Baarin kannatusmaksut
Erittäin hyvä kirjoitus, ja varsin tärkeä ja vähätelty aihe.Itse (jälleen kerran) korostan Dominoivan vastuuta alistuvasta, riittävää kommunikaatiota sekä keskinäistä tuntemista.Käypä esimerkki: uusi pesukone paksuine kättö ohjeineen.. jos olet sitä mieltä että :"osaan mä nyt pesukonetta käyttää, olen käyttänyt aiemminkin", niin otat suoraan käyttöön, tutustumatta koneeseen ja varsinkin käyttö ohjeeseen, saatat pahimmillaan hajottaa koneen käyttökelvottomaksi jo yhdellä käyttökerralla. Unohditko poistaa kuljetuksen ajaksi asetetut pitkät ruuvit?Kun taas tutustumalla kaikessa rauhassa käyttö ohjeisiin saat selkeät ohjeet siitä miten toimia..Haluan varmuuden vuoksi korostaa, että ei, en verrannut subia pesukoneeseen, eikä siis ole tarvetta mieltään pahoittaa asiasta.Droppi taasen vallitsevassa suhteessani on kuin krapula. On ollut kivaa ja adrenaliini (mm) poistuu elimistöstä, aiheutuu ns krapula.
---Kysymys: mistä tietää viikkojen päästä tulleesta dropista, että se liittyy sessioon/seksiin/suhteeseen? ----
--- Olen keittiöpsykologina ajatellut, että dropissa olisi kysymys jostain maanisdepressivisyyden kaltasesta tilasta: Sessio on intensiivinen ja huikea kokemus, jonka seurauksena normielämä ei oiken tunnu miltään? En voi sitä tosin todentaa edes empiirisesti, kun droppia ei ole tullut koettua - Sen sijaan pohjattomia (ja hoitamattomana vaarallisia) jälkipanetuksia kyllä. Jälkihoito on mulle enemmän sitä (oksitosiinipitoista?) hoivaa ja suhteen lujittamista. Satunnaisissa seikkailuissa jälkihoitoa ei mun mielestä välttämättä tarvita, mutta silloin saa olla kyllä aika hyvä setti, että tätä tiikeriä näkee uudestaan.
Traumoista on aika monesti tullut puhe erinäisissä ketjuissa. Toki on vastuullista sanoa, että kannattaa mennä ammattilaiselle hoidattamaan traumansa ja se on ihan totta. MUTTA kun eivät kaikki mene, kuka mistäkin syystä. Silloin on ehkä järkevää perehtyä aiheeseen itse jonkin verran eikä vain sulkea silmiään aiheelta.
Minusta jos psyykkisesti tuntuu pahalta niin sitä ei kannata hukuttaa fyysiseen tekemiseen vaan puhua asiasta. Tai kirjoittaa jos ei halua puhua. Fyysisellä tekemisellä kannattaa hoitaa vain fyysisiä oireita.