Kirjoittaja Aihe: Kuluneet aiheet, nollaprofiilit yms  (Luettu 9027 kertaa)

Unikeko

• Kanta-asiakas
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
Vs: Kuluneet aiheet, nollaprofiilit yms
« Vastaus #15 : 17.12.2017, 00:45 »
Tässä onkin hyvä aihe seuraavaan kehitysversioon tuo nollaprofiilien pakollinen täydentäminen.

Eli ei varmaan haittasi jos profiilissa täytyisi olla täytettynä edes kaikki perustiedot ennen kuin pääsee lähettämään yksityisviestejä tai ylipäätään osallistumaan keskusteluihin.

Suurin osa käyttäjistä sentään tietää oman sukupuolensa, seksuaalisen suuntautumisensa ja jos ei niin voi laittaa ainakin sen minkä sillä hetkellä kokee omakseen. Samoin täytyisi tietää sekin etsiikö seuraa vai ei ja sitäkin kohtaa voi sit muuttaa kun alkaa etsimään seuraa tai seuralainen löytyy.

Ainakin minua ärsytti alkuun suunnattomasti se että jollain saattoi olla kiintoisa teksti muuten, mutta profiilista puuttui sekä ikä että sukupuoli. Jollekin ikä on vain numero, mutta siinä vaiheessa kun tietää omat taipumuksensa niin ei tee mieli poiketa niistä liian kauas.

Vieläkin tärkeämpää olisi rehellisesti kertoa varsinkin se jos sattuu olemaan naimissa, eroprosessi kesken, huollettavia, haaremi, poly tai ihan vaan säännöllisesti pettämässä puolisoaan milloin kenenkin kanssa.

Silloin sen profiilin lukija voisi sitten itse päättää kannattaako moiseen tuhlata aikaansa vai jos tarkoituksena on etsiä pidempiaiakaista seuraa niin koittaa löytää joku aidosti seuraa vailla oleva sinkku.

Niin ja se paikkakunta/maakunta olisi suhteellisen tärkeä tieto. Tietty tuo juuri 17 vuotta vanhoista talvikumeistaan uusille talvitassuille siirtynyt alkuperäisrenkaita vanhempi auto vie treffeille vaikka Savonlinnaan saakka, Porvoosta etelään ei sit enää näin passittomana paljoa pääse.

Olkoonkin että jotkut aiheet ovat kuluneita niin ne ovat niitä syystä. Montaa ihmistä saattaa vaivata sama asia eri aikaan ja sit se usein helpottaa kun on saanut avautua tarpeeksi tai tunkeutua/antautua tarpeeksi syvälle keskusteluun.

Toisilla sivustoilla nollaprofiileilla vonkaavat usein itänaapureiden ja Afrikan huijaustetailijat.

Sosumi

• Baarikärpänen
  • Hurt me please
  • Galleria
« Vastaus #16 : 17.12.2017, 01:01 »
Tässä onkin hyvä aihe seuraavaan kehitysversioon tuo nollaprofiilien pakollinen täydentäminen.

Eli ei varmaan haittasi jos profiilissa täytyisi olla täytettynä edes kaikki perustiedot ennen kuin pääsee lähettämään yksityisviestejä tai ylipäätään osallistumaan keskusteluihin.

Suurin osa käyttäjistä sentään tietää oman sukupuolensa, seksuaalisen suuntautumisensa ja jos ei niin voi laittaa ainakin sen minkä sillä hetkellä kokee omakseen. Samoin täytyisi tietää sekin etsiikö seuraa vai ei ja sitäkin kohtaa voi sit muuttaa kun alkaa etsimään seuraa tai seuralainen löytyy.

Ainakin minua ärsytti alkuun suunnattomasti se että jollain saattoi olla kiintoisa teksti muuten, mutta profiilista puuttui sekä ikä että sukupuoli. Jollekin ikä on vain numero, mutta siinä vaiheessa kun tietää omat taipumuksensa niin ei tee mieli poiketa niistä liian kauas.

