Baarin kannatusmaksut
Minulle pervo sanana merkitsee samantapaista karnevalistista vallan nurinkääntöä, kuin mistä on kyse silloin kun tummaihoiset kutsuvat keskenään toisiaan neekereiksi. Kyllä, pervo viittaa perverssiin, väärään ja vihattuun, mutta nimenomaan siitä kumpuaa sen positiivinen voima: Ollaan sitten justiin niin väärin kuin ollaan, mutta rakastetaan itteämme ja toisiamme sellaisenaan. Itse käytänkin p-sanaa suurella lämmöllä ja veljeydellä, mutta myös ivaten sitä lähtökohtaa että me olisimme lähtökohtaisesti huonolla tavalla poikkeavia. Silti, aina kun tähän sanaan tartun, se on leikillistä ja toisille samoin kokeville silmää iskevää. Vakavasti ottaen en itseäni pervoksi suostuisi määrittelemään. Perverssitkin fantasiat ovat minun nähdäkseni täysin normaaleja ja luonnollisia, luontaista kiinnostusta äärimmäisyyksiin, ei niiden takia kenenkään tarvitse oikeasti identifioitua friikiksi.
Kieltämättä sana "pervo" kuulostaa munkin korvaan jotenkin väärällä tavalla likaiselta. Tulee mieleen just joku vanha setä, joka vaanii pikkutyttöjä puskissa päästäkseen esittelemään niille housujensa sisältöä.
Samaan tapaan kuin nörtit ovat nykyään ylpeästi nörttejä, entinen negatiivinen nimitys on käännetty yhteisön toimesta positiiviseksi ja vastaa nykyään enemmän englannin sanaa "geek" kuin "nerd".