Baarin kannatusmaksut
Pikkusisko viittasi tuossa siihen, että kommentoijien pitäisi nähdä, että aloittaja ei ole mikään seurapiirieläin. Jos ei ole itse kertonut olevansa introvertti tms. sellaista on ehkä vaikea nähdä, etenkin, jos itse on erityisen ekstrovertti. Sen sijaan voi tulla mieleen, että aloittaja saattaisi ehkä antaa paremman kuvan itsestään suullisesti - jos kirjoittaminen sattuu olemaan tavalla tai toisella kömpelöä tai rivejä on niin vähän, että edes niiden välejä suurennuslasilla tihrustamalla ei löydä sitä tarttumapintaa.
Yleensä näiden "mene miittiin" tms kommenttien takana on se ajatus, että tapaa niitä ihmisiä, tutustuu ihmisiin, oma-aloitteisesti. Kukaan ei kotoa tule hakemaan mököttävää negaajaa.Toki jos hyvässä hengessä haluaa kahden kesken tutustua, niin mikään ei estä laittamasta mielenkiintoisille ihmisille viestiä ja pyytää vaikka kahville. Tätä on tullut havaittua tuolla chatin puolella. Siellä voi kevyesti keskustella asiasta kun asiasta ilman mitään paineita mistään. Sitten on matalampi kynnys pyytää kahvillekin tai syömään ja kysytyllä on helpompi suostua kun joku tuntuma jo on tyypistä. Harva taaskaan tuntemattoman kanssa lähtee edes kahville tuosta noin vaan, kun alustana on niin arka aihe kuin seksuaalisuus. Joillekin se on arka, toisia ei taas välttämättä kiinnosta ne kahvittelut muuten vaan, voi olla introvertti, ujo tai sitten ei hae seuraa.Mielestäni kinkyväki ei tarvitse sen enempää ympäristön tukea kuin vaniljatkaan. Tämän foorumin aihepiiri on vain sellainen, että täällä ihmiset pitävät itseään piilossa. Eivät kerro itsestään yhtä avoimesti kuin jossain vaniljapiireissä, vaan se avoimuus rajoittuu vain yhdelle osa-alueelle jos sillekään. Ihmiset eivät ole yhtä todellisia ilman kasvoja. Ihmiset haluvat tutustua ihmisiin, persooniin, henkilöihin. Netissä se persoona pitää pystyä tuomaan esille muilla tavoin. Esimerkiksi aloittajalla on paljon kirjoituksia, joissa tuo omaa persoonaansa esille, enkä usko että hänen olisi vaikea löytää seuraa, vaikka hän ei olisi julkaissut ainuttakaan kuvaa eikä ole miiteissä kävijä.Ekstroverttien keinot ovat nopeampi ja yksinkertaisempia, mutta ei seuranhaku introverteillekään mahdotonta ole. Siihen vain tulee panostaa ihan eri tavalla, kukaan ei saa mitään laittamatta itseään peliin.Itsekin olen toisaalta hyvinkin introvertti, en viihdy isoissa ihmisporukoissa ja siksi miitit eivät ole minun juttuni muuten kuin äärimmäisen harvoin. Ja silloinkin sitten juttelen mieluummin vain parin tyypin kanssa. Miiteissä on kuitenkin se mahdollisuus, että voi seurata ihmisiä, vaikuttaisiko joku kiinnostavalta ja lähteä tutustumaan tähän vaikka mitiin jälkeen erikseen.
Foorumi aktiivisuus on toinen ja ainakin itse koen sen vinkin olevan paljolti perusteeton.
Lainaus käyttäjältä: kulkija - 07.01.2018, 11:02Foorumi aktiivisuus on toinen ja ainakin itse koen sen vinkin olevan paljolti perusteeton. Kirjoittaa henkilö jolla on mittarissa alle 30 viestiä.
Hmm. Itse olen aika (turhan?) innokkaasti vinkkaillut miittijutuista uusille ihmisille. En ole ajatellut, että se olisi mitenkään painostavaa. Olen itsekin introvertti mutta tykkään käydä miiteissä ja bileissä. Jotkut kokevat, että olen ujo mutta itse sanoisin, että puhun kun minulla on asiaa ja mielenkiintoisista aiheista jaksan kyllä keskustella paljonkin. Lisäksi olen ehkä vähän hitaasti lämpenevä. Olen kyllä iloinen, että minua alunperin kannustettiin tulemaan miittiin vaikken sieltä ketään tuntenut. Olen oppinut itsestäni lyhyessä ajassa paljon ja saanut hienoja uusia ihmisiä elämääni.