Baarin kannatusmaksut
Omalta osaltani tämä vääntö on tässä, sinut on punnittu ja havaittu heppoiseksi etenkin, kun turvallisuusasia ei viesteistäsi päätellen kiinnosta. Olisi kivaa, jos jaksaisit ottaa kantaa myös itse asiaan.
Ihminen voi monella tavalla olla turvallinen tai sitten ei.
Myönnän, en ole käynyt koskaan bileissä, mutta.. Ajatus "turvallisuustukihenkilöstä" ei kuulosta omiin korviini mitenkään hyvänä. Se olisi omiaan luomaan kinkypiireistä, jotenkin erityisen vaarallisen ja riskialtiin ympäristön leimaa. Sitä nämä miitit, bileet sun muut tuskin kuitenkaan ovat. Uskoisin, tavallisena iltana viikonloppuisin kaupungilla on paljon suurempi riski joutua epä-asiallisen käytöksen kohteeksi. Omajuttunsa olisi myös se, kykeneekö nämä tai he, turvallisuus tukihenkilöt tekemään hommaa puolueetomasti ilman oman kilvenkiilotusta. Piirit bileissä käyvien osalta on ilmeisen pienet kuitenkin ja ne henkilökemiat taitavat aika-ajoin törmäillä toisiinsa Luotan, jokainen aikuinen osaa jo, edes kohtuulisissa määrin käyttää omaa järkeään.. Kuningas alkoholi, tuo suomalaisten lempikehtolapsi kuitenkin lienee se suurin riskitekijän aiheuttaja... Yliampuminen ja turhahössöttäminen ei ole hyväksi tässäkään asiassa, vaikka turvallisuus onkin toki tärkeä seikka, joka pitää huomioida. Parhaiten sen tekee jokainen meistä itse, vaikuttamalla omaan toimintaamme.
Minä olen miettinyt, miten voisi ulkopuolelta tietää, milloin sessio bileissä on sovittujen rajojen sisällä ja milloin pitäisi puuttua. Näissä puuhissa kun ei ainakaan asianosaisia tuntematta ole ihan helppoa arvioida, milloin huutaminen, aneleminen ja kieltäminen on osa leikkiä ja milloin ei. Olen pyöritellyt ajatusta yhteisestä turvasanasta bileissä. Joku koodisana, jota sub/bottom vois käyttää siinä tapauksessa, että top/Dom ei kunnioita sovittuja rajoja ja josta ympärillä olevat ja tapahtuman järjestäjät tietää, että nyt pitäisi toiminnan loppua.
Komppaan edellistä. Se, että työpaikoilla on luottamushenkilöt ja työturvallisuusvastaavat ei saa ainakaan minua tuntemaan oloani turvattomaksi. Päin vastoin.
Lainaus käyttäjältä: Anonyymi sissy - 01.09.2018, 10:05Myönnän, en ole käynyt koskaan bileissä, mutta.. Ajatus "turvallisuustukihenkilöstä" ei kuulosta omiin korviini mitenkään hyvänä. Se olisi omiaan luomaan kinkypiireistä, jotenkin erityisen vaarallisen ja riskialtiin ympäristön leimaa. Sitä nämä miitit, bileet sun muut tuskin kuitenkaan ovat. Uskoisin, tavallisena iltana viikonloppuisin kaupungilla on paljon suurempi riski joutua epä-asiallisen käytöksen kohteeksi. Omajuttunsa olisi myös se, kykeneekö nämä tai he, turvallisuus tukihenkilöt tekemään hommaa puolueetomasti ilman oman kilvenkiilotusta. Piirit bileissä käyvien osalta on ilmeisen pienet kuitenkin ja ne henkilökemiat taitavat aika-ajoin törmäillä toisiinsa Luotan, jokainen aikuinen osaa jo, edes kohtuulisissa määrin käyttää omaa järkeään.. Kuningas alkoholi, tuo suomalaisten lempikehtolapsi kuitenkin lienee se suurin riskitekijän aiheuttaja... Yliampuminen ja turhahössöttäminen ei ole hyväksi tässäkään asiassa, vaikka turvallisuus onkin toki tärkeä seikka, joka pitää huomioida. Parhaiten sen tekee jokainen meistä itse, vaikuttamalla omaan toimintaamme. Argumenttina se, että turvallisuudesta huolehtiminen lisää turvattomuutta on aika kummallinen. Kyllä esimerkiksi omaa turvallisuuden tunnettani yhteiskunnassa lisää se, että tiedän poliisin ja muiden viranomaisten tarvittaessa siitä huolehtivan. Harva kokee olonsa turvattomaksi siksi, että kaupassa on vartija. Sama tässä, tukihenkilö on mahdollistamassa ihmisten turvallisuuden tunteen, ei horjuttamassa sitä.Näin ajatuksen asteella siis. En ole henkilökohtaisesti mukana kyseisen toiminnan suunnittelussa.
Olen pyöritellyt ajatusta yhteisestä turvasanasta bileissä. Joku koodisana, jota sub/bottom vois käyttää siinä tapauksessa, että top/Dom ei kunnioita sovittuja rajoja ja josta ympärillä olevat ja tapahtuman järjestäjät tietää, että nyt pitäisi toiminnan loppua.
..Näkisin myös että tavallaan tuollainen yleisturvasana on olemassa. Jos itse bileissä näkisin session jossa minulle tuntematon kiinni sidottu ihminen huutaa kurkku suorana punaista eikä dominoiva reagoi siihen mitenkään, menisin kyllä kysymään onko kaikki ok.