Kirjoittaja Aihe: mustasukkaisuudesta  (Luettu 44163 kertaa)

mastervsop

• Vieras
Vs: mustasukkaisuudesta
« Vastaus #75 : 29.12.2011, 23:39 »
Lainaus
Hmmmm kiinnostavaa.. ja myös toisinpäin että subi tulee Masterin käskystä toisen/ien naiduksi... >:D
Tunteepahan sitten seuraavana päivänä paikkansa ;)

Tästä mä tykkäisin hirveesti, mutta valitettavasti masterini on sitä sorttia, että tuskinpa tuo moiseen suostuisi :(

Korjasin pikkasen....

Tsot, tsot - ny hieman jäitä hattuun (tai housuihin :D ). Tämä ei ehkä ollut kaikkien mielestä hauskaa..

Pyydän anteeksi jo etukäteen huonoa huumoriani jos joku tuntee ylpeytensä loukatuksi Mutta kirjoittihan subi mitä haluaisi... pakko oli pikkasen avartaa tajuntaa ja tukea tätä. Pillukateus on kamala asia.

Suomessa tehdään monta murhaa turhaan sen takia kun ei tajuta että välinpitämättömyys on pahempi rangaistus mustasukkaisuuden sijaan.

mastervsop

• Vieras
« Vastaus #76 : 29.12.2011, 23:43 »

Hmmmm kiinnostavaa.. ja myös toisinpäin että subi tulee Masterin käskystä toisen/ien naiduksi... >:D

Älä viitti, rupee panettaa :D

Rauhotu lutka  >:D

...kele!

:love:

http://youtu.be/EsRXzNGuovQ

SubGirl

• Vieras
« Vastaus #77 : 29.12.2011, 23:55 »
Lainaus

Tästä mä tykkäisin hirveesti, mutta valitettavasti masterini on sitä sorttia, että tuskinpa tuo moiseen suostuisi :(

Korjasin pikkasen....

heh  ;D

dolorem

• Vieras
« Vastaus #78 : 31.12.2011, 01:13 »
Joo, olen kohtalaisen mustasukkainen, onneksi en aivan ylettömän.

Itse olen aina hieman kummeksunut puheita siitä, että mustasukkaisuus on puhtaasti negatiivinen tunne josta pitää päästä eroon jotta suhde voi hyvin.

Mielestäni mustasukkaisuudella on myös positiivinen puoli vaikka se onkin tosi tuhoisa ja kamala tunne. Itse pyrin vääränlaisesta mustasukkaisuudesta eroon; sellaista on kalvava sairaanloinen olo jonka velloessa rakentelee ties minkälaisia älyttömiä skenaarioita ja mielikuvia toisesta tekemässä sitä tai tätä loukkaavaa. Tämä mustasukkaisuus yhdistyy menettämisen pelkoon ja luottamuksen menetykseen. Sen tappamiseksi kaikkien kannattaa tehdä työtä.

Toisenlainen mustasukkaisuus taas on rakentavaa, sellaista on se mustasukkaisuus jolla osoitetaan toiselle, että oma "omistushalu" kumpuaa kiintymyksestä. Pienellä mustasukkaisuuskohtauksella voi silloin tällöin antaa hyvinkin vahvan viestin suhteessa toiselle että tämä on kaikista tärkein ja arvostettu. Tällainen on ainakin meillä toiminut oikein hyvin ja pitänyt pahemmat tunteet kurissa. Samalla on sitten ollut mahdollista sopia järkevästi mitä tehdään kolmansien osapuolien kanssa ilman että luottamus särkyy ja yhteinen side katkeaa.

Jotkut ovat yrittäneet vakuuttaa minua (erityisesti polyt), siitä, että kaikenlaisesta mustasukkaisuudesta eroonpääsy on paras tilanne koska tällöin molemmat osapuolet voivat toimia vapaasti "vailla rajoitteita" ja silti loukkaamatta toisiaan. Joillakin se varmasti onnistuu, mutta ainakin minunkaltaisillani ihmisillä sen tulkitsee helposti suhteeksi, jossa toinen osapuoli on yhdentekevä paitsi sillä hetkellä kun molempien intressit sattuvat olemaan samat.

