Baarin kannatusmaksut
Siitä VOI syntyä keskustelua, kun huutamisen sijaan tekee asiallisen aloituksen jossa kertoo omista kokemuksistaan.
Hyvä ja tärkeä kolumni.Siitä asti kun skeneen tulin, olen yhdestä henkilöstä kuullut epäilyttäviä juttuja, ja vain yhdestä. Ajattelin että jotain perää niissä varmaan on kun tulevat niin monesta eri lähteestä, mutta en kuitenkaan kauheasti niistä välittänyt kun ovat huhuja vaan. Liian usein olen saanut nähdä, että totuuksia on yhtä monta kuin kertojaakin ja se oikea totuus on jossain siellä välissä. Mutta nyt kun tämä vehkeilevä setämies ulottaa pelinsä myös mun läheisiini niin rupee multa huumori loppumaan.
Itse olen käyttänyt turvasanaa jos sellainen on ollut.
Mulle on kuvatunlainen masteri kehunut toimillaan, joista annoin palautteen. Ja olen kuullut vastaavia juttuja muistakin scenen henkilöistä. Näistä olen suht avoimesti varoitellut omaa tuttavapiiriä ja yllättävän monta kertaa olen saanut vastaukseksi "Ei se oikeesti oo mitenkään paha, sillä vaan kännissä välilllä.." Tai sitten "Se on niin kiva, ettei varmaan ole tollanen".
Mielenterveyttäsi saatetaan myös epäillä. Kaikki subit ovat hulluja, sinä olet hullu, ja masteri on vain hullun subin uhri.
Aina voi ajatella, että kyse on huonosta matchista, mikä tietysti pitää paikkansa. Mutta sitten kun niitä uhreja alkaa löytyä kuin leivänmuruja Hannulta ja Kertulta niin kyse on jostain isommasta. Entisten kanssa ollaan kuulema pääasiassa väleissä, mutta en minä niiden entisten nimiä ikinä saanut kuulla. Onneksi skene kuitenkin puhuu; kun reittejä etsii, niin niitä alkaa löytyä. Aivan tällaiselle kuviolle tyypillisesti kaikki näyttää pintapuolin hyvältä ja sitten kun on kuviossa ns. sisällä, niin alkaa näkyä se mätä. Eikä sitä välttämättä kukaan muu näe eikä se mätä muihin osu, jos pysyy riittävän emotionaalisesti etäällä.
Miten tästä(kin) topikista tuli tämmönen ihme syyttely/vattuilutopik? Eikö ois niinku kaikkien etu, jos oikeesti mietittäs mitä vois tehdä, että kaltoinkohtelu vähenisi ja uhrit saisivat tukea? Ihme vatkausta.
Lyhyt vastaukseni Retsamille oli liian epäselvä ja tulkinnanvarainen ja jäi siksi asiattomien viestien haaviin. Olen siis perusteellisempi ja tarkennan. Retsam. Kirjoituksesi oli sekava, aggressiivinen, turhautunut ja vihamielinen. En tiedä ketä tarkoitit, mutta alleviivasit juuri sen mitä ketjussa on sivuttu useaan otteeseen. Huutelet epämääräisiä herjauksia ja suoranaisia loukkauksia, olematta kuitenkaan sen vertaa mies, että kertoisit kenestä puhut. Ehei, et sinä uskalla sitä tehdä, koska siitähän voi joutua vastuuseen. Siksi kivaa nimetön mustamaalaus on. ”Kysykää multa nurkan takana, niin kerron lisää!” Niin voi puhua mltä tahansa paskaa ja mennä sitten piiloon nimettömyyden helmoihin. ”En minä sitä ihmistä tarkoittanut...”Vastenmielistä koulukiusaamismeininkiä, joka on jostakin käsittämättömästä syystä näemmä ylläpidon siunauksella tapahtuvaa. Taitaa olla oikea kohde, koska näin on. Asiaa käsittelevä keskustelu kyllä sensuroidaan ja katkaistaan (kun ihmisillä on pirulauta erilaisia ajatuksia), mutta tällainen someoksennus saa jäädä. Ei yhtään haise siltä, että omia antipatioita puretaan foorumilla. Pikkuisen skarppausta toimintaan nyt.