Baarin kannatusmaksut
Mutta kun koulukiusaajakäytöksestä puhutaan, niin itse olen kiinnittänyt huomiota yhteen ikävään ilmiöön. Täällä baarissa hengailee muutamakin nikki, jotka ilmeisesti voivat käyttäytyä ihan miten tahansa ilman että siihen on juuri puuttumista, vain siksi että he ovat pitkältä ajalta yleisesti tunnettuja nimiä. Ymmärrän, että ylläpidollakin on näissä tapauksissa korkeampi kynnys käytöksestä huomauttaa, ja monet rivikäyttäjät pitävät mieluummin suunsa kiinni kuin ottavat lokaa niskaan. Usein nämä kaverit ovat sen verran hyökkääviä persoonia ettei kukaan ymmärrettävästikään tahdo joutua niiden silmätikuksi.
vilan kommenttiin vastaten; mie en pysty allekirjoittamaan tuota, että bdsm-porukka hyväksyttäisiin noin vain tavan kaduntallaajien joukossa tai työpaikoilla tai terveydenhuollossa. Se on tavoite. Hienoa, jos osa meistä jo elää siinä maailmassa. Tämä bdsm-yhteisö vs. muu maailma on mielestäni kuitenkin enemmän kinkyjen seksuaalioikeuksien edunvalvontaan liittyvä asia kuin varsinaisesti skenen sisäiseen turvallisuuteen.
Karwanaama: Laitat todella paljon vastuuta pahoinpidellylle ihmiselle. Kyse ei aina kaksinaamaisuudesta vaan kyse voi olla myös pelosta. Pahoinpitelijä on voinut pyytää häntä suosittelemaan itseään, tai hän on muuten voinut pelätä että D reagoi jos hän ei suosittele tätä. Pahoinpidelty subi on ihan samanlainen kuin pahoinpidelty vaniljakin, heillä on hyvin kompleksinen suhde pahoinpitelijäänsä. Vie todennäköisesti vuosia ennen kuin ihminen kykenee hyväksymään, ettei ollut vastuussa teoista. Ole vähän armeliaampi.
No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.
Lainaus käyttäjältä: vila - 11.03.2018, 19:31Karwanaama: Laitat todella paljon vastuuta pahoinpidellylle ihmiselle. Kyse ei aina kaksinaamaisuudesta vaan kyse voi olla myös pelosta. Pahoinpitelijä on voinut pyytää häntä suosittelemaan itseään, tai hän on muuten voinut pelätä että D reagoi jos hän ei suosittele tätä. Pahoinpidelty subi on ihan samanlainen kuin pahoinpidelty vaniljakin, heillä on hyvin kompleksinen suhde pahoinpitelijäänsä. Vie todennäköisesti vuosia ennen kuin ihminen kykenee hyväksymään, ettei ollut vastuussa teoista. Ole vähän armeliaampi. No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.
Lainaus käyttäjältä: submit - 11.03.2018, 19:47No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.Ei pitäisi, mutta monelle se on helpompi vaihtoehto. Tekijään voi törmätä bileissä/miiteissä ja ne ikävät tuntemukset palaavat helposti takaisin pinnalle, vaikka niitä on yrittänyt tappaa parhaansa mukaan. Ja julkisesti suunsa avanneena, olet uhri monen silmissä sen jälkeen. Ihmiset toimivat eri tavalla tämän jälkeen sinun ympärilläsi. Osa etsien rakoa hyväksikäyttää toisen tilaa ja osa taas varpaisillaan ympärillä pyörien, peläten ehkä toisen tahatonta satuttamista.