Vieläkin tärkeämpää olisi rehellisesti kertoa varsinkin se jos sattuu olemaan naimissa, eroprosessi kesken, huollettavia, haaremi, poly tai ihan vaan säännöllisesti pettämässä puolisoaan milloin kenenkin kanssa.

Silloin sen profiilin lukija voisi sitten itse päättää kannattaako moiseen tuhlata aikaansa vai jos tarkoituksena on etsiä pidempiaiakaista seuraa niin koittaa löytää joku aidosti seuraa vailla oleva sinkku.

Niin ja se paikkakunta/maakunta olisi suhteellisen tärkeä tieto. Tietty tuo juuri 17 vuotta vanhoista talvikumeistaan uusille talvitassuille siirtynyt alkuperäisrenkaita vanhempi auto vie treffeille vaikka Savonlinnaan saakka, Porvoosta etelään ei sit enää näin passittomana paljoa pääse.

Olkoonkin että jotkut aiheet ovat kuluneita niin ne ovat niitä syystä. Montaa ihmistä saattaa vaivata sama asia eri aikaan ja sit se usein helpottaa kun on saanut avautua tarpeeksi tai tunkeutua/antautua tarpeeksi syvälle keskusteluun.

Toisilla sivustoilla nollaprofiileilla vonkaavat usein itänaapureiden ja Afrikan huijaustetailijat.
Hei, kaikki eivät ole täällä seuranhaussa, osa on vaan juttelemassa kinkyilystä. Ikää, sukupuolta tai seksuaalista suuntautumista ei ole mikään pakko kertoa julkisesti. Vaikka se ärsyttäskin seuranhakijoita, ihmisillä on oikeus oman mukavuusalueen määrittämään yksityisyyteen myös foorumilla.  Ja toi vaatimuslista siviilisäädystä, huollettavista lapsista, mitä hittoa nää kuuluu kenellekään? Tää ei tosiaan ole ihan kaikille deittisivusto, eli deittipalvelun ehdoilla ei todellakaan tarvitse ruveta menemään.

peltsi

« Vastaus #17 : 17.12.2017, 01:19 »
Kuten tuonne toisaalle jo kirjoittelinkin, niin nollapostaajien käyttöoikeuksia ei ole nähty tarpeelliseksi alkaa rajoittaa. Ymmärrämme ajatuksen tämän pyynnön takana, mutta homma ei ole ihan näin yksinkertainen.

Kuten Sosumikin ehti jo vastata, Baarin käyttäjillä on oikeus yksityisyyteen ja kukin saa itse päättää mitä tietoja täällä itsestään ilmoittaa. Lisäksi sivustolla on käyttäjiä monista eri lähtökohdista, eivätkä kaikki ole etsimässä seuraa. Seuranhaussa täytetty profiili ja aktiivisuus foorumilla ovat varmasti eduksi. Tämä olisi itse kunkin hyvä tiedostaa, ja esim. seuranhaku nollaprofiililla ei ole mitä todennäköisimmin yhtä hedelmällistä kuin profiililla, johon on kirjailtu edes jotain tietoja käyttäjästä itsestään. Päätös itseään koskevien tietojen jakamisesta tulee kuitenkin jatkossakin pysymään käyttäjillä itsellään.

Mikäli profiilin täyttämistä haluttaisiin jotenkin alkaa keinotekoisesti vaatimaan laittamalla eri kentät pakollisiksi, voisivat käyttäjät tällöinkin täyttää kentät ihan miten sattuu eikä niiden oikeellisuutta voitaisi koskaan varmistaa. Kuvauskenttiinkin saa tarvittavan merkkimäärän täyteen jo hakkaamalla otsaa näppäimistöön muutaman kerran, jolloin päädytäänkin siihen että meillä on nollaprofiilien sijaan puppuprofiileja eikä varsinainen taustalla oleva ongelma ole hävinnyt mihinkään. Minkäänlaista sähköistä tunnistautumista esim. verkkopankkitunnuksin Baariin ei ymmärrettävistä syistä ole tulossa.

