

On eri asia esittää kriteerejä kuin olla (toisen mielestä) odotuksissaan epärealistinen tai ristiriitainen. Nämä vähäpätöisiltä vaikuttavat asiat ovat itse asiassa hyvin merkittävät. Koska kriteerit ovat ilmoituksen laatijan kirjoittamia, niin niitä kuuluu peilata ensisijaisesti häneen, eikä lukijoihin. Esimerkiksi itselläni oli täällä joskus pitkähkö treffi-ilmoitus kriteereineen, mutta olin henkisesti valmis olemaan mieluiten yksin kuin korvikkeiden kanssa. Voiko siis väittää, että ilmoitus voi olla liian tiukka, jos se on johdonmukainen, realistinen ja vääriä hakijoita karsiva?

Minusta turhina kriteereinä voi nähdä ainoastaan epärelevantit sellaiset. Epärelevantit laatijalle, ei lukijalle.

Esimerkiksi minua välillä vituttavat itseä kymmentä senttiä pidempiä miehiä hakevat naiset. Minä kun tahdon katsoa toista silmiin, eikä hiusjakaukseen. Minulle toisen ergonominen sopivuus on tärkeämpi kotona kuin ulkona vierekkäin kävellessä. Mutta... juuri niin, minulle. Ei ilmoituksen laatijalle. Tällöin pitää vain hoksata toisen painottavan eri arvoja ja herätä siihen, että olin etsimässä itselleni yhtenevää puoliskoa omien arvojeni kanssa. Tällöin korkkarinaiset on helppo jättää vähemmälle huomiolle.

Loppu on työtä sekä kykyä olla yksin. Yksinkertaista.

Olet sikäli väärässä että peli ei toimi noin. Jos laittaa treffi-ilmoon että haluaa koirattoman naisen seuraa, niin kohderyhmä, koirattomat naiset reagoivat siihen pitäen toista tunteettomana paskana koska koirat ovat ihania. Niinkuin ovatkin.

Jos oikeasti haluaa seuraa jonka kanssa et tule heti seuraavaksi koiran jälkeen, pitää ilmossa valehdella jostain allergioista tms. jonka syyn vuoksi kotieläimellinen seuralainen ei tule kysymykseen ja kaikki ymmärtävät. Voila!

Sama jos diggaat urheilullisesta tai normaalipainoisesta, olet vaarassa leimautua pinnalliseksi paskiaiseksi koska eihän äly ja sivistys voi elää kauniissa kropassa.

Feird

• Vieras
« Vastaus #16 : 13.09.2018, 22:39 »
Seuranhakukeskusteluissa yhtenä toistuvana teemana on kumppaniehdokkaalle asetetut kriteerit. Yleensä valitellaan nimenomaan siitä, että kriteerit ovat liian tiukat. Kriteerien asettamista tunnutaan usein pitävän negatiivisena asiana, erityisesti jos niitä kriteereitä on paljon.

Milloin voidaan puhua tiukoista kriteereistä? Millaisia kriteereitä sinä asettaisit/asetat kumppaniehdokkaalle? Ja ovatko kriteetit lopulta turhia seuranhaun kannalta?
Onko sinun tarkoitus miellyttää kaikkia kirjoittajia vai löytää se kaipaamasi ihminen juuri itsellesi? Minusta kriteerit kertovat siitä, että hakija tietää mitä haluaa. Henkilökohtaisesti olen halunnut seurustella lähinnä sellaisten ihmisten kanssa, jotka tiedostavat halujaan.

On eri asia esittää kriteerejä kuin olla (toisen mielestä) odotuksissaan epärealistinen tai ristiriitainen. Nämä vähäpätöisiltä vaikuttavat asiat ovat itse asiassa hyvin merkittävät. Koska kriteerit ovat ilmoituksen laatijan kirjoittamia, niin niitä kuuluu peilata ensisijaisesti häneen, eikä lukijoihin. Esimerkiksi itselläni oli täällä joskus pitkähkö treffi-ilmoitus kriteereineen, mutta olin henkisesti valmis olemaan mieluiten yksin kuin korvikkeiden kanssa. Voiko siis väittää, että ilmoitus voi olla liian tiukka, jos se on johdonmukainen, realistinen ja vääriä hakijoita karsiva?

Minusta turhina kriteereinä voi nähdä ainoastaan epärelevantit sellaiset. Epärelevantit laatijalle, ei lukijalle.

Esimerkiksi minua välillä vituttavat itseä kymmentä senttiä pidempiä miehiä hakevat naiset. Minä kun tahdon katsoa toista silmiin, eikä hiusjakaukseen. Minulle toisen ergonominen sopivuus on tärkeämpi kotona kuin ulkona vierekkäin kävellessä. Mutta... juuri niin, minulle. Ei ilmoituksen laatijalle. Tällöin pitää vain hoksata toisen painottavan eri arvoja ja herätä siihen, että olin etsimässä itselleni yhtenevää puoliskoa omien arvojeni kanssa. Tällöin korkkarinaiset on helppo jättää vähemmälle huomiolle.

