Baarin kannatusmaksut
Ps. Mulla ei ole tarvetta tässä keskustelussa herjata, demonisoida tai stereotypioida mitään suuntautuneisuuksia, identiteettejä tai aatteita, toivottavasti ei sullakaan.
Lainaus käyttäjältä: Hirvaz - 04.01.2018, 00:44Lainaus käyttäjältä: Apollyon - 03.01.2018, 22:27Näiden perusteella feminismillä ei nähdäkseni voi sanoa olevan ongelmaa BDSM-kulttuurin tai sitä harrastavien ihmisten kanssa.Joo, no, kyllähän näitä riittää vaikkei edes vaivautuisi tonkimaan mitään ammoisia toisen aallon "pre-sex positive" -lähteitä.Tuskin kenelläkään on ollut tarkoitus väittää että nykyinen feministinen ajattelu olisi jotenkin monoliittisen anti-BDSMististä, mutta kuinka paljon yksittäistapauksia mahtaa olla tarpeen esitellä että voidaan todeta BDSM:ään vähintään kriittisesti tai skeptisesti suhtautuvan juonteen ilmeisesti olevan jossain määrin myös osassa kolmannen aallon feminististä ajattelua mukana - ja että tämän juonteen puitteissa toistuvasti erityisen problemaattiseksi nähdään asetelmat jotka toisintavat reaalimaailman (oletettuja) hierarkioita? * )Tämä keskustelu alkaa Wikipedia-linkillä, johon minä (feministi) ensimmäisenä viittasin. Kyseinen wikipedia-linkki kertoo, että juu, kyllä feministeistä osa sanoo, että juu, feministien keskuudessa on BDSM-kielteisyyttä. Kukaan ei käsittääkseni ole missään vaiheessa tätä kieltänyt (joskin on sanotti, että minun ja minun ja minun feminismi plus BDSM ei hengaa tässä ajatuslaatikossa). Miksi siis lähdet todistamaan jotain, joka on jo todistettu? Mikä on argumenttisi? Kukaan kun ei väitä, että BDSM-kielteisyys olisi jotenkin kokonaan hävinnyt feminismin kartalta. Feminsmi EI ole yksittäinen ajatus, se on keskustelu. Se on neuvottelu siitä, miten yhteiseen päämäärään (tasa-arvo) päästään, ja miltä se käytännössä näyttää.
Lainaus käyttäjältä: Apollyon - 03.01.2018, 22:27Näiden perusteella feminismillä ei nähdäkseni voi sanoa olevan ongelmaa BDSM-kulttuurin tai sitä harrastavien ihmisten kanssa.Joo, no, kyllähän näitä riittää vaikkei edes vaivautuisi tonkimaan mitään ammoisia toisen aallon "pre-sex positive" -lähteitä.Tuskin kenelläkään on ollut tarkoitus väittää että nykyinen feministinen ajattelu olisi jotenkin monoliittisen anti-BDSMististä, mutta kuinka paljon yksittäistapauksia mahtaa olla tarpeen esitellä että voidaan todeta BDSM:ään vähintään kriittisesti tai skeptisesti suhtautuvan juonteen ilmeisesti olevan jossain määrin myös osassa kolmannen aallon feminististä ajattelua mukana - ja että tämän juonteen puitteissa toistuvasti erityisen problemaattiseksi nähdään asetelmat jotka toisintavat reaalimaailman (oletettuja) hierarkioita? * )
Näiden perusteella feminismillä ei nähdäkseni voi sanoa olevan ongelmaa BDSM-kulttuurin tai sitä harrastavien ihmisten kanssa.
Totta vitussa mä halveksun feministien ääripäätä, ihan samanlailla, kuin islamistien ääripäätä (tai minkä tahansa -ismin ääripäätä).
Lainaus käyttäjältä: Toy - 04.01.2018, 12:27Jatkanpa vielä...Niin, ja voiko kikkelillä varustetun miehen halut edellä tapahtuvaa seksiä jatkuvasti korostavassa yhteiskunnassa kasvanut nainen koskaan oikeasti ja vapaasta tahdostaan suostua penetratiiviseen seksiin?Ei kai sinulle tule uutena tietona se, että on kelpo liuta feministisesti ajattelevia joiden mielestä ei voikaan? Ja että suostuminen heteroseksuaaliseen suhteeseen ylipäänsä on heidän mielenmaisemassaan perustavanlaatuinen petos sisarkuntaa kohtaan? Tässä (05/2017) ei-valkoinen radikaalifeministi kirjoittaa mielestäni hyvin paljosta ja pohdiskelee ellei kipuilekin vaikka etenkin ageismiä niin myös mm. sitä, ettei lesbous ole hänen mielestään välttämättä valinnan asia mutta että monien mielestä on ja ellei valitse näin on patriarkaatin uhri, ja että seksimyönteinen (seksityötä, strippaamista ja ylipäänsä naisten riistämistä haliva) feminismi ei ole feminismiä lainkaan. * )
Jatkanpa vielä...Niin, ja voiko kikkelillä varustetun miehen halut edellä tapahtuvaa seksiä jatkuvasti korostavassa yhteiskunnassa kasvanut nainen koskaan oikeasti ja vapaasta tahdostaan suostua penetratiiviseen seksiin?
Lainaus käyttäjältä: Pip - 06.01.2018, 02:42Totta vitussa mä halveksun feministien ääripäätä, ihan samanlailla, kuin islamistien ääripäätä (tai minkä tahansa -ismin ääripäätä). Ketäs nää on?
BDSM-vastaisuutta löytyy myös BDSM sisältä, suurimmalla osalla on sellainen käsitys, että vain oma tapa toteuttaa sitä on se oikea tapa, ja muitten tapa on väärä. Tämän huomaa täällä foorumillakin miltei jokaisesta keskusteluketjusta.