Baarin kannatusmaksut
Huomasin sellaisen asian että tuo sukupuoli-valikko profiilin muokkaustilassa on vähän omituinen. Vaihtoehdot tällä hetkellä ovat: nainen, mies, pari, trans, määrittelemätön, muu. "Trans" itsessään ei ole sukupuoli, joten on puutteellista että se on vain yhtenä valintana. Trans voi olla myös mies, nainen, tai muu. Ehdottaisinkin, että vaihtoehdot muutettaisiin tällaisiksi: cisnainen, cismies, transnainen, transmies, muu, määrittelemätön, pari. Tämäkään lista ei ole täydellinen, ja vaihtoehtoja voisi asettaa paljon enemmän, mutta olisi mun mielestä toi olisi kuitenkin täsmällisempi kuin nykyiset vaihtoehdot.
Lainaus käyttäjältä: Mei - 12.02.2018, 20:29Huomasin sellaisen asian että tuo sukupuoli-valikko profiilin muokkaustilassa on vähän omituinen. Vaihtoehdot tällä hetkellä ovat: nainen, mies, pari, trans, määrittelemätön, muu. "Trans" itsessään ei ole sukupuoli, joten on puutteellista että se on vain yhtenä valintana. Trans voi olla myös mies, nainen, tai muu. Ehdottaisinkin, että vaihtoehdot muutettaisiin tällaisiksi: cisnainen, cismies, transnainen, transmies, muu, määrittelemätön, pari. Tämäkään lista ei ole täydellinen, ja vaihtoehtoja voisi asettaa paljon enemmän, mutta olisi mun mielestä toi olisi kuitenkin täsmällisempi kuin nykyiset vaihtoehdot.Mikä on muun ja määrittelemättömän ero?
Lainaus käyttäjältä: D79Mies - 12.02.2018, 22:02Lainaus käyttäjältä: Mei - 12.02.2018, 20:29Huomasin sellaisen asian että tuo sukupuoli-valikko profiilin muokkaustilassa on vähän omituinen. Vaihtoehdot tällä hetkellä ovat: nainen, mies, pari, trans, määrittelemätön, muu. "Trans" itsessään ei ole sukupuoli, joten on puutteellista että se on vain yhtenä valintana. Trans voi olla myös mies, nainen, tai muu. Ehdottaisinkin, että vaihtoehdot muutettaisiin tällaisiksi: cisnainen, cismies, transnainen, transmies, muu, määrittelemätön, pari. Tämäkään lista ei ole täydellinen, ja vaihtoehtoja voisi asettaa paljon enemmän, mutta olisi mun mielestä toi olisi kuitenkin täsmällisempi kuin nykyiset vaihtoehdot.Mikä on muun ja määrittelemättömän ero?Mä ajattelin ton määrittelemättömän tarkoittavan sitä, ettei halua kertoa tai määritellä sukupuoltaan. Se oli listassa valmiina joka tapauksessa, musta se vois hyvin jäädä.
Entö voisko sukupuoli olla vapaasti täytettävä kohta profiilissa, samoin kuin vaik paikkakunta? Kun ei kai täällä ole hakutoimintoa sukupuolen perusteella tms.
Huomasin sellaisen asian että tuo sukupuoli-valikko profiilin muokkaustilassa on vähän omituinen. Vaihtoehdot tällä hetkellä ovat: nainen, mies, pari, trans, määrittelemätön, muu. "Trans" itsessään ei ole sukupuoli, joten on puutteellista että se on vain yhtenä valintana. Trans voi olla myös mies, nainen, tai muu. Ehdottaisinkin, että vaihtoehdot muutettaisiin tällaisiksi: cisnainen, cismies, nainen, mies, transnainen, transmies, muu, määrittelemätön, pari. Tämäkään lista ei ole todellakaan täydellinen, ja vaihtoehtoja voisi asettaa paljon enemmän, mutta olisi mun mielestä toi olisi kuitenkin täsmällisempi kuin nykyiset vaihtoehdot. Edit. lisäsin listaan naisen ja miehen. Myös feminiininen ja maskuliininen vois olla yhdet vaihtoehdot.
Ei voi olla. Parannusehdotusten ketjussa asiasta on juuri puhuttu tänään ja vastaus on luettavissa Täältä.
Trans viittaa nykysanaston mukaan myös muunsukupuoliseen, joten pelkkä transmies ja transnainen ei riitä avaamaan nykyistä trans-vaihtoehtoa.Esimerkiksi okcupidissa on hakuja varten profiilissa mahdollisuus valita "haluan näkyä hauissa joissa haetaan naista" ja sama miehestä. Minusta olisi outoa, jos baarin haussa jotenkin esimerkiksi eroteltaisiin hakeeko naista vai transnaista vai cisnaista. Itse kyllä vaihtaisin sukupuoleni mahdollisimman epänaiseksi jos tuo haku tulee, koska en halua vastaanottaa sukupuoliperusteista massapostitusta.