Tästäkin huolimatta muistuttaisin, että spämmäys on foorumilla kielletty. Mikäli spämmiksi luokiteltavaa sisältöä esiintyy missä tahansa sivustolla (foorumi, yksityisviestit, chat, shoutbox, jne), voi kyseisen sisällön raportoida ylläpidolle viestin yhteydessä olevasta linkistä. Spämmäykseen puututaan tapauskohtaisesti kunkin tapauksen vaatimalla tavalla.

Flikk

• V.I.P.
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
« Vastaus #18 : 17.12.2017, 01:30 »
Oon kyllä samaa mieltä Sosumin kanssa.
Vaikka noi kyseiset puutteet ärsyttää muakin seuranhaussa, ni olettaisin, että ne jotka ovat seuranhaussa tosissaan, osaavat laittaa profiilinsa kuntoon. Niille muille varmaan vähän vähemmän sit vonkaa sataa, mut jospa osaavat kertoa itse, mikäli aloitteen tekevät..
Ja ne, jotka ovat tällä keskustelufoorumilla keskustellakseen..., voivat kinkyillä ihan vapaasti sukupuoleen tai muihin epäolennaisuuksiin katsomatta.
Aih, peltsikin ehti vastata, mut osallistunpa nyt keskusteluun, kun siksi täällä olen;)

alistaja

• Vieras
« Vastaus #19 : 17.12.2017, 01:34 »
täällä olis paljon rauhallisempaa kun seuranhaku lopetettaisiin kokonaan ja vonkuviesteistä annettais bannia.

olivia-orjatar

• Vieras
« Vastaus #20 : 17.12.2017, 09:31 »
Nollaprofiilit pois, jos on niin kaapissa ettei uskalla julkistaa asuinpaikkaa, ikää, sukupuolta ja suuntausta, niin on turha viedä täältä tilaa.

Lady Whip

• Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
« Vastaus #21 : 17.12.2017, 09:39 »
Nollaprofiilit pois, jos on niin kaapissa ettei uskalla julkistaa asuinpaikkaa, ikää, sukupuolta ja suuntausta, niin on turha viedä täältä tilaa.

Pakottamiset kuuluvat mielestäni ihmisten välisiin sopimusvaraisiin leikkeihin. Ei niinkään yhteisön ja jäsenen väliseen yksipuoliseen sopimukseen.

Kelpie

• Vieras
« Vastaus #22 : 17.12.2017, 09:52 »
Hetken pohdittuani: (suosittelen muuten muillekin!) nollaprofiililla halutaan säilyttää anonymiteetti muita kohtaan. Jos yksinkertaisesti ei halua kontakteja ulkopuolisilta ja haluaa olla anonyymi netissä kaikkia muita, paitsi luottamiaan kohtaan.

Tuohon pohjautuen, jos nollaprofiililla joku lähestyisi ja kertoisi itsestään viestissä, olisi se jo jonkinlainen kunnianosoitus minua kohtaan.

Jos haluaa pysyä taustalla, eikä halua nolata itseään julkisesti kirjoittamalla foorumille, on nollaprofiili jo ajankäytöllisesti perusteltua.

orjamies

• Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
« Vastaus #23 : 17.12.2017, 09:52 »

Pakottamiset kuuluvat mielestäni ihmisten välisiin sopimusvaraisiin leikkeihin. Ei niinkään yhteisön ja jäsenen väliseen yksipuoliseen sopimukseen.
Itse lisäisin vielä verkkotunnuksilla kirjautumisen loppuisi monet perseilyt joista itsekkin olen osani saanut.

lamie

• Vieras
« Vastaus #24 : 17.12.2017, 11:09 »
Hei Lamie, sulta puuttuu paikkakunta ja ikä

Ja tämän perusteella olen nollaprofiili?  ::)

Kettu vinossa

• Vieras
« Vastaus #25 : 17.12.2017, 15:22 »

Tulisi aivan liikaa työtä ylläpidolle käydä kaikki profiilit läpi, ja tarkistaa että onko niissä kaikki tiedot ja että pitävätkö ne paikkansa. Varmaan siihen voisi jonkun automatiikan lisätä että profiilin laatiakseen kaikki kohdat profiilissa pitää täyttää, mutta mikään ei estä muuttamasta tai tyhjentämästä niitä jäkikäteen. Ja jos niitä ei voisi muuttaa, siitäkin tulisi ongelmia esimerkiksi toiselle paikkakunnalle muuttamisen ja sivilisäädyn muutoksen yhteydessä.

