Baarin kannatusmaksut
Pipin lähettämää thaisoppareseptiä aion kokeilla tässä joulun aikana, ehkä joillakin ainesosamuutoksilla koska en usko, että löydän täältä maaseudulta ihan kaikkea - raportti seuraa sitten myöhemmin
Tässä vinkki sitruunan raastamiseen, toiminee myös limen ym kanssa:http://www.yhteishyva-ruoka.fi/ruoanlaitto/kokin_vinkit/sitruunan_raastaminen/fi_FI/sitruunan_raastaminen/mauje, kyllä ne simppelitkin reseptit sopii samaan ketjuun, kokkeja ja aikatauluja on monenelaisia!
Pipin reseptin mukaista soppaa tehty toisenkin kerran Varioin ihan karvan verran.... halusin pikkuisen särmää ja hienonsin keittoon kaksi punaista chilipalkoa - tiedetään tiedetään ettei ne teidän mielestä ole ytyä, mutta minulle riitti aukaisemaan sieraimet kunnolla Lisäksi laitoin mukaan yhden punaisen suippopaprikan (syystä että sellainen uiskenteli jääkaapissani vaarallisen lähellä parasta ennen -päivää), en huomannut sen muuttaneen keiton makua mihinkään mutta antoipa edes väriä ja tuli syötyä.Kysynkin, että jos haluaisin sellaista nagaöljyä hankkia, niin mistä sellaista saa? Olen tutkaillut isojenkin markettien hyllyjä mutta ei ole silmiin osunut - ehkä olen ollut väärillä hyllyillä? Öljyhylly? Maustekastikehylly? Editoitu koska sitruunanraastolinkki katsottu - näppärää, käytän varmasti!
Lainaus käyttäjältä: Koo - 10.01.2012, 15:36Pipin reseptin mukaista soppaa tehty toisenkin kerran Varioin ihan karvan verran.... halusin pikkuisen särmää ja hienonsin keittoon kaksi punaista chilipalkoa - tiedetään tiedetään ettei ne teidän mielestä ole ytyä, mutta minulle riitti aukaisemaan sieraimet kunnolla Lisäksi laitoin mukaan yhden punaisen suippopaprikan (syystä että sellainen uiskenteli jääkaapissani vaarallisen lähellä parasta ennen -päivää), en huomannut sen muuttaneen keiton makua mihinkään mutta antoipa edes väriä ja tuli syötyä.Kysynkin, että jos haluaisin sellaista nagaöljyä hankkia, niin mistä sellaista saa? Olen tutkaillut isojenkin markettien hyllyjä mutta ei ole silmiin osunut - ehkä olen ollut väärillä hyllyillä? Öljyhylly? Maustekastikehylly? Editoitu koska sitruunanraastolinkki katsottu - näppärää, käytän varmasti!Kiva kuulla, mikäli se resepti toimii. En minäkään ole nagaöljyä mistään löytänyt. Aikoinani sain Tyfyltä ja neurolta muutaman naga morichin, jotka kuivatin puoliksi ja pilkoin todella pieneksi (siis myös siemenet) ja laitoin tyhjään rypsiöljypulloon. Sen jälkeen vaan öljyä pulloon ja odottelua. Viikko pöydän päällä ja tuli ihan riittävän ytyä ruuanlaittoon.
Lainaus käyttäjältä: Pip - 10.01.2012, 16:14Lainaus käyttäjältä: Koo - 10.01.2012, 15:36Pipin reseptin mukaista soppaa tehty toisenkin kerran Varioin ihan karvan verran.... halusin pikkuisen särmää ja hienonsin keittoon kaksi punaista chilipalkoa - tiedetään tiedetään ettei ne teidän mielestä ole ytyä, mutta minulle riitti aukaisemaan sieraimet kunnolla Lisäksi laitoin mukaan yhden punaisen suippopaprikan (syystä että sellainen uiskenteli jääkaapissani vaarallisen lähellä parasta ennen -päivää), en huomannut sen muuttaneen keiton makua mihinkään mutta antoipa edes väriä ja tuli syötyä.Kysynkin, että jos haluaisin sellaista nagaöljyä hankkia, niin mistä sellaista saa? Olen tutkaillut isojenkin markettien hyllyjä mutta ei ole silmiin osunut - ehkä olen ollut väärillä hyllyillä? Öljyhylly? Maustekastikehylly? Editoitu koska sitruunanraastolinkki katsottu - näppärää, käytän varmasti!Kiva kuulla, mikäli se resepti toimii. En minäkään ole nagaöljyä mistään löytänyt. Aikoinani sain Tyfyltä ja neurolta muutaman naga morichin, jotka kuivatin puoliksi ja pilkoin todella pieneksi (siis myös siemenet) ja laitoin tyhjään rypsiöljypulloon. Sen jälkeen vaan öljyä pulloon ja odottelua. Viikko pöydän päällä ja tuli ihan riittävän ytyä ruuanlaittoon.Joo, juuri näin sitä helpoiten saa - itse tekemällä.Chilejä saa kavereiden kasvatuslaitosten lisäksi myös marketeista - useimmiten esimerkiksi citymarketista.Ainakin Cellon sittarista löytyy ihan kelvollisia nagoja - silloin kun ei kauempaa jaksa etsiä.
Mä voisin alkaa pitää keittiötunteja, kiinnostaako ketään? Mut hei, minkälaisia reseptejä jengi haluais kuulla. Mitään erityisiä raaka-aineita tai mitään? Muutenhan tää paisuu vähän liikaa.
Lainaus käyttäjältä: LaVida - 10.01.2012, 20:53Mä voisin alkaa pitää keittiötunteja, kiinnostaako ketään? Mut hei, minkälaisia reseptejä jengi haluais kuulla. Mitään erityisiä raaka-aineita tai mitään? Muutenhan tää paisuu vähän liikaa.Itseä ainakin kiinnostaa eksoottiset respeptit paljon- ei haittaa vaikka joutuisi aineita metsästämään. Ja sitten olisihan aika hauskaa jos jollakin on jakaa vaikkapa hyväksi todettuja menukokonaisuuksia alkuruoasta jälkkäriin, ja vaikkapa vielä johonkin teemaan sopivia?Raaka-aineista en osaa sanoa, itse syön mitä vain kunhan on hyvää.