Loppu on työtä sekä kykyä olla yksin. Yksinkertaista.

Olet sikäli väärässä että peli ei toimi noin. Jos laittaa treffi-ilmoon että haluaa koirattoman naisen seuraa, niin kohderyhmä, koirattomat naiset reagoivat siihen pitäen toista tunteettomana paskana koska koirat ovat ihania. Niinkuin ovatkin.

Jos oikeasti haluaa seuraa jonka kanssa et tule heti seuraavaksi koiran jälkeen, pitää ilmossa valehdella jostain allergioista tms. jonka syyn vuoksi kotieläimellinen seuralainen ei tule kysymykseen ja kaikki ymmärtävät. Voila!

Sama jos diggaat urheilullisesta tai normaalipainoisesta, olet vaarassa leimautua pinnalliseksi paskiaiseksi koska eihän äly ja sivistys voi elää kauniissa kropassa.

;D joo se on kyl outoo kun toisten hakukriteereitä moralisoidaan, saa kai sitä ny hakea mitä haluaa. Mut juu, joillain on tarve pahastuu kaikest  ::)

Marimintti

« Vastaus #17 : 13.09.2018, 22:46 »
On eri asia esittää kriteerejä kuin olla (toisen mielestä) odotuksissaan epärealistinen tai ristiriitainen. Nämä vähäpätöisiltä vaikuttavat asiat ovat itse asiassa hyvin merkittävät. Koska kriteerit ovat ilmoituksen laatijan kirjoittamia, niin niitä kuuluu peilata ensisijaisesti häneen, eikä lukijoihin.

xxx

Tiukensin aikoinaan omia kriteereitäni. Tuloksena oli itselleni paremmin sopivia ihmisiä. Vähemmän vastauksia, mutta parempia - minulle.

Olen romantikko. Uskon että jokaiselle löytyy joku. Jos vain jaksaa etsiä. Ja jaksaa jatkaa etsimistä.

Kannattaa keskittyä omaan itseensä ja omiin tarpeisiinsa. Se on usein rehellisempää kuin joustava malli, jossa katsotaan mitä löytyy ja muokataan itseään sen mukaiseksi.

TätiHapan

• V.I.P.
  • I could eat you for breakfast
  • Galleria
« Vastaus #18 : 13.09.2018, 23:11 »
Olen aina tiennyt hyvin tarkkaan mitä haluan ja mitä en. Ja tämän takia olen lukemattomia kertoja kuullut olevani ylimielinen ja nihkeä ämmä.
Joskus oon kokeillu joustaa niistä tärkeimmistä asioista ja tajunnut olevani sellaisen ihmisen seurassa josta en viehäty joko henkisellä tai fyysisellä tasolla.
En ole koskaan mahdottomia vaatinut-lapsihaluttomuutta, hyvin vähäistä halua alkoholille, huumeettomuutta, mua miellyttävää ulkonäköä(muistakee ny ettei lihava nainen saa sanoa ääneen ettei tykkää lihavista miehistä), avointa mieltä ja sosiaalista älykkyyttä.
Ja noiden lisäks pienempiä juttuja, joilla ei juurikaan oo painoarvoa.

Minun mielestä on hyvä, että ihminen seuraa hakiessaan tietää millaista seuraa ja millaista tyyppiä hakee ja sanoo sen ääneen. Se, että haet mukavaa huumorintajuista tyyppiä, joka tykkää katella elokuvia ja tehdä viikonloppuisin ruokaa pidemmän kaavan mukaan ei kerro sinusta tai hakemastasi seurasta yhtään mitään.

Nick

• Vieras
« Vastaus #19 : 13.09.2018, 23:16 »
Tässä seuranhaussa on kaksi eri luokkaa, johtuen siitä että edelleenkin vuonna 2018 suomessa miehen rooliin kuuluu aloitteen tekeminen.

Naisille ehkä paras vinkki ikinä, olkaa aloitteellisia. Tosin tänään minua lähestyi 74 vuotias blondileidi ihan personoidusti, ei massapostittaen. Valitettavasti hän kokee miehen kohtalon, ei edes saa vastausta. On tää niin synkkää 😳

Pulse

• Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
« Vastaus #20 : 13.09.2018, 23:44 »
 ;D .. Ettet sekottanu syntymävuoteen  ;D..lol - no, yli-ikäinen silti... 8)

D79Mies

• Baarikärpänen
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
« Vastaus #21 : 13.09.2018, 23:54 »
Niin... Yhdet hakevat määriä ja toiset laatua. Sillä aikaa, kun yksi heittää verkkoja, on toinen asettamassa suodattimia. Suodattimet ovat kriteerejä ja kriteerit merkitsevät (hakijan) laatua.