Lisäksi kuka tahansa voi valehdella. Esimerkiksi jos FetLifeä on uskominen, Etelämantereella asuu tosi paljon seksikkäitä ja ikäisekseen tosi hyvin säilyneitä  96-vuotiaita naisia.

armadillo

• V.I.P.
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
« Vastaus #26 : 17.12.2017, 15:24 »
Jopa tavanomaisilla deittisivustoilla on jonkun verran profiileja joissa ei ole merkitty sukupuolta. Monessa tapauksessa syyksi on paljastunut se, että profiilin omistaja on nainen, joka on saanut tonnikaupalla törkypostia miehiltä, ja pyrkii vähentämään tätä pidättäytymällä julkistamasta sukupuoltaan. Syitä voi toki olla muitakin - kuten vaikkapa se, että haluaa omia kirjoituksiaan tulkittavan ensisijaisesti niiden asiasisällön, eikä kirjoittajan sukupuolen perusteella.

Unikeko

• Kanta-asiakas
  • Syntynyt vuonna 1978.
  • Galleria
« Vastaus #27 : 20.12.2017, 00:57 »
Hyviä kommentteja ja aiheellista kritiikkiä. Tietysti se on hyväkin ettei tarvitse kertoa ihan kaikkea.

Eikös sekin ole puppuprofiili jos vapaaehtoisesti annetut tiedot eivät pidä paikkaansa?

Etelämantereelle ei ihan äkkiä pääse tarkistamaan miten hyvin säilyneitä ihmisiä siellä on.   

Ride

• Vieras
« Vastaus #28 : 20.12.2017, 01:26 »
Hyviä kommentteja ja aiheellista kritiikkiä. Tietysti se on hyväkin ettei tarvitse kertoa ihan kaikkea.

Eikös sekin ole puppuprofiili jos vapaaehtoisesti annetut tiedot eivät pidä paikkaansa?

Etelämantereelle ei ihan äkkiä pääse tarkistamaan miten hyvin säilyneitä ihmisiä siellä on.   

Samalla perusteella voitais vielä kieltää nickitkin.

Ei kaikki halua ympäristönsä ihmisten tunnistavan edes vahingossa itseään. Kaikki eivät asu alueilla, missä pelkkä nimimerkki antaa hyvän suojan.
Vaikka oma profiili on näiltä osin aika epämääräinen, niin kyllä ihminen, joka edes hieman paremmin minut tuntee ja jotkut sopivat sepustukseni on lukenut, pystyisi arvaamaan, että tuohan taitaapi olla se meidän naapuri. Itse en siitä stressiä ota, vaikka en kaaheesti innostukkaan ajatuksesta, että joku jälkikasvun kavereista niiltä alakaisi kyselee, että tiedätsä että sun faijas on ... . En kuitenkaan näe kovinkaan hyväksi perusteeksi edellyttää muilta avoimuutta, vaikka itse olisikin siihen valmis. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus itse päättää omata anonyymiteetistään.

Lainaus käyttäjältä: Unikeko link=topic=18778.msg345364#msg345364 date=1513724243
Etelämantereelle ei ihan äkkiä pääse tarkistamaan miten hyvin säilyneitä ihmisiä siellä on.[/quote

Jos keskilämpötila pyörii jossain liki -40 astetta, niin eiköhän siellä aika hyvin säily. ( Vrt pakastin -18 )

nicolaus

• Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
« Vastaus #29 : 20.12.2017, 01:46 »
Kuluneita aiheita ei ole, on vain uusia ihmisiä sivulla ja besservwissereitä.

Nollaprofiililla on turha edes yrittää löytää seuraa, ainakaan miehen. Jonkinlainen ikä ja maantieteellinen rajaus auttaa aina. Mutta ei ne profiilit minua häiritse millään lailla.