Kirjoittaja Aihe: Bannattujen profiilit?  (Luettu 3222 kertaa)

isabella

Bannattujen profiilit?
« : 12.03.2018, 18:35 »
Tämä on täysin yleisluontoinen kysymys eikä liity mitenkään kenenkään yksittäisen henkilön tapaukseen. Tämä ei myöskään ole kritiikkiä toimintatapoja kohtaan, ainoastaan tiedonhalua :)

Mitä tapahtuu bannatun Baarin jäsenen profiilille? Nyt näyttäisi että se ei katoa eikä aiemmin kirjoitettuihin kommenteihin ilmesty vieras-merkintää kuten silloin jos jäsen itse poistaa profiilin.

Oletetaan että Baariin tulee uusi jäsen nyt ja hän alkaa lukea vanhoja keskusteluja. Siellä hän lukee jonkun kirjoituksia ja päättää näiden perusteella lähestyä kirjoittajaa yksärillä esim. kysyäkseen jotain. Voiko jostain nähdä että henkilö ei ole paikalla koska onkin jo joskus menneisyydessä saanut bannit Baariin? Vai jääkö uusi jäsen turhaan odottelemaan vastausta viestiinsä ja päättelee sitten että tyyppi on totaalinen mulkku kun ei vastausta koskaan tule ;D?

Paistettu Mörkö

• Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Baarin kirstunvartija
  • Galleria
Vs: Bannattujen profiilit?
« Vastaus #1 : 12.03.2018, 18:52 »
Moro,

homma menee jotensakin niin että porttikiellon (määräaikaisen tai pysyvän) käyttäjän profiili jää olemaan. Käyttäjä liitetään pysyvän porttikiellon tapauksessa piilotettuun ryhmään (jotta ko. käyttäjäryhmän hallitseminen ryhmänä on mahdollista) ja poistetaan jäsenhaun tuloksista. Profiiliia pääsee kuitenkin katsomaan.

Perustelu tälle on yksinkertainen - määräaikaisten banaanien tapauksessa käyttäjä on palaamassa eikä syytä estää profiilin löytymistä varsinaisesti ole, ja pysyvien tapauksessa halutaan estää rinnakkaistunnusten luominen (ok, ehkä enemmänkin periaatteellisesti). Käyttäjän profiilista ei peruskäyttäjä näe että käyttäjällä on porttikielto.

Tunnuksen poistaminen taas on Baarissa pääasiassa ylläpidollinen, ei kurinpidollinen toimenpide - kun tunnus on poistettu, ei mikään estä käyttäjää luomasta itselleen uutta tunnusta, kunhan Baarin sääntöjä tunnuksista yleisesti noudatetaan.

Pointsisi on ihan hyvä, keskustelemme ylläpidon kesken aiheesta ja katsotaan josko jokin muutos olisi aiheellinen.

Rgds, Mörkö

latexbun

• Vieras
« Vastaus #2 : 12.03.2018, 19:04 »
Tunnuksen poistaminen taas on Baarissa pääasiassa ylläpidollinen, ei kurinpidollinen toimenpide - kun tunnus on poistettu, ei mikään estä käyttäjää luomasta itselleen uutta tunnusta, kunhan Baarin sääntöjä tunnuksista yleisesti noudatetaan.

Tarkoittaako tämä sitä, että:
a) jos henkilö itse poistaa tunnuksensa, sen voi tehdä uudestaan

vai

b) henkilö bannataan foorumilta ja bannit saanut voi tehdä uuden tunnuksen?

Ylläpitohan näkee jokaisen käyttäjän ip-osoitteen, eikö vain? Eikö banni ole aina pysyvä?

Paistettu Mörkö

• Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Baarin kirstunvartija
  • Galleria
« Vastaus #3 : 12.03.2018, 19:13 »

Tarkoittaako tämä sitä, että:
a) jos henkilö itse poistaa tunnuksensa, sen voi tehdä uudestaan

vai

b) henkilö bannataan foorumilta ja bannit saanut voi tehdä uuden tunnuksen?

Ylläpitohan näkee jokaisen käyttäjän ip-osoitteen, eikö vain? Eikö banni ole aina pysyvä?

Hoi,

luonnollisesti tarkoitan tilannetta jossa tunnus konkreetisesti poistetaan joko käyttäjän itsensä toimesta, yli vuoden inaktiivisuuden seurauksena yms.

Porttikiellossa oleva käyttäjä ei voi luoda uutta tunnusta. Porttikiellossa oleva käyttäjä ei teknisesti ole 'poistettu'. Porttikielto voi olla määräaikainen tai pysyvä.

Rgds, Mörkö

Kettu vinossa

• Vieras
« Vastaus #4 : 13.03.2018, 10:26 »
Bannista kertova merkintä profiilissa olisi kieltämättä hyvä. Muistan kun itse olin tilapäisessä bannissa ja sain yksityisviestejä. Niistä tuli sähköposti-ilmoitus jota kautta pystyin lukemaan viestin, mutta en tietenkään voinut vastata niihin koska sitä varten olisi pitänyt kirjautua foorumille.

Kun sivua luki kirjautumattomana, huomasin että foorumilla joku oli siteerannut kommenttejani tai joku kysyi jotain minulta. Siinä toki harmitti että ihmiset eivät tienneet minun olevan bannissa, joten en voinut vastata heille. Sivulla oli myös muutama käyttäjä joka ihmetteli että mihin ihmeeseen olin hävinnyt.

Jotta ei tule muille vaikutelmaa että foorumilainen välttelee vastaamista tahallaan tai on kadonnut mystisesti, bannista kertova merkintä olisi hyvä. Pysyvälle bannille ja tilapäiselle bannille voisi olla eri merkintänsä.