P. S. En halua vieläkään koiraa. Sen tietää omat lapsetkin.

Laura

• Baarikärpänen
  • Fucking sunshine
  • Galleria
« Vastaus #22 : 14.09.2018, 00:14 »
Tässä seuranhaussa on kaksi eri luokkaa, johtuen siitä että edelleenkin vuonna 2018 suomessa miehen rooliin kuuluu aloitteen tekeminen.

Pakko tähän kommentoida, että kerran hain baarissa miestä tanssimaan. Mies katsoi mua ihmeissään ja sai sanottua ettei voi lähteä tanssimaan, koska vaimo on mukana. Myöhemmin tämä mies tuli sanomaan minulle kiitos. Tuntui kuulemma tosi hyvältä kun nainen tekee aloitteen. Olen myös vastannut muutamaan deitti-ilmoitukseen. Melkoinen perinteiden rikkoja olen.

Alexios

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Truuhampster
  • Galleria
« Vastaus #23 : 14.09.2018, 01:15 »

Nykyisen kumppanin kanssa kävi niin, että hän teki aloitteen. Tämä oli tosin vuonna 2016. ;D

vila

• Vieras
« Vastaus #24 : 14.09.2018, 07:38 »
Lainaus käyttäjältä: Nick link=topic=21449.msg394981#msg394981

Nyt taas oletetaan, ettei maailmassa ole naisia jotka eivät halua kotiaan täyteen eläimiä (sen lisäksi monet pitävät lemmikkien pitoa epäeettisenä) ja/tai tajuavat että kaikki eivät halua ylipainoista puolisoa. Enemmän ne naiset arvostavat rehellisyyttä kuin valehtelua ja/tai katkeruutta.

Nick

• Vieras
« Vastaus #25 : 14.09.2018, 08:07 »
Lainaus käyttäjältä: Nick link=topic=21449.msg394981#msg394981

Nyt taas oletetaan, ettei maailmassa ole naisia jotka eivät halua kotiaan täyteen eläimiä (sen lisäksi monet pitävät lemmikkien pitoa epäeettisenä) ja/tai tajuavat että kaikki eivät halua ylipainoista puolisoa. Enemmän ne naiset arvostavat rehellisyyttä kuin valehtelua ja/tai katkeruutta.

Ei oleteta vaan tuodaan esiin se että henkilön persoonasta vedetään helposti hänen kriteeriensä perusteella vääriä johtopäätöksiä.

Koska seuranhaussa edelleen aloite on hyvin usein miehillä naisten ollessa passiivisia, niin tehokkainta on käyttää mahdollisimman isoa haavia ja silloin kaikki ne asiat jotka voivat esimerkiksi väärinymmärtämisen vuoksi kaventaa pinta-alaa, kannattaa poissulkea ja tehdä karsinta myöhemmin eri menetelmin. Perseestähän tuo on siksi että lisää kaikkien osapuolien ajanhukkaa ja turhautumista mutta näin nää realiteetit näyttäisivät menevän.

Galesi

• V.I.P.
  • *
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
« Vastaus #26 : 14.09.2018, 08:24 »
Kriteeritön seuranhaku on kuin hedelmä - ja vihannestiskiltä kelpaisi kaikki ne murjotuimmat, homeiset ja muuten vaan täysin pilalla olevat tuotteet.

Taitaa aika monelta moiset tippua heti kädestä takaisin sinne laariin. Kriteereillä voi vähän ainakin karsia tuota turhaa poimimista ja "silmäillä" tarjontaa eka.

telle

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
« Vastaus #27 : 14.09.2018, 08:32 »
Itseasiassa olen täysin samaa mieltä siitä, että kriteerit ovat tarpeellisia ja sallittuja. Silloin kun itse vielä hain seuraa kuvittelin jossakin kohtaa että olisi järkevää "antaa mahdollisuus" sen oman lokerointini ulkopuolelta. Niinpä niin , melkoisia katastrofeja siitä tietenkin seurasi...Oikeastaan ajattelen myöskin niin, että ellei vastakappale tosiaankaan pysty ymmärtämään niitä kriteerejä, niin joka tapauksessa olisi ihan väärä ihminen.

Sitä paitsi seuran haussa saattaa kuitenkin tulla vastaan ihmisiä jotka jäävät hyviksi ystäviksi.

Galesi

• V.I.P.
  • *
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
« Vastaus #28 : 14.09.2018, 08:37 »
Sitä paitsi seuran haussa saattaa kuitenkin tulla vastaan ihmisiä jotka jäävät hyviksi ystäviksi.

Tämä. Vaikka ei aina seksuaalinen intressi ole molemmin puolista niin mukaan voi silti tarttua todella hyviä ystäviä.

Nick

• Vieras
« Vastaus #29 : 14.09.2018, 08:47 »
Kai olennaisempaa olisi tuoda esille mitä on tarjolla kun mitä vaatii mutta kuinka moni sitten haluaa avautua itsestään julkisesti netissä kovin paljon.