Baarin kannatusmaksut
Missä mainitsin olevani uhri ? Vai mistä tuo "uhri"sana nyt tähän tupsahti.
On aina vähän ikävää kun huonosta kohtelusta puhuvia mitätöidään syyttämällä "uhriutumisesta".Samalla tavallahan tässä sitten uhriutuu jokainen jota on joskus haukuttu ulkonäkönsä puolesta. Ja kyllä, minusta heillä on täysi oikeus "uhriutua", ja tuoda näitä asioita päivänvaloon. Se että on itse rakentanut ulkonäkönsä, ei pitäisi olla mikään puolustus haukkumiselle, tai ettei siitä haukkumisesta saisi puhua.Minä olen aina puhunut asioista jotka koen epäkohdiksi. Se että joku näkee minut uhrina sen takia että puhun kokemuksistani, ei oikeastaan haittaa, nyt kun tarkemmin asiaa mietin.Asia tulee sanotuksi, se on tärkeintä. Koska vaikkeivat kaikki näihin ketjuihin kommentoikaan, niin usea näitä kuitenkin lukee, ja ehkä joku voi samaistua kokemuksiin, ja saa itse rohkeutta puhua.
Mmmhh...Mä oon ymmärtäny nuiden kuvien tänne länttimisen yhdeksi ekshipparoinnin muodoksi.
Kehopositiivisuus on vastareaktio sille, mitä ihannetta muotitalot ja markkinavoimat viljelevät. Onneksi asia on hitaasti muuttumassa. Tosin, nykyinen fitnesshurmio on kyllä omiaan kasvattamaan erilaisia kehonkuva-ja syömishäiriöitä niin naisilla kuin miehillä.
Syömishäiriötaustan omaavana ja erittäin suuria painonvaihtelua kokeneena minusta koko kehopositiivisuus on omituinen ilmiö. Näen sen ympärillä pyörivän "kelpaamisen" enemmän sellaisena "yritetään muuttaa maailmaa niin että muutkin näkisivät kauneutta minussakin". Kyllä se kauneus pitää löytää ihan itsestä, itsensä sisältä.
Mulla on sellainen tunne, että miehillä (tai sosiologisemmin ilmaistuna "miesoletetuilla") on tämän asian tiimoilta aika lailla helpompaa kuin muilla. Harvoin siis kohtaan missään yhteisössä miehiin kohdistuvaa ulkonäköarvostelua, kun taas naisten ("naisoletettujen") ja muunsukupuolisten kohdalla se on yleistä. Usein jopa jonkinlainen lähtökohta?