Ts. skenaario on "toinen on kuksimassa/sessiossa jossain muualla, itse haluan tehdä intiimiä asiaa x/y/z, haenpa siis tähän tarpeeseen jonkun toisen osapuolen". Helposti ihmiset tällaisessa suhteessa muuttuvat vain tarpeiden tyydyttäjiksi enkä olekaan ymmärtänyt monesti esim niitä polyja jotka kertovat pitävänsä useita suhteita siksi että yksi osapuoli ei pysty tyydyttämään kaikkia tarpeita joten on aivan hyväksyttävää käydä tyydyttämässä ne tarpeet jonkun muun kanssa. Itse ainakin näen tällaiset suhteet varsin omituisina ja melkeinpä egoistisina: mustasukkaisuutta ei tarvitse sietää kun jonkin tarpeen jäädessä täyttymättä toisen kanssa voi sen hakea toisaalta.

Tulipas sekava vuodatus taas, noh.

mastervsop

• Vieras
« Vastaus #79 : 31.12.2011, 01:24 »
Joo, olen kohtalaisen mustasukkainen, onneksi en aivan ylettömän.

Itse olen aina hieman kummeksunut puheita siitä, että mustasukkaisuus on puhtaasti negatiivinen tunne josta pitää päästä eroon jotta suhde voi hyvin.

Mielestäni mustasukkaisuudella on myös positiivinen puoli vaikka se onkin tosi tuhoisa ja kamala tunne. Itse pyrin vääränlaisesta mustasukkaisuudesta eroon; sellaista on kalvava sairaanloinen olo jonka velloessa rakentelee ties minkälaisia älyttömiä skenaarioita ja mielikuvia toisesta tekemässä sitä tai tätä loukkaavaa. Tämä mustasukkaisuus yhdistyy menettämisen pelkoon ja luottamuksen menetykseen. Sen tappamiseksi kaikkien kannattaa tehdä työtä.

Tämä ylläkirjoitettu syntyy jokaiselle Epätietoiselle ihmiselle suhteessa. Eli jos toinen osapuoli ei osaa kertoa tai on tuppisuu niin soppa on valmis ja suhde ennemmin tai myöhemmin karilla.
Epätietoisuus saa ihmisen tekemään ihan mitä tahansa ja yleensä mitkään teot ei ole positiivisia.
Epätietoisuus ei myöskään ole merkki epävarmasta kumppanista per se mutta aika usein epätietoisuus saa sen aikaan ja johtopäätökset toisen päässä on usein täysin vääriä.
Sen kaiken voi estää helposti kommunikoimalla joka ei pitäisi olla vaikeaa mutta on sellaisiakin raviostuttavia tuppisuita eteen tullut. Välillä on käynyt oikein mielessä että onko he tyhmiä kun ei saa suuta auki.

SSturmer

• Vieras
« Vastaus #80 : 31.12.2011, 02:04 »
Suoraa puhetta: Olen kohtalaisen mustasukkainen, mutta myöskin kohtalaisen kova pettämään. Kontrolloin toisia, mutta sallin itselleni vapauksia. Tästä syystä en koe olevani, ainakaan tässä elämänvaiheessa, parisuhdetyyppiä. Olen onnellisimmillani toteuttaessani vapaasti seksuaalisuuttani ja hankkiessani aina vain uudenlaisia sessiointikokemuksia. Haluan toki tutustua joihinkin sessiokumppaneihini enemmän, mutta suhtaudun symbioosisuhteisiin oman luontoni vuoksi varsin nihkeästi.

swan

• Vieras
« Vastaus #81 : 31.12.2011, 02:23 »
(OT:Kännyllä mukava kirjotella kun useimmiten pidemmät viestit kera lainauksien katoaa pikkuerheestä.)

Epävarmuus,epätietoisuus ja puhumattomuus ei tosiaan auta ainakaan mustasukkaisuudessa. Vielä kun jotain ristiriitaista metaviestiä laittaa,niin eiköhän asia ole aika pihvi.

Elikäs kunpa voisi jätkät vaan porskuttaa ja heikot sortua elon teillä. Ja vielä rohkeammin enkuksi: live and let die,live and let live.
:o
« Viimeksi muokattu: 31.12.2011, 02:47 kirjoittanut swan »

nicolaus

• Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
« Vastaus #82 : 11.02.2012, 20:13 »
Kontrollointi kuuluu bdsm-suhteisiin enemmän tai vähemmän ihmisistä riippuen ja on ihan tavanomaista.

Mustasukkaisuudessa ei ole mitään hyvää ... se kertoo vain ihmisen helevetin huonosta itsetunnosta ja kykemättömyydestä uskoa itseensä ja toiseen. Mustasukkaisuus on sairaus ei ominaisuus.

