Baarin kannatusmaksut
Ihan vaan lyhyesti muutamaan edelliseen kommentiin viitaten.Olen itse sessioinut aktiiviset yli 25 vuotta. Ihmisiä on ollut enemmän kuin kymmeniä. Kertatapauksia, satunnaisia, lyhyitä juttuja, pitkiä suhteita, tuttuja ja puolituttuja, asiakkaita ja harrastajia. Koskaan, ei siis YHTÄÄN AINOAA kertaa, ole ollut jossa session jälkeen olisi kukaan käyttäytynyt vihamielisesti tai hyökkäävästi minua kohtaan. Virheitä olen tehnyt vaikka kuinka. Suhteita on päättynyt ja tunteet ovat olleet voimakkaita, mutta KOSKAAN ei ole ollut tilannetta, jossa asia ei olisi selvinnyt ihan vaan keskustelemassa asioista asiallisesti.On totta, että rajat kannattaa kerrata - vaikka kirjallisestikin - ennen sessiota, mutta sen vuoksi että silloin ne voi olla helpompaa palauttaa mieleen, ei sen takia että se jotenkin olisi varokeinona vihamielisiä subeja vastaan. Näin ainakin itse koen. Minulla ei ehkä ole ihan yhtä paljon kokemusta kuin Lady Whipillä ja saattaa olla että joku pitää minua naivina, mutta jotain olen sentään ehtinyt jo itsekin tekemään.Eli itse en näe asiaa niinkään varautumisena pahimpaan, vaan yleisasenteena toisiin ihmisiin. Jos arvostaa muita ihmisiä, on usein tarjolla paljon muitakin vaihtoehtoja kuin vain puolustustaistelu.-Mr.I
Korostan usein D:n näkökulmaa turvallisuuden osalta, koska se tuntuu monille olevan yhdentekevä asia. (Subien paapomista sen sijaan tulee ovista ja ikkunoista.). Eikä siinä vielä kaikki, se tuntuu jopa herättävän paljon negatiivisuutta, aivan kuin asiasta ei pitäisi puhua lainkaan.
Mitään kirjallista sopimusta en oo koskaan tehnyt enkä oo myöskään kysellyt mitä saan tehdä. Ei pysty. ...Tosin kun en oo sadisti enkä alistaja niin tuo on itelleni helppo ja luonnollinen tapa toimia
Lainaus käyttäjältä: Snadistisadisti - 14.10.2020, 16:13Korostan usein D:n näkökulmaa turvallisuuden osalta, koska se tuntuu monille olevan yhdentekevä asia. (Subien paapomista sen sijaan tulee ovista ja ikkunoista.). Eikä siinä vielä kaikki, se tuntuu jopa herättävän paljon negatiivisuutta, aivan kuin asiasta ei pitäisi puhua lainkaan. Kannattaisi varmaan miettiä, mistä johtuu skenen asennoituminen niin, että subeja paapotaan enemmän?Voisiko olla, että jostain syystä nähdään aiheelliseksi subien oikeuksien korostaminen? Itse osa-aika sadistina välillä huomaan miettiväni, onko antamani kivun kohde satutettavanani siksi, että hän oikeasti haluaa kipua ja nauttii siitä, vai onko motiivi jokin toinen? "Subin" roolissa ollessani (minusta ei nyt enää puhdasta subia saa tekemälläkään) huomaan pitäväni hyvin tiukasti kiinni oikeudestani sanoa turvasanan, ja muutenkin siitä että tulen kohdelluksi kokonaisena ihmisenä, enkä vain seksuaalisuuteni ruumiillistumana.
Lainaus käyttäjältä: Ms. M - 14.10.2020, 16:34Lainaus käyttäjältä: Snadistisadisti - 14.10.2020, 16:13Korostan usein D:n näkökulmaa turvallisuuden osalta, koska se tuntuu monille olevan yhdentekevä asia. (Subien paapomista sen sijaan tulee ovista ja ikkunoista.). Eikä siinä vielä kaikki, se tuntuu jopa herättävän paljon negatiivisuutta, aivan kuin asiasta ei pitäisi puhua lainkaan. Kannattaisi varmaan miettiä, mistä johtuu skenen asennoituminen niin, että subeja paapotaan enemmän?Voisiko olla, että jostain syystä nähdään aiheelliseksi subien oikeuksien korostaminen? Itse osa-aika sadistina välillä huomaan miettiväni, onko antamani kivun kohde satutettavanani siksi, että hän oikeasti haluaa kipua ja nauttii siitä, vai onko motiivi jokin toinen? "Subin" roolissa ollessani (minusta ei nyt enää puhdasta subia saa tekemälläkään) huomaan pitäväni hyvin tiukasti kiinni oikeudestani sanoa turvasanan, ja muutenkin siitä että tulen kohdelluksi kokonaisena ihmisenä, enkä vain seksuaalisuuteni ruumiillistumana.Oliko sinulla mitään ajatusta mistä se subien oikeuksien korostaminen sitten johtuu? Itse kun olen switch, niin on hyvin vaikea nähdä, että miksi kummankaan osapuolen oikeuksia pitäisi sen enempää korostaa.
Itse en ole törmännyt D:nä omia oikeuksiani puolustaessa tai korostaessa negatiivisiin kokemuksiin, mutta tästä Snadistisadistin kommentista herää ajatus: Jos nämä tarpeet ja turvallisuusasiat asettaa vastakkain, kuin toinen olisi toiselta pois, negatiivinen lataus on melko selvä. Paljolti kyse on siis viestinnästä, miten asiat esittää. Kielenkäytöllä on myös suuri merkitys.
On molempien oikeusturvan mukaista pistää asiat paperille ja varmistaa, että pelisäännöt on ymmärretty samalla tavalla. Sehän ei nimenomaan tarkoita, kuten väitetään, halua rikkoa sovittuja rajoja. Idioottimainen väite kaikenkaikkiaan. Ajatuksena tuntuu olevan, ettei D:llä saa olla minkäänlaista oikeusturvaa, tai se on subilta pois. Missä se tasapuolisuus silloin piileskelee?
Mielenkiintoista keskustelua ollut viime päivinä tässä ketjussa ja muutama oma huomio alla. Se, että jotkut asiat ovat paperilla ja paperi on allekirjoitettu ei ole mikään tae siitä että asia on myös ymmärretty tai että asia on molemmin puolin ymmärretty samalla tavalla.
s: Uliuliuli. Löit oikeasti! Tämä on pahoinpitelyä! Saatanan hullu! Tämä ei jää tähän. M: Voi vittu.
Eli mielestäsi kuvatussa tilanteessa D on saatettava oikeudelliseen vastuuseen pahoinpitelystä? BDSM on siis lähtökohtaisesti aina rikos. Ja vielä ihmetellään, miksi suostumus on tärkeää pystyä todentamaan.