Lainaus käyttäjältä: submit - 11.03.2018, 19:47Lainaus käyttäjältä: vila - 11.03.2018, 19:31Karwanaama: Laitat todella paljon vastuuta pahoinpidellylle ihmiselle. Kyse ei aina kaksinaamaisuudesta vaan kyse voi olla myös pelosta. Pahoinpitelijä on voinut pyytää häntä suosittelemaan itseään, tai hän on muuten voinut pelätä että D reagoi jos hän ei suosittele tätä. Pahoinpidelty subi on ihan samanlainen kuin pahoinpidelty vaniljakin, heillä on hyvin kompleksinen suhde pahoinpitelijäänsä. Vie todennäköisesti vuosia ennen kuin ihminen kykenee hyväksymään, ettei ollut vastuussa teoista. Ole vähän armeliaampi. No aivan - miksiköhän muuten olin tällä kertaa sokea tälle vaihtoehdolle, vaikka noin muuten tiedän, että tämä on yleinen ja luonnollinenkin reaktio pahoinpitelyn jälkeen. Ehkä aivot on tottunut siihen vaihtoehtoon, että jos joku oikein ikäviä kokee, häviää "seurapiirielämästä" kokonaan eli jos edelleenkin pyörii samassa skenessä, on oletuksena(ni) että asiat on hoidettu kuntoon, mutta eihän se aina niin mene. Eikä tietty kenenkään pitäisi joutua poistumaan omista sosiaalisista kuvioista, vaikka olisikin joutunut rikoksen uhriksi.Olisipa kiva kuulla, mikä tässä juuri teitä kosketti? Tässähän voi tosiaan olla sävyjä olla aika paljon. Joka tapauksessa haistelen, teidän molempien teksteistä, että mielestänne olen voinut tehdä virhearvion. Toki se on mahdollista, mutta olisin hyvin yllättynyt jos näin olisi. Nyt teistä on varmaan kiinnostavaa arvailla mitä kaikkea tässä on voinut tapahtua sellaista, mikä selittäisikin koko ketjun. Hieman tylsää ja turhaa pohdintaa. Mutta jos lyhyesti kerron että tämä uppaaja näki tämän pahoinpitelyn, mutta ei ollut kohde. Niin ja todellakin halusinkin kertoa tässä tarinassa miten typerää kaksinaamaista touhua tuohon edellä kirjoittamaani liittyi paljonkin, mutta huomaan että kiinnostavampaa yleisölle olisikin tietää detailit. Minusta pikkusisko kirjoitti edellä tosi hyvin ja yhdyn hänen ajatuksiinsa vahvasti. Lähdekritiikki on todellakin hyvä asia. Jotkut varmasti pitää minun horinoita täysin turhina.
Olisipa kiva kuulla, mikä tässä juuri teitä kosketti? Tässähän voi tosiaan olla sävyjä olla aika paljon. Joka tapauksessa haistelen, teidän molempien teksteistä, että mielestänne olen voinut tehdä virhearvion. Toki se on mahdollista, mutta olisin hyvin yllättynyt jos näin olisi. Nyt teistä on varmaan kiinnostavaa arvailla mitä kaikkea tässä on voinut tapahtua sellaista, mikä selittäisikin koko ketjun. Hieman tylsää ja turhaa pohdintaa. Mutta jos lyhyesti kerron että tämä uppaaja näki tämän pahoinpitelyn, mutta ei ollut kohde. Niin ja todellakin halusinkin kertoa tässä tarinassa miten typerää kaksinaamaista touhua tuohon edellä kirjoittamaani liittyi paljonkin, mutta huomaan että kiinnostavampaa yleisölle olisikin tietää detailit. Minusta pikkusisko kirjoitti edellä tosi hyvin ja yhdyn hänen ajatuksiinsa vahvasti. Lähdekritiikki on todellakin hyvä asia. Jotkut varmasti pitää minun horinoita täysin turhina.Yst. Terv.- Karwis
Oma kokemukseni näissä piireissä esiintyvästä kiusaamisesta on livenä tapahtuva kiusanteko, jota jatketaan foorumilla siten, että vain asianosaiset tietävät varmuudella, mistä on kyse. Ulkopuoliselle tällainen käytös näyttäytyy lähinnä omituisena kinasteluna tai sitä ei edes huomaa.
Minua ei kiinnosta toisten ihmisten kärsimysten yksityiskohdat, eikä niitä olisi edes oikein jakaa koska tuossakin pahoinpitelytilanteessakin on ollut ihan oikea uhri. Hänen elämäänsähän tässä revitellään.