Dominanssi

• Vieras
« Vastaus #83 : 11.02.2012, 20:42 »
Oletko mustis suhteissasi?

Itselle vaikea aihe kun en oikein kykenis tätä aihettakaan jakamaan muiden kanssa. Lapselle en toista vanhempaa myöskään ole halunnut just siksi kun.

Pientä liioittelua,sillä oikeasti haluisi jakaa kumppaneitaan kaikille halukkaille,naapurin reiskankin pitäs joskus edes päästä...

Mustasukkaisuus on totaaline turnoff.

Kahlittu

• Vieras
« Vastaus #84 : 11.02.2012, 20:50 »
Ei pysty, ei kykene. Hajoon mustasukkaisuuteen

swan

• Vieras
« Vastaus #85 : 11.02.2012, 20:51 »
Mustasukkaisuudessa ei ole mitään hyvää ... se kertoo vain ihmisen helevetin huonosta itsetunnosta ja kykemättömyydestä uskoa itseensä ja toiseen. Mustasukkaisuus on sairaus ei ominaisuus.

Minä en ihan noin jyrkästi pysty ajattelemaan. Joku taisi mainita, että jos on aavistuksen mustis, se on merkki että välittää toisesta. Tai sitten niin, ettei halua luovuttaa kumppaniaan toisille. Tietysti olemme erilaisia ja toiset haluavatkin jakaa kumppaninsa muiden kanssa.
En julistaisi sitä kumminkaan ainoana oikeana totuutena, niin kuin en muitakaan tapoja.

Huonosta itsetunnosta taitaa kärsiä yksi ja toinen, enkä väitä että se olis jotenkin tavoiteltavaa, mutta ei se sairauskaan ole..tai sitten suomessakin on ihan helevetin sairasta porukkaa ja pitäis viedä hoitoon jne.

Dominanssi

• Vieras
« Vastaus #86 : 11.02.2012, 21:25 »
En julista oppeja.
Kunhan vaan totean, että omalta kohdaltanai varmin tapa lopettaa suhde,
on osoittaa mustasukkaisuutta.
Itse en ole sellaista koskaan tuntenut, sillä olen oivaltanut, etten juurikaan
voi vaikuttaa siihen, jos minulle tärkeä ihminen löytää toisesta ihmisestä jotain
mitä en itse kykene tarjoamaan.

swan

• Vieras
« Vastaus #87 : 11.02.2012, 22:06 »
Itse en ole sellaista koskaan tuntenut, sillä olen oivaltanut, etten juurikaan
voi vaikuttaa siihen, jos minulle tärkeä ihminen löytää toisesta ihmisestä jotain
mitä en itse kykene tarjoamaan.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Omaa arvomaailmaa vastaan sotii taas sellainen elämän tarjoustalomeininki, jossa ihmissuhteet olis jotain halpiskamaa,joista voi nyppiä haluamasa tarjottavat kuin rusinat pullasta ja siirtyä taas seuraavaan kohteeseen.
En lopultakaan tiedä paljonko tälläistä on, mutta joistain huokuu sellainen asenne. Ei osaa arvostaa sitä mitä on saanut ja ikäänkuin hyvät suhteet olisi jokin itsestäänselvyys.
Toki joillekin ne voi tulla eteen sormia naksauttamalla ja helposti.

En minäkään sille mitään mahda, että mulla ei ole näemmä paljoakaan annettavaa kenellekään.

Varmaankin reagoin tänään turhan voimakkaasti, kun huomaan,että edelleen on ihmisiä jotka haluavat eristää kelpaamattomana ja kyykyttää sadalla. Täällä ei onneksi sellaista kulttuuria ole paljoakaan. Että sori.

Dominanssi

• Vieras
« Vastaus #88 : 11.02.2012, 22:12 »
no kyllä minulla on paljonkin annettavaa omasta mielstäni.. sitä en todellakaan tarkoittanut.

Mutta mustasukkaisuuteen en jaksa voimavarojani uhrata.
Ja sen myötä en voi myöskään moista ilmiötä hyväksyä.

swan

• Vieras
« Vastaus #89 : 11.02.2012, 22:16 »
Minäkään en tarkoittanut, koska miten voisinkaan,kun ei tunneta ja muutenkaan en menisi moista kenestäkään sanomaan.