Baarin kannatusmaksut
Eikö tuonne baarin etusivun vasemman reunan pysyviin artikkeleihin sopisi joku väkivaltaa, kaltoinkohtelua ja häirintää kosketteleva asiallinen artikkeli, johon olisi koottu auttavien instanssien yhteistietoja vaikka ihan luettelonomaisesti ja muistutuksena käyty läpi myös peruspalvelut joista apua voi hakea. Voisihan sitä tehdä tai koota useampikin henkilö yhdessä, jos on osaamista tai aikaa selvitellä.
Jos A, B, C, D, E, F ovat kertoneet mulle ensikäden tietona tietynlaisen toimintatavan toisistaan tietämättä, niin se tuskin on huhupuhetta. Harva siinä tilanteessa sen leimaa pelkästään huhupuheeksi. Kyllä pitäisin huhupuheena, mikäli yksi ainoa kertoisi katkerana eksänä jostain tyypistä, mutta viisi muuta kertookin siitä pelkkää positiivista.
Lainaus käyttäjältä: emi~ - 12.08.2018, 08:53Eikö tuonne baarin etusivun vasemman reunan pysyviin artikkeleihin sopisi joku väkivaltaa, kaltoinkohtelua ja häirintää kosketteleva asiallinen artikkeli, johon olisi koottu auttavien instanssien yhteistietoja vaikka ihan luettelonomaisesti ja muistutuksena käyty läpi myös peruspalvelut joista apua voi hakea. Voisihan sitä tehdä tai koota useampikin henkilö yhdessä, jos on osaamista tai aikaa selvitellä.Pidän erinomaisena ideana. Täältä löytyy kuitenkin useita asiaan perehtyneitä ja ikävä kyllä kokemusasiantuntijoita jopa vielä enemmän. Pysyvästi etusivulla roikkuva tiivistetty artikkeli väkivallasta, sen muodoista, tunnistamisesta ja avun hankkimisesta voisi auttaa montaa ihmistä.
Lainaus käyttäjältä: Pip - 12.08.2018, 00:55Jos A, B, C, D, E, F ovat kertoneet mulle ensikäden tietona tietynlaisen toimintatavan toisistaan tietämättä, niin se tuskin on huhupuhetta. Harva siinä tilanteessa sen leimaa pelkästään huhupuheeksi. Kyllä pitäisin huhupuheena, mikäli yksi ainoa kertoisi katkerana eksänä jostain tyypistä, mutta viisi muuta kertookin siitä pelkkää positiivista.Argumenttisi ei ole validi. Jos muutat esimerkkitapauksen parametrejä ja kritisoit sitä vääristelysi perusteella, puhut aivan eri asiasta. Ensimmäisessä esimerkissä kuusi henkilöä kertoi yhdestä ja samasta tapahtumasta. Silloin koko jutun uskottavuus nojaa yhden ihmisen kertomukseen, vaikka kilpalaulajia olisi useita. Lopussa oli myös toinen esimerkki, jossa useampi yksilö kertoi ensikäden tietoa omista kokemuksistaan. Kuten siinä kohtaa mainitsin, asetelma on tuolloin ihan erilainen. Opittele lukimaan.
Galella on pointtinsa tuossa kommentissaan. Jos mulle kuusi toisistaan tietämätöntä kertoo samantyylisen käyttäytymiskuvion tietystä henkilöstä, niin en vaan voi sitä ohittaa.
Lainaus käyttäjältä: Lunttu - 11.08.2018, 13:39Mun mielestä maalaisjärkeen voi luottaa monessa asiassa, sitä vaan ei ihan kaikille oo siunaantunut, et niissä tapauksissa sit menee herkemmin metsikköön. Maailma on yksin oleville aika vaarallinen paikka, verkostoituminen tavalla tai toisella suojaa yksilöä mielestäni parhaiten, eli silläkin uhalla ettei kaikkiin voi luottaa pitäisi vain uskaltaa hakeutua osaksi samanhenkistä yhteisöä, tämä painottaen yhteisöä siinä mielessä vielä, ettei sokeasti lähde yhden tai kahden, jonkun yksittäisen joukon, sanaan tai kokemukseen nojaamaan vaan hankkii laajan tuttavapiirin jossa erilaisia ihmisiä, eri ympyröistä ja ympäri Suomen.Haluaisin palata vielä tähän lihavoituun kohtaan. Mikä idea tässä nyt on? Montako niitä huonoja kokemuksia täytyy yhdestä ja samasta henkilöstä olla, että niihin sanoihin ja kokemuksiin voi nojata? Nojaako tämä lausunto nyt ehkä katkerat exät- korttiin? Jos niitä katkeria exiä on ihan joukon verran, on ehkä syytä pysähtyä miettimään, miksi niin on päässyt käymään.
Mun mielestä maalaisjärkeen voi luottaa monessa asiassa, sitä vaan ei ihan kaikille oo siunaantunut, et niissä tapauksissa sit menee herkemmin metsikköön. Maailma on yksin oleville aika vaarallinen paikka, verkostoituminen tavalla tai toisella suojaa yksilöä mielestäni parhaiten, eli silläkin uhalla ettei kaikkiin voi luottaa pitäisi vain uskaltaa hakeutua osaksi samanhenkistä yhteisöä, tämä painottaen yhteisöä siinä mielessä vielä, ettei sokeasti lähde yhden tai kahden, jonkun yksittäisen joukon, sanaan tai kokemukseen nojaamaan vaan hankkii laajan tuttavapiirin jossa erilaisia ihmisiä, eri ympyröistä ja ympäri Suomen.
Jos D on HC-tyyppinen, hän on suuremmassa vaaravyöhykkeessä joutua ilkeiden dissaavien juorujen kohteeksi.Moni subi saattaa ihannoida hc-Dominoivaa ja haluavat hänen omistukseen. Vaara kiehtoo.Harvempi vain kestää sellaista.Ja sitten kun ei kestä, luonto ei anna periksi myöntää. Sen sijaan aletaan panettelemaan ja juoruilemaan takanapäin miten kamala se D olikaan kun teki sitä ja tätä. Niin vaarallinen. Älkää vain kukaan menkö hänen subiksi.Tuollaiseen.tapaukseen törmännyt vuosien aikana.
^ se tarkoittaa sitä että on tarvittaessa kova, armoton, joustamaton, tinkimätön ja itsekkäästi tyydyttää omat tarpeensa ja halunsa. Se ei kuitenkaan tarkoita että näitä on koko ajan, mutta tilanteen sitä vaatiessa se puoli on oltava.IKRM
Mun nähdäkseni hc-dominoiva on tyyppi, joka haluaa ja on valmis tekemään juttuja, jotka useimmilla kinkyillä menee omien rajojen yli.
Lainaus käyttäjältä: Tuli - 12.08.2018, 22:48Mun nähdäkseni hc-dominoiva on tyyppi, joka haluaa ja on valmis tekemään juttuja, jotka useimmilla kinkyillä menee omien rajojen yli.Kuinka sopivasti viikon kolumnissa on vähemmistöistä kinkyskenessä vai voidaanko enemmistöä edes löytää. Tuo Tulen hc:n määritelmä taitaa jollain tavalla sopia meistä lähes kaikkiin, jollei jopa ihan kaikkiin. Itse ainakin löysin tuosta itseni.
Täällähän ovat jotkut myöntäneet, että joskus on mennyt överiksi, mutta siitä on puhuttu ja pyydetty anteeksi. Kuten ihmiset yleensä toimivat. Ei kerry paskamainetta ja kaikille jää edes jotenkin hyvä mieli.